ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است

ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است

معاون حقوقی وزیر خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است.

به گزارش تیترکوتاه؛ رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در دومین روز از پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی روز سه شنبه با فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ضمن تبادل نظر درباره زمینه‌های تقویت همکاری ها، معاون وزیر امور خارجه کشورمان آثار تحریم‌های یکجانبه ظالمانه آمریکا بر وضعیت سلامتی و درمان جانبازان شیمیایی کشورمان را تشریح کرد و از مدیرکل خواست تا به مساعی جمیله خود برای رفع نیازهای فوری پزشکی جانبازان شیمیایی ادامه دهد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و رعایت تعهدات کشورهای عضو طبق کنوانسیون راجع به همکاری‌های بین المللی به ویژه تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده‌های صلح آمیز، رفع موانع تجارت شیمیایی بین کشورهای عضو و عدم اعمال تحریم های یک‌جانبه مغایر با کنوانسیون بین کشورهای عضو تاکید کرد.

نجفی با تاکید بر این که ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است، خاطرنشان ساخت که هدف و غایت کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی بدون انهدام کامل همه انواع ذخایر سلاح های شیمیایی و جهانشمولی کنوانسیون، محقق نخواهد شد.

مدیرکل سازمان هم ضمن تایید ضرورت رسیدگی به نیازهای پزشکی مصدومین شیمیایی، اظهار داشت که به گفتگو با طرفهای ذیربط ادامه می دهد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها