چرا حج تمتع‌گران شد؟

چرا حج تمتع‌گران شد؟

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت علت تفاوت قیمت سفر حج تمتع ۱۴۰۲ را بیان کرد.

به گزارش تیترکوتاه؛ غلامرضا رضایی؛ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در حاشیه همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع 1402 استان تهران که با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم 12 هزار نفری آزادی، برگزار شد، با بیان اینکه 90 هتل در شهرهای مکه و مدینه در اختیار حجاج ایرانی خواهد بود، اظهار کرد: علت تفاوت و افزایش قیمت‌ سفر حجاج ناشی از نرخ ارز و تفاوت سطح کیفی هتل‌هاست.

رضایی در این زمینه افزود:‌امکان اینکه 90 هتل مشابه در مکه و مدینه پیدا کنیم، امکانپذیر نیست به همین دلیل اختلاف سطح و کیفیت هتل‌ها باعث اختلاف قیمت شده است اما به جز موضوع اسکان، سایر خدماتی که به حجاج ارائه می‌شود، یکسان است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره تدابیر اندیشیده شده درباره انتقاداتی که سال گذشته از سوی برخی زائران درباره تغذیه مطرح شده بود، گفت: سعی شده به ذائقه‌هایی که در کشور وجود دارد توجه شود به هرحال، استان‌ها و شهرستان‌ها با ذائقه‌ها و سلیقه‌های متفاوتی غذا میل می‌کنند اما سعی کرده‌ایم غذاهایی که برای عمومیت قابل سرو باشد، طبخ کنیم.

رضایی ادامه داد: حدود 600 آشپز و سرآشپز ایرانی و بعضاً محلی، در اختیار آشپزخانه‌های مرکزی هستند؛ 4 آشپزخانه مرکزی و صنعتی نیز در اختیار سازمان حج و زیارت در عربستان است که غذا را به صورت متمرکز طبخ و توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر