توانمندی ساخت شناور‌های بزرگ با استاندارد‌های بین المللی در کشور

توانمندی ساخت شناور‌های بزرگ با استاندارد‌های بین المللی در کشور

مدیرکل دفتر صنایع دریایی وزارت صمت گفت: توانمندی داخلی برای تولید شناور‌های مطابق با استاندارد‌های بین المللی در کشور وجود دارد و در حال حاضر یک کشور خارجی شناوری به طول حدود ۲۵۰ متر با توانایی حمل ۱۱۵ تن میعانات به ما سفارش داده است.

به گزارش تیترکوتاه؛ سعید جعفری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت: در حوزه صنعت دریایی نمی‌توانیم محصول بی کیفیت تولید کنیم، زیرا نهاد‌های ناظری در حوزه دریایی، استاندارد‌ها و قوانین بین المللی را حاکم کرده اند و از طرفی این شناور‌ها بیرون از حوزه مرز‌های کشور در آب‌های بین المللی تردد می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی به یکی از شرکت‌های کشتی سازی در خوزستان سفارش ساخت ۴ شناور متوسط تکنولوژیک صاحب فناوری روز داده است.

جعفری اضافه کرد: مراحل اولیه قرارداد سفارش گذاری ۲ شناور بزرگ دیگر نیز در بندرعباس در حال اجرا است؛ امسال بخش عمده‌ای از ظرفیت شرکت‌های کشتی سازی با سفارش‌های جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفت و شناور‌های پشتیبان مناطق نفت خیز را تکمیل خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بهره برداران داخلی هم می‌توانند برای ساخت شناور سفارش گذاری کنند، اما عمدتا مهمترین مانع آن‌ها تامین مالی است و اگر ساز و کاری مناسب برای این مشکل ترسیم شود، استقبال زیادی خواهد شد.

جعفری افزود: وظیفه ما به عنوان شورای عالی صنایع دریایی این است که توانمندی‌های داخلی را به بهره داران معرفی کنیم تا بتوانند نیاز‌های خود را ابتدا از توانمندی داخلی براساس قانون حداکثر استفاده از توان داخل و کالای ایرانی تامین کنند و اگر توان داخلی برای کالایی نداشتیم به خارج از کشور سفارش گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر