شانس استقلال خوزستان برای پیوستن به شمس‌آذر بیشتر است

رقابت سه قهرمان پیشین برای یک سهمیه لیگ برتر

رقابت سه قهرمان پیشین برای یک سهمیه لیگ برتر

در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات لیگ آزادگان رقابت برای کسب تنها سهمیه باقیمانده صعود به لیگ برتر حسابی داغ است.

نسیم شیرازی – جدول لیگ دسته یک فوتبال ایران پر از اسامی نام آشنا و اسم و رسم داریست که این روزها برای صعود دوباره به لیگ برتر و حتی ماندن در لیگ دسته یک فوتبال ایران تلاش می‌کنند. نام‌هایی چون فجر‌سپاسی شیراز، استقلال خوزستان، سایپا تهران و ...، نام‌هایی که هر کدام‌شان تاریخی از فوتبال ایرانند ولی در این میان نام ناآشنای یک تیم مثل معجزه برای فوتبال می‌درخشد. انگار نام تیم شمس آذر مانند نور می‌ماند برای فوتبال دوستان در استان‌هایی که فکر می‌کنند دست‌شان برای همیشه از لیگ برتر به خاطر کمبود منابع و امکانات دور خواهد ماند. قزوینی‌ها خواستند که تیمی در لیگ برتر داشته باشند و شمس آذر این خواستن را معنا کرد و به عنوان اولین تیم صعود‌کننده به لیگ برتر فصل آینده نامش را ثبت کرد و حتی جشن قهرمانی‌اش را دو هفته قبل از پایان مسابقات گرفت و جام را بالا برد. حالا تیم‌های استقلال خوزستان، فجرسپاسی شیراز، سایپا تهران که مدت زیادی از لیگ برتری بودنشان نمی گذرد و هر سه سابقه قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی را دارند، به همراه خیبرخرم آباد و حتی چادرملو سعی دارند از پله‌های هفته‌های آخر لیگ آزادگان دست پر بالا بروند تا دومین تیم صعودکننده به لیگ برتر باشند.

 

پدیده ای به نام شمس آذر

شمس آذری‌ها با شاهکاری که برای صعود به لیگ برتر داشتند شخصیت و هویت ماندگاری پیدا کردند. انگار قزوین با این تیم یکه‌تاز، نامش را در ایران فریاد زد و توجه‌های حداقل اهالی علاقه‌مند به فوتبال را به خودش جلب کرد. قزوینی‌ها که ابتدا تصمیم داشتند با خرید سهمیه راهی لیگ برتر شوند بعد از منتفی شدن خرید پیکانی که از اول هم متعلق به تهران بود، دست روی زانوهای خودشان گذاشتند و تیمی قزوینی را راهی این لیگ پرهیاهو کردند. سعید دقیقی و یارانش در این لیگ هم خوب گل زدند و هم خوب بردند تا نشان دهند برای پیوستن به لیگ برتر با هیچ تیمی شوخی ندارند. آن‌ها همین حالا که دو هفته به پایان لیگ آزادگان مانده است با 64 امتیاز قهرمان شدند و 62 گل هم به ثبت رساندند که اگر در دو هفته‌ی پایانی به کسب امتیاز ادامه دهند حتی می‌توانند رکورد شکنی هم بکنند و بهترین صعود به لیگ برتر را به نام خود ثبت کنند.

 

قهرمان در آستانه بازگشت

استقلال خوزستان با شکست این هفته‌ی فجر سپاسی شیراز حالا رفتن یا ماندنش دست خودش است. آن ها که همین چند سال پیش قهرمان لیگ برتر شدند، با 51 امتیاز بعد از تیم نماینده قزوین، در رتبه‌ی دوم جدول لیگ آزادگان قرار دارند و با استراحتی که این هفته داشتند عزم‌شان را جزم کرده‌اند که بار دیگر حضورشان در لیگ برتر را جشن بگیرند. آن‌ها که برای قهرمانی نتوانستند همپای شمس آذر پیش بیایند و خیلی زود با فاصله‌ی امتیازی قزوینی‌ها روبرو شدند مقصدشان را از قهرمانی به صعود تغییر دادند و تا کنون برای هدف دوم‌شان جایگاه دومی را هم شاید با کمی خوش‌شانسی حفظ کرده اند.

 

فجر و فرصتی که از کف رفت

هفته‌ی سی‌و‌دوم لیگ آزادگان برای سه تیمی که شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارند پراتفاق گذشت ولی نه به اندازه‌ی فجر سپاسی که با تساوی بی‌موقع مقابل تیم شهرداری آستارا دو امتیاز حساس بیرون از خانه‌اش را از دست داد تا روی پله‌ی سومی متوقف شود و امید را برای سایپایی که توانست یک بر صفر تیم خوشه طلایی ساوه را شکست دهد و استقلالی که با قرعه‌ی استراحت پای تلویزیون نظاره‌گر بازی بود، زنده نگه دارد. فجر با 50 امتیاز در رده‌ی سوم قرار گرفت. زردپوشان شیرازی اگر سه امتیاز کامل را به دست می‌آوردند الان بالاتر از استقلال خوزستان و مدعی اول صعود به لیگ برتر ‌بودند.

 

سایپا همچنان امیدوار

سایپا با 49 امتیاز در جایگاه چهارم جدول با باخت فجری‌ها امیدوارتر از قبل به دو سکوی بالاتر از خودش نگاه می‌کند چرا که خوب می‌دانند کوچک‌ترین لغزش با اختلاف امتیازهای کم دو تیم رقیب با خودش یعنی صعود سایپایی‌ها به لیگ برتر، البته به شرط این که لغزشی از سوی نارنجی پوشان سایپا صورت نگیرد. آن‌ها این بار با ضربه‌ی پنالتی سه امتیاز بازی مقابل آرمان‌گهر سیرجان را ازآن خود کردند تا امیدوار به صعود باقی بمانند.

 

خیبر خرم آباد، آرام آرام پشت سر بقیه

خیبر خرم آباد گرچه در رده‌ی پنجم جدول رده بندی قرار دارد ولی آن‌ها با پیروزی برابر دریای کاسپین بابل و 48 امتیازی شدن‌شان از صعود به لیگ برتر چندان هم نا امید نیستند و روی کاغذ هنوز شانس صعود دارند، آن‌ها نیم نگاه‌شان به بالانشین‌های جدول و البته کسب سه امتیاز بازی‌های هفته‌های پایانی‌شان است تا بتوانند از اولین فرصت برای نزدیک شدن به بالای جدول استفاده کنند. چادرملوی یزد هم روی کاغذ شانس صعود دارد اما اعضای این تیم و هوادارانش هم می‌دانند که برای لیگ برتری شدن باید به فصل بعدی امیدوار باشند.

 

هفته‌ی حساس سی‌و‌سوم

دو هفته‌ی پایانی لیگ برای تیم‌های مدعی حضور در لیگ برتر حساس و پرالتهاب می‌گذرد، کوچک‌ترین اشتباه آن‌ها را از کورس صعود دور می‌کند. بنابراین هفته‌ی سی‌و‌سوم برای فجر‌سپاسی که میزبان پارس‌جنوبی جم است، استقلالی که مهمان خوشه طلایی ساوه است، سایپایی که مقابل شهرداری همدان به میدان می‌رود و حتی خیبری‌ها که با شهرداری آستارا رقابت خواهند داشت هفته‌ی سخت و حساسی خواهد بود که حتی می‌تواند تا حد زیادی تکلیف تیم صعود کننده را هم مشخص کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار