دو تیم جنوبی و مس کرمان، گزینه‌های سقوط به لیگ آزادگان

نفت از سفره لیگ برتر می‌رود؟!

نفت از سفره لیگ برتر می‌رود؟!

همان‌قدر که هیجان در صدر جدول لیگ بیست‌و‌دوم به اوج خودش رسیده است، دلهره در پایین جدول هم، رقابت‌ها را تبدیل به چالشی پر‌التهاب کرده است.

نسیم شیرازی - تلاش برای بقا برای سه تیم پایین جدول در آستانه‌ی هفته‌ی بیست‌و‌نهم لیگ برتر 1402 به گونه‌ایست که انگار تا لحظه‌ی آخر ممکن است اتفاقی بیفتد تا حتی تیمی که تنها روی کاغذ شانس ماندن در لیگ برتر را دارد هم بالاخره با آخرین بازمانده‌های جانش بماند و شانس دوباره‌ی توپ زدن در این لیگ پر سر‌و‌صدا را داشته باشد. البته که این لیگ تا‌کنون برای بالا جدولی‌ها و پایین جدولی‌ها طوری پیش رفته که انگار هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد تا حتی نفت مسجد‌سلیمانی که آماده‌ی سقوط از پرتگاه است هم در آخرین لحظه دست معجزه‌ غیرقابل پیش‌بینی بودن فوتبال به کمک‌شان بیاید و آن‌ها را از سقوط حتمی نجات دهد.
 

روی کاغذ شاید شش تیم!

گرچه روی کاغذ شاید هنوز هم بتوان نام تیم‌های پیکان، نساجی، ملوان، صنعت نفت، مس کرمان و نفت مسجد سلیمان را برای سقوط به لیگ آزادگان عنوان کرد ولی احتمالا سقوط برای دو تیم از سه تیم انتهایی جدول اتفاق می‌افتد و تیم‌های دیگر با آرامش نگاه‌شان را از گزینه‌های روی کاغذ برداشته‌اند چراکه به طور حتم در هفته‌ی بیست و نهم تا حد قابل توجهی تکلیف تیم‌های سقوط کننده روشن خواهد شد، تیم هایی از میان دو تیم نفتی و البته نماینده کرمان.
 

مس کرمان و یک پله تا سقوط

طی هفته‌ای که گذشت، مس کرمان در برابر تراکتور ناکام ماند تا یکی از گزینه‌های سقوط، یک قدم دیگر به لیگ آزادگان نزدیک‌تر شود. البته مسی‌ها همان ابتدای ورودشان به لیگ برتر با ۵ باخت در ۹ بازی اول و تنها یک برد راه رسیدن و ماندن در قعر جدول را تمرین کردند! مس کرمان البته در واپسین روزهای لیگی که خوب شروع نکرد هم در 5 بازی اخیر خود یک تساوی و 4 باخت را به نام خودش ثبت کرده تا با این روند نتیجه نگرفتن، بازیکنان و کادر‌فنی این تیم بدجوری مستاصل شوند. آن ها که بعد از 8 سال به لیگ برتر برگشته اند می خواهند هر طور شده فرصت دیگری به خودشان برای بقا در لیگ برتر بدهند. البته مسی‌ها این روزها انگار حال‌و‌روز خوشی ندارند و در ادامه‌ی روند ترسناک‌شان، خودشان با پای خود تیم‌ها را برای ماندن میان یکی از دو تیم سقوط کننده دریبل می‌کنند و اگر نارنجی‌پوشان همین روند را در دوبازی پیش رو هم پی بگیرند امیدی به فرصت دوباره‌شان نخواهد بود. این تیم هیچ بردی در خانه‌ی حریفانش نداشته است و اگر بتواند در هفته بیست و نهم تیم ملوان بندر‌انزلی را در خانه ببرد می‌تواند به این آمار عجیبش پایان دهد. البته ملوانی‌ها هم مانند مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان در این فصل پیروزی خارج از خانه نداشته اند و این سه تیم آمار عجیب این فصل را در این زمینه از آن خود کرده اند. حالا مسی‌ها برای باقی ماندن در لیگ برتر و دادن فرصت دوباره به خودشان برای سلامی تازه به این لیگ باید با تیم‌های ملوان و سپاهان رودررو شوند تا با گرفتن امتیاز از این دو تیم به یک سال در لیگ برتر ماندن بسنده نکنند.
 

صنعتی که می‌خواهد بماند

صنعت نفتی‌ها که تا پیش از هفته‌ی بیست‌و‌پنجم یکی از گزینه‌های جدی سقوط به لیگ آزادگان بودند این روزها انگار جان تازه‌ای برای ماندن در لیگ برتر گرفته‌اند و در بازی‌های 4 هفته‌ی اخیر خود دو پیروزی و دو تساوی را به‌دست آوردند که آخرین امتیازشان همین بازی هفته‌ی گذشته و تک امتیاز ارزشمندشان مقابل تیم استقلال تهران بود تا هم آبی‌پوش‌های پایتخت را از کورس قهرمانی تا حدی بیرون بیاورد و هم امتیاز خودش را به عدد 21 و هم‌امتیاز با تیم مس کرمان دیگر رقیبش در سقوط، برساند.

صنعت نفت که فصل گذشته در رده‌ی دهم جدول رده‌بندی قرار گرفت، حالا در ششمین بازی که «عبدالله ویسی» بر‌روی نیمکتش نشسته است، چهارمین بازی پیاپی بدون شکست خود را پشت‌سر گذاشت تا هواداران تیم «برزیل» ایران مانند 4 بازی گذشته امیدوار به کسب امتیاز در دو بازی باقی مانده باشند تا با تصاحب حداکثر امتیاز خود را از هم‌امتیازی با مس نجات دهند و تیم باقی مانده در لیگ‌برتر باشند.

اگر مس کرمان با «فرزاد حسین خانی» و شاگردانش همین روند شکست و از دست امتیازها را در پیش بگیرد، بقا برای نماینده‌ی آبادان خواهد بود؛ صنعت نفت در بازی‌های باقی مانده‌اش تیم‌های ذوب آهن و گل‌گهر را پیش‌رو دارد و باید برای حفظ سهمیه‌ی لیگ برتر‌ در آبادان تمام تلاشش را انجام دهد.
 

نفت مسجد‌سلیمان تسلیم قهرمانی‌خواهی زردپوشان

سپاهان با هدایت «مورایس» بر خلاف ذوب‌آهن که سه امتیاز بازی را تسلیم نفتی‌ها کرد، توانست دو بر صفر نفت مسجد‌سلیمان را شکست دهد تا شانسی که با دیگر رقیب اصفهانی بر فوتبال مسجد‌سلیمان تابیده بود با مدعی قهرمانی این فصل کم‌جان شود و یاران «ابراهیم اشکش» با همان 16 امتیاز در جدول باقی بمانند تا با شانسی که هنوز روی کاغذ در دو بازی باقی مانده شان وجود دارد، در لبه پرتگاه سقوط به دسته اول قرار بگیرد. نفتی‌های مسجد‌سلیمان که در 28 هفته گذشته تنها سه برد به دست آوردند باید هر دوبازی خود را پیروز شوند و چشم انتظار شکست حریفانش در پایین جدول باشد تا بتواند امیدی برای بقا در لیگ برتر پیدا کند.

نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته هم برای بقا در لیگ برتر جنگیده بود و در نهایت با حفظ رده‌ی چهاردهم جدول در لیگ باقی ماند در این فصل با 18 باخت، هفت تساوی و سه برد کارنامه‌ی عجیبی را به نام خودش ثبت کرد تا هواداران مشتاق مسجد سلیمانی از عملکرد ضعیف این تیم نسبت به فصل‌های گذشته‌اش به ستوه بیایند و دنبال مقصر امتیازهای از دست رفته باشند و نوک پیکان هم روی سرمربی‌های متعدد این تیم از جمله «عنایتی» نشانه گرفته شود و پاسخی برای 58 گل خورده و داشتن بدترین خط دفاعی لیگ بیابند؛ البته که این تیم تنها با 17 گل‌زده، در خط حمله هم عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشته است. نفت مسجد‌سلیمان باید در دو دیدار پایانی به مصاف تیم‌های آلومینیوم اراک و ملوان بندر‌انزلی برود، تمام امتیازهایش را مال خود کند و امیدوار باشد دو تیم دیگر تمام امتیازهای‌شان را از دست بدهند!


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار