پاسخ قلعه نویی به انتقادات اخیر

پاسخ قلعه نویی به انتقادات اخیر

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به تازگی از کشور قطر بازگشته است درباره حواشی جالب این سفر و همچنین ملاقات هایی که با چهره های مطرح فوتبال جهان داشته است صحبت کرد.

به گزارش تیترکوتاه،  امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به همراه میرشاد ماجدی برای حضور در سمینار جام جهانی ٢٠٢٢ و همچنین مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا به قطر سفر کرده بود در بازگشت از این سفر، به دستاوردهای این حضور و همچنین موضوعات مهمی چون دستیاران خارجی اش در تیم ملی و همچنین بلاتکلیفی نیمکت مربیگری تیم امید اشاراتی داشت.

قلعه نویی گفت: این سفر برای حضور در چند جلسه مهم اتفاق افتاد و در واقع چند مرحله ای بود. در مرحله اول آنالیز جام جهانی صورت گرفت که نکات خوب و مهمی در آنجا مطرح شد. بنده در سال ۲۰۰۶ و بعد از جام جهانی در برلین نیز در این نشست حضور داشتم. خود این اجلاس شامل سه بخش می شد: آنالیز فنی، بخش تکنولوژی و موضوع داوری که تمرکزشان در این بخش روی VAR بود.

وی افزود: مدرس بخش نخست آقای آرسن ونگر بود و در بخش داوری نیز آقای کولینا حضور داشت. جالب آنکه یک بخش مفصل و مهم این قسمت به دیدار ایران و انگلیس و مصدومیت بیرانوند و ۲۴ دقیقه ای که بازی متوقف شد اختصاص داشت. در بخش های مختلف مربیان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

سرمربی تیم ملی افزود: در ابتدای ورودمان به قطر در نشست هایی که حالت غیر رسمی داشت حضور داشتیم. برخی شاید ندانند و بگویند چرا فلانی با لباس غیر رسمی در آن نشست ها حضور داشته اما جالب است بدانید که خیلی از حاضران در آن نشست های ابتدایی و غیر رسمی با گرمکن و لباس ورزشی و لباس راحت حضور داشتند.

قلعه‌نویی اضافه کرد: در حاشیه همان نشست ها بود که بنده و آقای میرشاد ماجدی مشغول تماشای بازی آرسنال بودیم و آقای آرسن ونگر هم آمد و بازی را به اتفاق تماشا کردیم. اتفاقا درباره فوتبال هم صحبت کردیم.

پاسخ قلعه نویی به انتقادات اخیر؛ خیلی‌ها با گرمکن حضور داشتند!/ آرسن ونگر جواب سوالم را داد

وی افزود: صبح دیروز هم در زمان صرف صبحانه ایشان را دیدم. یک سوال که دو سال پیش از ایشان مطرح کرده بودم را دوباره طرح کردم. جالبه که تا سوال بنده را شنید گفت این پرسش را یادم هست، دو سال قبل هم پرسیده بودید. سوال من این بود که اگر آرسن ونگر به عقب برگردد به دنبال سازندگی می رود یا نتیجه گیری؟ وقتی سوال را شنید گفت: شما خودت اگر به عقب برگردی کدام را انتخاب می کنی؟ که من گفتم این سوال من از شماست. سپس توضیح داد: فوتبال عشق است. برای رسیدن به هدف در فوتبال باید هم سازندگی را در نظر گرفت و هم نتیجه را و تلفیق این دو شما را به هدفت می رساند.

قلعه نویی درباره ملاقات خود با اسکالونی نیز گفت: دیرو زهم ایشان را مجددا دیدم. تا یادم نرفته این را هم بگویم که روز گذشته وقتی با آقای آرسن ونگر صحبت می کردم از ایشان دعوت کردم که به ایران بیاید. گفتم که خیلی از مربیان ایرانی سبک کاری ایشان را دوست دارند و اتفاقا در پاسخ گفت که دوست دارد ایران را ببیند و سفری به کشور ما داشته باشد.

وی درباره صحبت های خود با کارلوس کی روش نیز گفت: اول از همه جا دارد به ایشان به خاطر زحماتی که برای فوتبال ما کشیده است خسته نباشید بگویم. در آن ملاقات هم آقای کی روش گفت حاضر است تجربیات کاری اش را در اختیار بنده بگذارد و حتی ایمیل خود را به بنده داد تا ارتباط شکل بگیرد.

قلعه نویی درباره این بحث که خیلی ها گفته اند تیم ملی بهترین قرعه و آسان ترین قرعه را دارد، نیز توضیح داد: کسانی که در فوتبال بوده اند و این حوزه را می شناسند می دانند که هیچگاه نمی توان گفت کار آسان است؛ به ویژه وقتی بحث مسابقات مهمی چون جام ملت ها وسط است و همه تیم های حاضر در ویترین فوتبال آسیا قرار دارند.

قلعه نویی ادامه داد: البته قرعه کشی جام ملت ها خوب بود. خدا را شکر در گروه خوبی قرار داریم. بحث مهم این است که باید در بهترین فرم خود راهی این رقابت ها شویم. باید برنامه ریزی خوب داشته باشیم، با حریفان خوبی بازی کنیم که هر چقدر به مراحل بالاتر نزدیک شدیم آماده تر ظاهر شویم.

سرمربی تیم ملی درباره محل انتخابی برای اقامت تیم ملی نیز توضیح داد: اول از همه باید از پژمان منتظری تشکر کنم که نصف روز با ما بود و کمک کرد تا از هتل های مختلف دیدن کنیم. در نهایت تصمیم گرفتیم هتلی را انتخاب کنیم که بچه ها قبلا آنجا بوده و احساس راحتی داشته اند. ضمن اینکه به سه استادیومی که ما در آنها بازی داریم نزدیک است.

وی درباره دستیاران خارجی خود گفت: بنده چه در بحث ملی و چه باشگاهی عادت دارم که برنامه ها و خواسته هایم را مکتوب می کنم. حدود 45 روز قبل نفرات مورد نظرم را به فدراسیون اعلام کردم. یک نفر را دپارتمان بین المللی صحبت کرده که ظاهرا قبول نکرده است و نفر بعدی هم در حال مذاکره است. به نظرم این پروسه باید سرعت بیشتری داشته باشد تا سریعا نتیجه مذاکرات مشخص شود.

قلعه نویی در پایان درباره وضعیت مبهم نیمکت تیم امید گفت: من یک ماه پیش در جلسه ای که با حضور آقایان خسروی وفا، سجادی، مناف هاشمی،‌ نبی و تاج برگزار شد نظرم را گفتم. تا جایی که من می دانم این انتخاب باید با نظر سرمربی تیم ملی انجام شود. بنده بر حسب تکلیف نظر دادم و گزینه خودم را برای تیم امید معرفی کردم. البته در آن جلسات شاخصه های مختلف را در نظر گرفتیم و روی اسامی مختلفی بحث کردیم. در نهایت به سه شاخصه اصلی رسیدیم و با در نظر گرفتن آن، یک نفر را معرفی کردم. حالا اینکه چرا داستان انقدر طولانی شده است بنده دلیلش را نمی دانم. با این حال آقای حبیب کاشانی مدیر است و هر کسی را هم که ایشان انتخاب کند قطعا مورد حمایت بنده خواهد بود.

 

 

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار