تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه اشکالات برنامه‌های گذشته تکرار نشود

تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه اشکالات برنامه‌های گذشته تکرار نشود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس به سهم خود تلاش می‌کنیم تا در برنامه هفتم توسعه اشکالات برنامه‌های گذشته تکرار نشود.

به گزارش تیترکوتاه؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای کنگره شهدای ۱۵ خرداد که روز گذشته (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار شد با بیان اینکه روز ۱۵ خرداد نقطه عطف آغاز حرکت انقلاب اسلامی بود و این چشمه خروشان متوقف نشده است، گفت: شهرستان‌های پیشوا، قرچک و ورامین این جانفشانی را برای انقلاب و تمدن ایران اسلامی باقی گذاشتند که در تاریخ حذف شدنی نیست و حفظ قیام ۱۵ خرداد وظیفه فرزندان انقلاب است.

وی با یادی از شهدای این منطقه اظهار کرد: شهدای برجسته‌ای اهل این خطه هستند مانند شهیدان قمی، اردستانی و ستاری که روح بزرگ و عظمت کار بزرگ آن‌ها را دیده‌ام و با آن‌ها زندگی کرده‌ام. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم یاد و نام ایام‌الله و شهدا، یاد و ذکری که فرهنگ قرآنی بر آن تأکید دارد را زنده نگه داریم، عنوان کرد: از این فرهنگ غافل نشویم؛ غفلت از این موضوعات آغاز انحرافاتی است که در ابعاد مختلف رخ می‌دهد، زمانی که غفلت ایجاد شود سستی می‌آید و با سستی انسان اراده لازم برای حرکت بزرگ در مسیر و مکتب قرآن و اهل بیت را ندارد.

رئیس قوه مقننه با بیان این که اگر مردم در ۱۵ خرداد پای کار نیامده بودند اصلاً نهضتی شکل نمی‌گرفت، ادامه داد: در کنار باور به مردم یکی از موضوعاتی که نباید آن را فراموش کنیم توجه به سنت‌های الهی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات چیزی از عظمت انقلاب کاسته نشده و نمی‌شود، گفت: اگر حرکتی مبتنی مردم و بر مدار سنت الهی باشد، بر اساس وعده خداوند مسیر طی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آرمان‌خواهی که عقلانیت و معنویت در آن نباشد، مفهوم ندارد و برای شعار خوب است، بیان کرد: خداوند نیز به عمل خوب پاداش می‌دهد، البته زمانی که بحث از عقل می‌کنیم منظور عقل ابزاری نیست بلکه عقل متصل به وحی است.

وی افزود: در ابتدای دوران دفاع مقدس، بنی صدر که فرماندهی کل قوا را هم برعهده داشت، معتقد بود که نمی‌شود بجنگیم، زیرا امکانات و تجهیزات نداریم، اما برخلاف این عقیده و دیدگاه، وقتی مردم پای کار آمدند، معادلات تغییر کرد و یک اقشار مختلف مردم از کارگر و دانشجو و ... و در یک کلام، توده مردم آمدند و مبتنی بر مبانی مکتب امام (ره)، عقلانیت، معنویت و عدالت به جبهه رفتند، ایستادند و حماسه دفاع مقدس را رقم زدند؛ مسیری که همچنان باید ادامه داشته باشد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برنامه‌های توسعه سابق که عملکرد مناسبی نداشته است، افزود: ما در مجلس به سهم خود تلاش می‌کنیم تا در برنامه هفتم توسعه اشکالات برنامه‌های گذشته تکرار نشود و اگر این چنین باشد و درست عمل کنیم این توان را داریم تا ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم ورامین، پیشوا و قرچک که در این نشست به آن اشاره شده بود پرداخت و گفت: در دشت تهران از ورامین و پیشوا تا آبیک قزوین که یک درصد از خاک کشور را شامل می‌شود، ۲۵ درصد جمعیت کشور به صورت متمرکز حضور دارند که این موضوع سبب مشکلاتی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مباحث مربوط به استان تهران و مترو را به صورت ویژه دنبال می‌کنم تا موضوع قطار شهری این منطقه انجام شود، گفت: در این پروژه آنقدر منطق اقتصادی بالا و این طرح زودبازده است که اگر چوب لای چرخ آن گذاشته نشود، بخش خصوصی طی کمتر از یک سال همه ریل‌کشی‌ها را انجام داده و آن را به بهره‌برداری می‌رساند. 

در این دیدار حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای نشست، به ارائه گزارشی درباره کنگره شهدای ۱۵ خرداد و بیان مسائل این منطقه پرداختند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار