ثبات بر بازار برنج خارجی حاکم است

ثبات بر بازار برنج خارجی حاکم است

دبیرانجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج از ثبات قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: قیمت برنج خارجی نسبت به ماه های قبل تفاوتی نداشته است.

به گزارش تیترکوتاه؛ مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: علی رغم شرایط مساعد تولید برنج در سال گذشته انتظار می رفت که ممنوعیت واردات برقرار شود که متاسفانه اتخاذ سیاست های نادرست منجر به برهم خوردن نظم بازار شد به طوریکه با افزایش قیمت برنج ایرانی، بازار به رکود کشانده شد.

وی گفت: با توجه به ماندن محصول در انبارها طی برنامه ریزی با استاندار مازندران به عنوان قطب تولید برنج درصدد عرضه بخشی از برنج با سود کمتر یا بدون سود در فروشگاه های زنجیره ای هستیم.

کشاورز ادامه داد: با وجود آنکه بازار برنج ایرانی به عواملی همچون شرایط جوی و نوع واریته کشت بستگی دارد، بنابراین از الان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید برنج داشت و طی ماه های آتی پیش بینی دقیق تری می توان داشت.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج درباره آخرین وضعیت واردات برنج گفت: براساس توافق صورت گرفته با دولت،  برنج های هندی و پاکستانی بصورت اعتباری خریداری و وارد بازار می شد به طوریکه بنابر آمار بیش از ۲۰۰ هزارتن برنج از سال قبل و امسال به این شکل وارد شد که متاسفانه عدم تخصیص ارز موجب شده تا اعتبار واردکنندگان در برابر کشورهای صادرکننده زیرسوال رود و در نهایت ممکن است صادرکنندگان روند عادی تجارت را بکار گیرند که این امر موجب شده در آستانه برداشت برنج داخل،  نوسانات قیمت در بازار رخ دهد.

وی از ثبات قیمت برنج در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو برنج هندی ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان و برنج پاکستانی ۵۵ تا ۶۰ هزارتومان است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر