چند پیش بینی اساسی از قیمت طلا

طلا اخیرا مرز ۲۰۰۰ دلار را نیز پشت سر گذاشته است و به قله تاریخی خود نزدیک شد اما با وجود برخی پیش‌بینی شده نتوانست این قله را پشت سر بگذارد. در آینده دور و نزدیک چه در انتظار طلا است؟ آیا پیش‌بینی‌ها به حقیقت خواهد پیوست؟

برای پیش‌بینی قیمت طلا در آینده نزدیک بهتر است به نظرسنجی جدید کیتکو رجوع کنیم. جایی که از کارشناسان و معامله‌گران درباره روند قیمت طلا در هفته جدید سوال شده؛ بین کارشناسان در تقابل مساوی نگاه خرسی و گاوی؛ از ۱۹ نفر ۸ نفر خرسی، ۸ نفر گاوی و ۳ نفر رای خنثی داده‌اند. بین معامله‌گران اما خوش‌بینی بیشتر است؛ از ۶۶۵ شرکت‌کننده، ۵۷ درصد یعنی ۳۸۲ نفر انتظار روند صعودی، ۲۴ درصد (۱۶۲ نفر) روند نزولی و ۱۸ درصد (۱۲۱ نفر) روندی خنثی را برای قیمت طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌بینی کارشناسان از قیمت طلا

آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی: من در کوتاه‌مدت طلا را خنثی می‌بینم، اما حتما قیمت‌ها بالا می‌روند؛ مساله فقط زمان شروع استارت صعودی است. واضح است که اقتصاد آمریکا در رکود است و شرکت‌های بخش مالی با مشکل مواجهند. بنابراین، فدرال رزرو مجبور می‌شود پیش از رسیدن به هدف تورم ۲ درصدی، سیاست انقباضی را متوقف کند. این یک برد بزرگ برای طلا خواهد بود. بعید می‌دانم روند صعودی طلا یکی دو هفته بیشتر طول بکشد. 

دارین نیوسام؛ تحلیلگر ارشد بارچارت: همیشه بدم میاد که در نظرسنجی کیتکو رای خنثا بدم، اما به نظر میاد با توجه به نبود یک محرک مشخص، طلا قرار است در این محدوده تا اواخر ماه بماند. 

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد فارکس داتکام: من فکر می‌کنم شاخص دلار افزایشی خواهد بود که بر قیمت طلا فشار وارد می‌کند. بنابراین، طلا احتمالا به زیر ۲۰۰۰ دلار برمی‌گردد، جایی که من انتظار دارم در ۱۹۸۱ دلار حمایت خوبی داشته باشد.

نیروهای اثرگذار بر قیمت طلا در هفته جدید

۱- روند شاخص دلار

۲- اختلاف نظر میان برخی اعضای فدرال رزرو با انتظارات بازار درباره نرخ بهره: طبق دات‌پلات یا انتظارات اعضای فدرال رزرو، ماه ژوئن یعنی ماه آینده پایان سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو خواهد بود. با این حال برخی از اعضای فدرال رزرو می‌گویند تورم هسته هنوز زیر ۵ درصد نیامده و لازم است سیاست‌های انقباضی ادامه پیدا کند

۳- اختلاف کنگره و کاخ سفید درباره افزایش سقف بدهی دولت آمریکا: معضلی جدی که تصمیم‌گیری در خصوص آن اول ژوئن است.

۴- آمارهای اقتصادی مهم همانند تولیدات صنعتی چین؛ آمار بیکاری، خرده‌فروشی و بخش مسکن آمریکا؛ سخنرانی رئیس فدرال رزرو، بانک مرکزی بریتانیا و بانک مرکزی اتحادیه اروپا.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر