گلوبال تایمز؛ ۴/۴

آمریکا و سرقت اطلاعات از راه دور

آمریکا و سرقت اطلاعات از راه دور

در بخش آخر گزارش یک رسانه چینی از اقدامات سازمان سیا برای ایجاد و مدیریت اغتشاش در کشورهای هدف، به اقدامات آمریکا برای سرقت سایبری اطلاعات پرداخته شده است.

به گزارش تیم بین الملل تیتر کوتاه، روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در گزارشی اختصاصی اقدام به بررسی 5 روش سازمان سیا برای براندازی نرم در کشورهای مختلف کرده است که بنا داریم طی 4 شماره متن کامل این گزارش را منتشر کنیم. 

شماره 4 این گزارش به شرح زیر است:

در  این گزارش آمده است که خطر سلاح های تهاجمی سایبری سیا را می توان از ابزارهای منبع باز شخص ثالث مشاهده کرد زیرا اغلب از این ابزارها برای انجام حملات سایبری استفاده می کند.

 حمله اولیه سایبری سیا به طور کلی علیه تجهیزات شبکه یا سرور، قربانی انجام می شود. پس از به دست آوردن محدوده هدف، توپولوژی شبکه سازمان هدف را بیشتر بررسی می کند و به سایر دستگاه های متصل به شبکه داخلی منتقل می شود تا اطلاعات و داده های حساس تر را سرقت کند.

کامپیوتر هدف کنترل شده به صورت بلادرنگ به مدت 24 ساعت نظارت و تمام اطلاعات ثبت می شود. هنگامی که یک دستگاه USB متصل، فایل های خصوصی در دستگاه USB قربانی نظارت می شوند و به طور خودکار به سرقت می روند. بر اساس این گزارش، زمانی که شرایط اجازه دهد، دوربین، میکروفون و دستگاه GPS در دستگاه کاربر از راه دور کنترل و قابل دسترسی خواهند بود.

این سلاح‌های سایبری سیا از مشخصات فنی جاسوسی استاندارد شده استفاده، و به روش‌های مختلف حمله عمل می کند و اکنون تقریباً تمام دارایی‌های اینترنت در سراسر جهان را پوشش داده‌ و می‌تواند شبکه‌های کشورهای دیگر را در هر زمان و هر مکان برای سرقت داده‌های مهم و حساس از کشورهای دیگر کنترل کند. هژمونی سایبری به سبک آمریکایی مشهود است.

«مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده است که فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و حملات سایبری به دیگر کشورها مستحق هوشیاری بالایی از سوی جامعه بین‌المللی است و ایالات متحده باید نگرانی های جامعه بین المللی را جدی بگیرد و به آن پاسخ دهد و استفاده از سلاح های سایبری برای انجام جاسوسی و حملات سایبری در سراسر جهان را متوقف کند.

در پاسخ به حملات سایبری بسیار سیستماتیک، هوشمند و پنهانی که توسط سیا راه اندازی شده است، برای سازمان های دولتی، مؤسسات تحقیقاتی علمی، شرکت های صنعتی و سازمان های تجاری مهم است که به سرعت آنها را کشف و بلافاصله با آنها مقابله کنند.

این گزارش پیشنهاد می‌کند که برای مقابله مؤثر با تهدیدات شبکه‌ای آمریکا، همزمان با استفاده از تجهیزات بومی‌سازی شده خودکنترل، چین باید در اسرع وقت بازرسی خود را در برابر حملات APT سازماندهی و به تدریج یک سیستم دفاعی بلندمدت ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها