هشدار نارنجی بارش رگباری باران و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های کشور

هشدار نارنجی بارش رگباری باران و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های کشور

استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود در مناطق مستعد رگبار باران و تگرگ پیش‌بینی شده است که در این رابطه هشدار نارنجی نیز صادر شده و این بارش‌ها مخاطراتی را نیز در پی دارد.

به گزارش تیترکوتاه؛ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوای امروز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد و گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود در مناطق مستعد رگبار باران و تگرگ پیش‌بینی شده است.

رفیعی افزود: شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر بیش‌تر خواهد بود که در این رابطه هشدار نارنجی نیز صادر شده که این بارش‌ها مخاطراتی را نیز در پی دارد و سبب آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روانآب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه همچنان سامانه بارشی فعال است، شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

وی تشریح کرد:  شدت بارش‌ها تا روز چهارشنبه به تناوب با شدت و ضعف در این مناطق تداوم دارد.

طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور به ویژه در مرکز، جنوب و استان‌های دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه است.

به گفته رفیعی امروز برای تهران، سمنان، قم، خراسان شمالی هشدار نارنجی صادر شده است.

وی تصریح کرد: از امروز تا چهارشنبه مناطق خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین آب‌های دریای خزر نیز تا روز سه شنبه مواج و متلاظم است.

رفیعی خاطرنشان کرد: امروز تهران نیز آسمانی نیمه ابری دارد که با وزش باد شدید و گاهی طوفان و گرد و خاک همراه است

همچنین بیشینه دما به ۲۹ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۲۳ بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر