چرا یارانه برخی خانوارها کم واریز شد؟

دومین یارانه نقدی سال جاری به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است. اما برخی از مشمولان واریزی کمتری داشتند.

یارانه کمک معیشتی اردیبهشت‌ماه از روز چهارشنبه ساعت ۱۲ به حساب سرپرست‌ خانوارها واریز شد. اما علت کم واریز شدن یارانه برای برخی از یارانه‌بگیران در این مرحله چه بود؟

دومین یارانه نقدی سال ۱۴۰۲ در ساعات اخیر برای یارانه‌بگیران واریز شد. در صورتی‌که سرپرست خانوارها جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند.

اگر هم یارانه‌بگیران جزء دهک‌های چهارم تا نهم باشند، ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای آنها واریز می‌شود. البته برخی از خانوارها می‌توانند به جای دریافت یارانه نقدی، به ازای آن خرید کالا داشته باشند.

علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت

با همه اینها پس از واریز یارانه اردیبهشت‌ماه، برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند واریزی کمتری نسبت به ماه‌های گذشته و به طور کلی نسبت به ارقام اعلامی سهمیه آنها داشته‌اند. اما علت چیست؟

همانطور که گفته شد، افراد می‌توانند به جای دریافت نقدی یارانه، کالای آن را هم دریافت کنند. در صورتی‌که سرپرست خانوار از کالابرگ استفاده نکرده باشد، یارانه اردیبهشت‌ماه را به طور کامل می‌تواند نقدی دریافت کند.

اگر هم بخشی از یارانه را به صورت کالابرگ دریافت کرده باشد، مابقی را می‌تواند نقدی دریافت کند. بنابراین احتمالا یکی از دلایل کم واریز شدن یارانه اردیبهشت ماه همین استفاده از کالابرگ باشد.

استفاده از کالابرگ می‌تواند علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت باشد.

اقساط وام، دلیل دیگر کم واریز شدن یارانه

البته شاید علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت‌ماه، اقساط باقی‌مانده از وام کرونایی و وام اربعین هم باشد. اگر سرپرست خانوار پیش از این از وام کرونایی استفاده کرده باشد، اقساط وام از یارانه اردیبهشت‌ماه از یارانه آنها کسر و مابقی آن واریز می‌شود.

همچنین ان دسته از یارانه‌بگیرانی که پیش از این وام اربعین استفاده کرده باشند، احتمالا واریزی کمتری داشته‌اند. اقساط وام اربعین از حساب یارانه‌ای آنها کسر و مابقی آن را دریافت می‌کنند.

هادی کاشف، مجری طرح کالابرگ الکترونیکی درباره استفاده افراد از اعتبار کالابرگ گفت: «یارانه‌بگیران از امروز می‌توانند از اعتبار یارانه در قالب کالابرگ اقلام اساسی خود را خرید کنند.»

مجری طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه داد: «چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است.»

او همچنین گفت: «در قالبت طرح کالابرگ، بالغ بر ۵۰ فروشگاه در سراسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند.»

به گفته هادی کاشف، سرپرست خانوارها می‌توانند از طریق «شما» می‌توانند ریزتراکنش‌های خود را از طریق کالابرگ مشاهده کنند. با این حساب یارانه‌بگیران می‌توانند ببینند چقدر اعتبار یارانه برای آنها مانده و حتی علت کم واریز شدن یارانه نقدی خود را متوجه شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر