خداحافظی دانش آموزان و معلمان با ۳ ماه تعطیلی؟

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود معلم در مدارس گفت: مدرسه نباید بعدازظهرها و تابستان بسته باشد.

خداحافظی دانش آموزان و معلمان با ۳ ماه تعطیلی؟

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش قوی که ایران قوی را رقم خواهد زد، مدرسه قوی می‌خواهد، گفت: امروز نظام برنامه‌ریزی ما باید به طور جدی در مدرسه متحول باشد. مدرسه ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد، چرا مدرسه بعدازظهرها و تابستان باید بسته باشد؛ در حالی که بچه‌های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند.

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی در شیراز، نماز را اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی در تمام سطوح وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: امروز حدود ۶۹ هزار نمازخانه در آموزش و پرورش در کشور داریم و اینکه گفته می‌شود آموزش و پرورش مسجد جمهوری اسلامی است به همین دلیل است.

او افزود: امسال تابستان متفاوتی را باید رقم بزنیم، تابستانی که در آن مدرسه باید میعاد همه فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه محله‌ها باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد، چرا مدرسه بعدازظهرها و تابستان باید بسته باشد؛ در حالی که بچه‌های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند.

صحرایی ادامه داد: همه دستگاه‌ها را به همکاری فرامی‌خوانم که گِرد مدرسه جمع شوند و هر فعالیتی که داریم در مدرسه، از مدرسه و با مدرسه انجام دهیم. اگر اصالت مدرسه زنده شود آموزش و پرورش قوی می‌شود و آموزش و پرورش قوی شود ایران قطعا قوی خواهد شد. اگر ایرانی قوی می‌خواهیم مسیر آن در آموزش و پرورش است، هرجا که آموزش و پرورش ما قوی بوده، در هر سطحی محصول آن نیز قوی بوده است.

او تصریح کرد: اگر ایران را قوی می‌خواهیم باید آموزش و پرورش را قوی و عزیز بداریم و آموزش و پرورش وقتی قوی است که معلم آن قوی و عزیز باشد چرا که عنصر اصلی تحول و تغییر معلمان هستند.

صحرایی تاکید کرد: آموزش و پرورش قوی که ایران قوی را رقم خواهد زد، مدرسه قوی می‌خواهد. امروز نظام برنامه‌ریزی ما باید به طور جدی در مدرسه متحول باشد، مدرسه به عنوان چشمه جوشش تحول باید از اساس متحول شود تا تحول اتفاق بیافتد. ما در مدرسه به معلم و مدیر قوی نیاز داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورس گفت: این پرسش مطرح است که آموزش و پرورش چگونه می‌تواند قوی شود و در نهایت ایران را قوی و مستحکم کند؟ همه ما باید در اندیشه پاسخ به این سوال باشیم که البته پاسخ به آن به ویژه در مقام عمل کار آسانی هم نیست.

صحرایی افزود: یکی از ابعاد این قوی شدن تمرکز بر هویت است، قدرت هویت جریان سازی فوق‌العاده‌ای در هر جامعه‌ای دارد، ما از حیث هویت در جهان بی‌نظیر هستیم.

او اظهار کرد: باید ارکان هویت خودمان را بشناسیم، همین حرم مطهر شاهچراغ (ع) که شاهد برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در آن هستیم، یکی از مکان‌های هویت بخش ایران قوی است.

صحرایی افزود: از دیگر نمادهای هویتی ما دینداری ماست، ایرانیان همواره یکتاپرست بوده‌اند و این از ویژگی های ایرانیان بوده که در اسلام به اوج رسید.

او اضافه کرد: یک بُعد این دینداری که بُعد اصلی است نماز است، نماز قدرت آفرین، هویت بخش، انسجام بخش و روح نواز است و همه این‌ها چیزهایی است که برای قوی شدن یک انسان نیاز است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزی عفیف، اهل نماز و وطن دوست تربیت کنیم کشور در هیچ حادثه‌ای آسیب نمی بیند و این کار آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش کشور را از درون قوی می‌کند.

صحرایی ادامه داد: هرچه برای قوی کردن کشور نیاز داریم همه در آموزش و پرورش است و مهم این است خودمان باور کنیم و بگوییم که اول آموزش و پرورش و بعد به سایر بخش‌ها بپردازیم.

او خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این آموزش و پرورشی‌ها بودند که کشور را اداره کردند، امروز هم تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد نظام از آموزش و پرورش هستند و برخی برنامه‌ریزان در شرایط کمبود معلم می‌گویند که معلمان از جاه‌های دیگر برگردند، قطعا این سیاست به نفع کشور نیست چرا که آن معلمی که یک دستگاه بزرگ را اداره می‌کند در حال خدمت به کشور است.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    حرف زدن خرجی نداره شما به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش اول بدهی دوسال گذشته حق التدریس معلمان رو پرداخت کنید. بعد تابستان که هیچ پول بدید تا نیمه شب هم کار میکنن

  • شادی

    اول خودتو بعد ساقیتو میخوام

  • ناشناس

    اقای وزیرمحترم البته سرپرست کلیدوازه های خوبی رازمزمه میکنی ایابستران اماده است معلمی که انگیزه اش راازبین بردیدمدرسه ای که امکانات سرمایشی وشیشه نداردجنابعالی ازکلمات هوایی استفاده میکنیدمدرسه ماتوپ بازی نداردان وقت شماازبرنامه های مافوق حرف میزنیدخواهش مثل وزیران قبل شبانه تصمیم نگیریدنمونه پایه ششم واردمقطع ابتدایی شددرحالیکه بسترهای ان هنوزاماده نشده بودوزیران وقت شب خواب دیدوصبح دستورداد

  • ناشناس

    حرف زدن ...انهم کسی که از بدنه ی اموزش و پرورش نیست توفعی نیست

  • سردار

    شعار.شعار.شعار!!!!!!!!!!! یعنی معلوم شد بیسوادی وشعار تو خالی حد و مرزی نداره!!!!!!!!!!!!!
    مردناحسابی هنوز طرح تثبیت سال قبل رو واریز نکردید،بعد با چه رویی همچین حرفایی میزنی؟؟!!!!!!
    ثابت کردی خیلی از نوری عقبتری!!!!!!!!! وعده چندهفته پیش مبنی بر پرداخت معوقات اونم در هفته معلم رو به یکباره لغو کردی؟؟؟!!!!!!!!برو رد کارت خالیبند کم حافظه!!! کاش همه تون باهم به اندازه یه چغندر ارزش داشتید.

  • ناشناس

    جناب اولا بهت بگم که بعیده به عنوان وزیر معرفی بشی وخدا کنه هم که معرفی نشی شما چندروزی سرپرست هستی این همه داری دروغ پردازی میکنی وهیچ اختیاری نداری داری تز میدهی اگراقای حاج بابایی وزیر بشود میشود کمی امیدوار شد وگرنه شما تاحالا ۴۰تادروغ وعده تو خالی داده ای معلومه خیلی عطش وزیر شدن داری انشاءالله که معرفی نشین چعندر ازدوبرگی مشخصه

  • خانی عادل

    بله آقای سرپرست محترم ،آموزش و پرورش به وزیر قوی و بعد مدیر و معلم قوی می‌طلبد و قبل از همه چیز نگرش مثبت به جامعه معلمان و نقش سازنده معلمان در پیشرفت کشور.

  • مهناز

    خیلیا رفتن شما هم دنبالشون

  • مهدی

    آقای سرپرست تابستان یک سر بیا استان های جنوبی مثل بوشهر تا پوست بندازین. در ماه اردیبهشت از گرما دانش آموزان نای نشستن ندارند . کولر جوابگو نیست. از اون طرف هم فشار اداره برق جهت واریز پول برق . مدیر بیچاره هم به اداره ابلاغ می کنه . کیسه اداره شهرستان هم خالی تر از مدرسه. خواهشا این حرف های صد من یک غاز زدن دست و ردار و برو در مسند دانشگاه فرهنگیان که اونجا هم کارنامه روشنی ندارید .

  • احمد

    فقط حرف بدون منطق،
    مدارس هیچ امکاناتی ندارند حتی دانش آموزان با خود مایع دستشویی می آورند، با کدام امکانات رفاهی و تجهیزات سرمایشی برای تابستان،

  • ناشناس

    سرپرست محترم آ وپ
    مشکل معیشت ما معلمارو حل کن
    انگیزه کار کردن داشته باشیم و به قول هاتون عمل کنید اونوقت تابستون نه تا نیمه های شب ما مدرسه کار میکنیم

  • داریوش

    سنگ بزرگ علامت نزدن است.نزدیک بیست ساله سرانه مدارس را حذف کردین، آموزش و پرورشی که قانون اساسی نیم بند خودتون میگه رایگان باید باشه همه جا پولی شده حتی مدارس دولتی هم مدیر از اولیاء پول میگیره یه برگه امتحان پول چاپش دانش آموز میده. شهر ما مسجدسلیمان با اون شدت گرما کولر کلاس بچه ها از سال قبل خراب بودن بعد از عید برای تعمیر از دانش آموزها پول جمع کردن.الان اردیبهشت باز هم جواب گوی فضای کلاس نیست فکر کن تابستون چه خبره.

  • ناشناس

    پارسال تابستان یه ماه رفتیم طرح تثبیت اصلا میگن این طرح بودجه نداشته چرا قبول کردین

  • ناشناس

    اقای صحرایی برادرمن اموزش پرورش رابه پول فروختین ازهرلحاظ و۷۰درصدهم مديران ناکارامد درراس مدارس نشاندند که هرازگاهی به خودشون زحمت نمیدن به مدارس سر بزنن وغیره فکر نمکنم ازاین وضعیت خارج بشیم.

  • معلم

    هر دم از این باغ بری میرسد

  • ناشناس

    هیچ چیز در این دنیا خطرناک تر از جهل نیست!

  • رسول

    مادر ..............ها

  • ناشناس

    سرپرست وزارت آموزش و پرورش ..... خورد

  • سامان

    وقتی تحلیل اقتصادی پشت حرفهای مدیران کلان نباشد این پیش میاد.وقتی دانش آموز تابستان به مدرسه بیاید قطعا باید کولر و وسایل سرمایشی روشن باشد.با کدوم برق و انرژی؟😁

  • بیتا

    سلام وقت بخیر. واقعا درست میگه شماها که کار درستی انجام نمی دید حداقل بیاید با بچه ها تابستانها بازی کنید بفهمید این معلما طول سال چه زجری از دست دانش آموزان زمانه می کشند بلکه موقع حرف زدن نسبت به معلم مواظب حرفهایتان باشید.

  • معلم

    هروز بدتر ازدیروز .وزارت آموزش وپرورش

  • معلم

    آقای وزیر ایده خیلی خوبی داری اما به شرطی که از عوامل اجرایی در این طرح استفاده کنی چون معلم حق مدیریت کلاس نمی گیره که تابستان هم مدرسه بیاد

  • Naghavi Khamene

    آموزش و پرورش مگه چه حقوق و مزایا یا تسهیلات ویژه ای به فرهنگیان میده که میخواد عصرها و تابستون هم در اختیار آموزش و پرورش باشند⁉️🤔😡

  • ناشناس

    :/ بنده خدا چه ذوقی داره ... نفسش از جا گرم بلند میشه جدی نگیرید

  • جواد

    خخخ شیشه زدی سرپرست

  • سیف اله پیری

    فعلا که حتی قدرت گذاشتن کارنامه معلم را ندارید اقای صحرایی حرفهایی بزنید که قادر به اجرایش هستید فعلا معوقات ۱۴۰۰ وکارنامه معلمان را که قول دادی انجام بده نگو تاسه نشه بازی نشه

  • ناشناس

    حرف مفت زدن و وعده دادن های توخالی شده کار یه مشت افرادی که مثلا مدیر آموزش و پرورش هستند و اگه یک خیار دستشون بدی بلد نیستند پوست بکنند، آخه مردک بیسواد که معلوم نیست از کجا مدرکت رو گرفتی ، وقتی برای امتحانات ترم و خرداد باید مدرسه موقع امتحان به دانش آموز زنگ بزنه که مثلا بیاد امتحان بده ، وقتی مدیر مدرسه جرات گرفتن موبایل رو از دانش آموز نداره، وگرنه کتک میخوره ، وقتی آخوند مدرسه موقع اذان ظهر میاد در کلاس و میزنه و خواهش میکنه از دانش آموزان بیایند نماز و هیچکس نمیره و همه سوت میزنند و آخوند بدبخت مجبور میشه تک نفره نماز بخونه ، وقتی اکثریت دانش آموزان میرن سر یک کاری تا کمک خرج خانواده شون باشند و فقط گهگاهی مدرسه میان ، این حرفهای صدمن یک غاز رو برو جایی بگو خریدار داشته باشه ، واقعا وضعیت جامعه و متلاشی شدن خانواده ها و کودکان کار و اعتیاد و دزدی و تورم و گرانی و... نمیبینی یا خودتو زدی به کوچه علی چپ. همین قدر تا حالا مدرسه ها تعطیل نشده بایدخدا رو شکر کرد.

  • معلم نگران

    بجای این شعار های تو خالی فکری به حال سیستم بیمار نمرده هی کنید که کیلو کیلو نمره میدید معلم و مدیر تحت فشار میزارید حالام که فاجعه ای به اسم ترمیم معدل
    سیل بی سواد دارید وارد جامعه میکنید
    الان مشکلتون شده تعطیلی تابستون
    وای به حال جامعه ....

  • علی

    باز تابستان اومد و وزیر آموزش و پرورش حرف مفت زد
    برو اول فیش حقوق فرهنگیان رو نگاه کن، بعد با این امکانات که تو مدارس هست دانش آموزان از مدرسه فراری هستند چه برسه به تابستان

  • علی

    تا حالا تابستان اومدی جنوب
    کافیه خرداد یه سری بزنی به مدارس عادی
    ببین یه ساعت می تونی سر کلاس باشی

  • ناشناس

    من میگم یاشیشه زده یابهش شیشه زدند

  • ناشناس

    اوج تحول فرهنگی تون برگزاری نمازه.... هیچ کس دیگه میل به خوندن نماز نداره

  • طاهره نجف نژاد

    واقعا این دیگه چه تصمیمه دخترم الان توفصل بهار توکلاس ازگرما له له میزنن باامکاناتی که مدارسای شما داره کلاس گذاشتن شما توتابستان مسخره س اول به امکاناتش رسیدگی کنید بعدتصمیم بگیرید

  • متین

    حرفی بزن که توانشو داشته باشی تابستون بخوایم بیایم مدرسه پول آبو برق باید بده پول کولر باید بده
    قبل حرف زدن فکر کن

  • معلم

    سرپرست .هراشغالی بگذاری مدیر اموزش پرورش خروجی همینه .توهم

  • محمد

    آیا به هزینه هاش فکر کردی

  • مربی

    پس نهادهای فرهنگی و اینهمه پایگاه تابستانی که هر سال رجز خوانند چی می گن که شما جایی رو برای اوقات فراغت بجز مدارس دیوار کوتاه رو ندید ؟

  • ناشناس

    اینقدر قوی خطرناکه قوی قوی قوی
    خاک بر سر ما که نشستیم این بی سوادهای احمق برامون تایین تکلیف کنن

  • النا

    تابستان مدارس تعطیل نیستن اونم که میدید اجاره شبی چندی از مردم میگیرید
    اگه تونستید از این درامد بگذرید بفرمایند بعدازظهر و شب و تابستان هر زمانی خواستید از ظرفیت مدارس استفاده کتید

  • فاطی

    اره ملت اینجوری قوی میشه که پدر بچه های مردم در بیاد؟؟؟؟؟؟
    ملت اینجوری قوی میشه که مسئولان بی خاصیت نیست و نابود شن

  • ناشناس

    شما غلط میکنید این کارو کنید ‌‌..معلمی که خودش پراید سوار میشه میخواد منو سوار لامبورگینی کنه.شما غلط میکنید.بعد آموزش پرورش رو باید گل گرفت

  • ناشناس

    آشغالها ی عوضی
    ای کاش یه روز صبح بلند شیم بگن همشونا آب برده

  • حسن الهم چ

    اقا سیستان شده پرورش دهنده نهضت بعنوان دبیر یکی شون سواد نوشتن نداره اوردنشون دبیر ریاضی متوسطه حتی ابتدایی بلد نیستن چرا بچهامون بی سواد میخواهید دربیارید نکنیدلعنت ب سیستم اموزشی نهضت بی سواد

  • امین

    بیاد اهواز و تابستانش و ببینه تا بعد بگه تابستون بچه ها بیان مدرسه

  • مهدی

    خب ببین آدم درست برادر من کنکور خو معدلی کردی باز عمومی حذف کردی دوباره برگردوندید بازهم معدل تاثیر داره بدون هیچ امکانانی که ی مدرسه هنوز نباید یه تخته درستی داشته باشه ی پروژکتور نباید داشته باشه پاشدی بگی منم آها منم یچیزی گفتم واقعا ت ایران باید مراحل هفت خان رد کنی برای موفقیتت

  • نیلوفر

    کمتر چرت و بگو آقای مسئول..خدا لعنتت کنه دو ریال حقوق معلم اضافه شده اونم با هزار سند و مدرک و تضییع حق ..میخای تابستان رو هم زهر تنشون کنی .با کلاسهای بدون کولر و پنکه های خراب ؟ بدون سرویس ، از این تاکسی به اون تاکسی ازین واحد به اون واحد

  • فاطمه

    چقدرررر از این مراد صحرایی بدم میاد خدا میدونه

  • رها

    خیلی مطلب جالبی بود واقعا عالی است اگر بزودی به اجرا دربیاید .امیدوارم چنین برنامه هایی رو هر چه زودتر در مدارس داشته باشیم.

  • ناشناس

    زر زده. گوش نکنید

  • امیر

    سلام این بنده خدا از آموزش فقط یه چیزی شنیده کجا مدارس سه ماه تعطیله تیرماه کلا اعلام نتیجه و ثبت نام دانش آموزان در مدارس انجام میشه شهریور ماه امتحانات دانش آموزان تجدیدی عزیزم به نظر من بجای آن شما باید در مواد آموزشی تجدید نظر کنید

  • محمد

    مرد عزیز! قبل از هفته معلم کله ات داغ بود و گفتی تمام معوقات معلمین درهفته معلم تسویه میشه.هیچ کاری نکردی. الان هم لطفا تصمیم های بیجا نگیر که توش بمونی که باعث تتفر فرهنگیان بشوی.‌هرکاری زیرساختی میخواد که آماده نیست. بعداینکه ذره ای رغبت تو فرهنگیان نمونده. نه اعتمادی دارند و نه رغبتی و نه معیشت درست حسابی.‌

  • مریم

    از بس بعضی ها گفتن خوشبحال معلم ها که سه ماه تعطیل ن حقوقم دارن از بس برخی حسرت خوردن اخر دامن معلم دانش اموز گرفت

  • مریم

    معلم بد بخت دلش خوش بود واسه سه ماه تعطیلییییی اینم ازش گرفتن

  • ناشناس

    سلام ای کاش معلمهاکمی مثل شهدابودندوخالصانه کارمیکردندالبته بعضی‌ها اینگونه هستندخداراشکرولی انتظارمیرودهمه شهدایی فکرکنندوازمرحله شعاربه مرحله شعوروعمل برسند.معلم خوب سربازامام زمانه و دانش آموزامام زمانی تربیت می‌کنه

  • دیناری

    باسلام.. جناب صحرایی بزرگوار شما لطف کنید این همه معوقات معلمان ک از دوسال پیش تا الان پرداخت نشده است و سهمیه دانشگاه فرهنگیان برا بچه های مردم و جایگاه دانشگاه فرهنگیان ک جا نداره وارد دانشگاه بشن بعدش از این طرف آزمون برگزار می کنید طرف ۴۵ سالشه ب هر طریقی آزمون رو قبول میشه می اد معلمی با اون سن بالا .ک خدا می دونه چ ضربه هایی ب تعلیم و تربیت و آموزش بچه های مزدم زده شده
    سه ماه تابستون برامون بزار برا اوقات فراغت و رفع خستگی بچه های مردم و سفر داخل منطقه ای ن اینکه سفر خارجی بریم لطف کن ب بهبود سازی معلمان و دانش آموزان بیندیش نه اینکه تابستون هم ب مدارس بکشونیشون .ن وسایل سرمایشی و گرمایشی مجهزی دارن مدارس؟!!!!
    دانش آموز ابتدایی همون ۴ ساعت در روز براش کافیه و تازه اونم خسته میشه. تازه یک روز دیگر در هفته کارشناسان می خوان تعطیل کنن تو ب بعد ظهرها و تابستون فکر می کنی .. با این کارا معلمان را آزار ندهید و انگیزه و عشق و علاقه ای ک دارن ازشون نگیرید خواهشا..خوب داریم پیش می ریم بعدظهر هم مسافرکشی می کنیم چ بسا بدهی بقالی سرکوچه رو پرداخت کنیم .. حقوق ما کفاف خرج خوراک یکی از فرزندانمان را هم نمی دهد .وسلام

  • دیناری

    سلام.‌.جناب صحرایی بزرگوار
    تحت هیچ شرایطی ما معلمان تابستون ب آموزش و تدریس بر نمی گردیم و لطف کنید کارشناسی شده حرف بزنید این یک توهین بزرگ هست و حرف نزدن و جواب ندادن ما هم یک خیانت بزرگ به خودمان هست .. جنابعالی معوقات و حق التدریس معلمان رو سر وقت پرداخت کن
    آموزش خوب داره پیش می ره و شما گفتید معوقات پرداخت میشه ولی دوماه گذشت پرداخت نشد ..
    تازه ۴ ساعت تدریس و آموزش ب بچه های مردم هم خیلییییییی زیاد هست
    سن و سال ابتدایی از ۶ سال تا ۱۱ سال هست توان بچه های مردم روزی ۴ ساعتهم زیاد هست .هیچ کسی اینو قب ل نمی کنه حتی کلاس اول ابتدایی .. چ برسه ب معلمان .. مگه میشه بزور تعطیلیتابستون دانش آموزان مردم ک در اختیار خانواده ها هستن گرفت یا معلمان.. همه اش نشد مدرسه و درس خوندن.. شنا و تیراندازی و سفر و سرگرمی و استراحت و در کنار خانواده بودن اینا همه سه ماه تابستون هستند اول فکر کنید کارشناسی کنید هزینهها رو برآورد کنید بعد معلمان رو سرخورده و شکست بدهید

  • دیناری

    باسلام.. جناب صحرایی فقط درس خواندن نیست
    بچه های مردم باشگاه های رزمی و شنا و ورزش و تفریحات سالم دیگری یا در آغوش خانواده بودن محبت کردنشان.یا سفرهای داخل منطقه ای یا آشنایی با خرید و دخل و خرج و پس انداز با این همه پول .اینا رو هم دارند لطف کن فقیرانه ازت تمنا دارم حرف کارشناسی بزن چون من معلم اگه نتونم از خودم دفاع کنم ب خودم و خانوادهام خیانت کرده ام.‌مشکل از لحاظ آموزش و تدریس نداریم فقط و فقط مشکل مالی داریم چ سرانه دانش آموزان چ اضافه وحقوق معلمان و حقوق پایین ما معلمان. رفاهیات ما معلمان..اینا رو درست کن تدریس و آموزش ادامه دار با کیفیت خیلی بالاتر پیش می رود .با تشکر و احترامات وافر

  • ناشناس

    ای کاش میشد تمام سهمیه ها و شرط معدل برداشته میشدبرای کنکور

  • ناشناس

    تاکی پشت میز فقط حرف مفت میزنین شماها اگه به فکر پیشرفت بودین حقوق معلم رو تو هر مناسبتی برا دقیقه ۹۰ نگه نمیذاشتین الان تو اومدی با معده خالی معلوم نیست چی حرف میزنی ...برو کنار یکم باد بیاد

  • احمد

    مخالم

  • ناشناس

    بنظرم تابستون هم فرصت خوبیه ولی نه برای جنوب کشور

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر