جزئیاتی جدید از خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان

اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه ای جزئیاتی از خدمات ارائه شده توسط بیمه تکملیی فرهنگیان را اعلام کرد.

جزئیاتی جدید از خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان

اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از ۱ میلیون و۴۰۰ هزار فرهنگی و خانواده‌هایشان در سال گذشته برای دریافت خدمات از بیمه تکمیلی دانا خبر داد و اعلام کرد: در ۱۱ماه گذشته بیش از ۴ میلیون خدمات بیمه تکمیلی به فرهنگیان ارائه شده است.

در اطلاعیه منتشره آموزش و پرورش در خصوص گزارش عملکرد بیمه تکمیلی فرهنگیان آمده است: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و ارتقاء کیفیت خدمات بیمه تکمیلی درمان به فرهنگیان و تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان بر این امر، این وزارتخانه ضمن تشکیل نشست‌هایی با  متخصصین و کارگروه‌های مختلف این حوزه ودعوت از مدیران ونمایندگان  شرکت‌های متعدد بیمه تجاری که دارای  سطح توانگری بالایی در صنعت بیمه هستند، پس از جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات ارائه شده ضمن رعایت ضوابط مربوطه، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با شرکت بیمه دانا کرد. در این قرارداد که از تاریخ یکم تیر ماه۱۴۰۱ لغایت یکم تیر ماه۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفته‌اند.

همچنین در خلاصه عملکرد شرکت بیمه طرف قرارداد طی ۱۱ ماه گذشته که از سوی همکاران فرهنگی و اعضای خانواده‌شان صورت گرفته آمده اسـت:

۱.استفاده از خدمات پاراکلینیکی(گروه اول) شامل انواع رادیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، ام آرآی، انواع سنجش تراکم استخوان، پزشکی هسته‌ای و... حدود۶۰۰ هزار بارمراجعه

۲.استفاده از خدمات پاراکلینیکی(گروه دوم) شامل تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار عضله، نوار مغز، نوار عصب، خدمات تشخیصی قلبی وعروقی شامل انواع الکتروکاردیوگرافی نوار قلب و..... بیش از ۱۷۰هزار بار مراجعه

۳.استفاده از خدمات پاراکلینیکی (گروه سوم وچهارم ) شامل انواع خدمات آزمایش‌های تشخیصی پزشکی مانند پاتولوژی وژنتیک پزشکی، ناهنجاری‌های جنینی، تست‌های غربالگری مارکرهای جنینی وآزمایشات ژنتیک جنین و ....... بیش از۵۶۰ هزار بار مراجعه

۴.استفاده از خدمات جبران هزینه‌های ویزیت و داروهای ایرانی و خارجی و...  بیش از ۳ میلیون بار مراجعه

۵.استفاده از خدمات دندان پزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم دندان، درمان ریشه، جراحی لثه و... بیش از ۳۷۰ هزار بار مراجعه

۶.اعمال جراحی و بستری در بیمارستان ومراکز جراحی محدود بیش از ۱۰۰ هزار بار مراجعه

۷.استفاده از خدمات جبران هزینه مربوط به خرید عینک طبی ویا لنز تماس طبی بیش از ۱۴۰هزار مورد

در مجموع بیش از چهار میلیون بار مراجعه از سوی همکاران فرهنگی جهت دریافت خدمات تاکنون صورت گرفته است که بخشی از آن‌ها در بندهای فوق به استحضار رسید.

شایان ذکر است، در این قرارداد علاوه بر تعهدات حداکثری بدون سقف سنوات قبل(بستری، جراحی عمومی و تخصصی، اروتز و پروتز، پاراکلینیکی نازایی و پیوند اعضاء) تغییراتی عمده‌ای بخصوص در بخش تعهدات سقف دار به شرح ذیل ایجاد شد:

۱.تغییر روش اجرای بیمه تکمیلی از صندوقی به بیمه‌گری (از سال۱۳۹۳بیمه درمان تکمیلی به روش صندوقی توسط شرکت آتیه سازان حافظ اجرا گردید که متاسفانه باعث نارضایتی شدید همکاران فرهنگی شده بود)

۲.تغییر شرکت مجری قرارداد از آتیه سازان حافظ به شرکت بیمه دانا

۳. احیا و پرداخت دو سوم حق بیمه توسط دستگاه که متاسفانه در سنوات گذشته با ترک فعل انجام شده مغفول مانده بود.

۴. افزایش هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین از ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به  ۱۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

۵. افزایش هزینه رفع عیوب انکساری چشم (لیزیک ولازک و ...) از۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برای هر دو چشم

۶. افزایش هزینه عینک و لنز طبی از ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال به ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال

۷. پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف ۳۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال در طول قرارداد. (جدید)

۸. پرداخت هزینه سمعک تا سقف ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال در طول قرارداد.(جدید)

۹. افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد از ۱۲۰۰۰ به ۲۰۰۰۰ مرکز

۱۰. افزایش تعداد بیمه شدگان از ۱،۲۰۰،۰۰۰ نفر به ۱،۴۰۰،۰۰۰ نفر

۱۱. تحت پوشش قراردادن والدین و همسر کارکنان اناث با همان تعهدات بیمه شدگان اصلی(در سنوات قبل تعهدات سقف‌دار بود)

۱۲. انعقاد قرارداد بر اساس مفاد آیین نامه بیمه مرکزی

۱۳. کاهش  فرانشیز از۳۰ به ۱۵ درصد (سهم بیمه شده از هزینه های درمانی)

همچنین مقرر گردید کلیه هزینه‌های دارویی بیماران خاص و صعب العلاج بدون کسر فرانشیز پرداخت شود.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به تخصصی بودن صنعت بیمه و ارزیابی فنی اسناد ارائه شده توسط همکاران فرهنگی به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر ایشان از تعهدات شرکت طرف قرارداد با پیگیری از بیمه مرکزی شرکت TPA  که دارای رتبه یک در سطح کشور می‌باشد، جهت باز بینی مجدد اسناد واصله و ارزیابی شده توسط شرکت بیمه‌گر و همچنین پاسخگوئی به همکاران در خصوص ابهامات ویا شکایات احتمالی آنان معرفی شد که همکاران فرهنگی می‌توانند بصورت شبانه روزی ضمن تماس با شماره ۱۴۰۱ ویا مراجعه به اپلیکیشن یا سایت شرکت TPA مشکلات خود را مطرح و با دریافت کد رهگیری تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

شرکت بیمه معلم با توجه به سطح توانگری(دو) در سنوات گذشته هیچگاه متولی بیمه درمان تکمیلی نبوده و همواره در پاسخ استعلامات انجام شده نرخ‌های غیرمتعارف اعلام کرده، اما قرارداد سایر پرتفو که عمدتا سودآور می‌باشد با شرکت بیمه معلم منعقد می‌گردید، از آنجا که بیمه درمان تکمیلی در اکثر مواقع دارای ضریب خسارت بالا و بعضا  زیان ده  می‌باشد، این امر باعث عدم استقبال شرکت‌های بیمه تجاری از بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان می‌شد که با تجمیع پرتفوی بیمه‌ای مورد نیاز وزارت متبوع نزد شرکت بیمه‌گر مجری قرارداد بیمه درمان تکمیلی جاری، این مشکل نیز مرتفع شده است.

 

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    مهم برگردوندن پولشونه

  • سیف الله

    سلام فرهنگی هستم مبتلا به بیماری دیابت قطع عضو وزخم دیابت پاشنه پاه هر ماه کلی هزینه درمان دادم فاکتور پلاسمای سرد ودبریدمان ولیزر پرتوان به بیمه بردم میگن بیمه تعهد نداریم الان دوسال گرفتارم با چندبار مراجعه هیچ دردی برایم دوانکردن با این حقوق دیگر قادر به ادامه درمان خود نیستم پس بیمه تکمیلی باید چه خدمتی به افردای مثل ما بکند به کجا مراجعه کنم با تشکر

  • ناشناس

    سلام لطفا همه مطب هاودرمانگاهاوبیمارستانهاوداروخانه های که طرف قردادهستند بدون‌دادن‌برگه به مریض با بیمه دانا قراداد داشته باشندچون من ی باراستفاده کردم درمانگاه ۵۰تومان حق ویزیت گرفت وداروخانه هم نمیدونم تخفیف دادیانه ۲۵۰خرج کردم بدون اینکه بدونم میشه اون پول روگرفت یانه

  • ناشناس

    چهارماهه فاکتور6میلیون تحویل دادم هیچ نداده

  • سارا

    ما اصلا رضایت نداریم از بیمه دانا چون چند ماهه فاکتور دادیم چیزی پرداخت نشده ،سری قبل هم فاکتور دومیلیون تومان تحویل دادم حتی نصف مبلغشم پرداخت نکردن

  • ناشناس

    بیش از چهار ماه هست که فاکتور هزینه هارا تحویل بیمه دانا داده ام هیچ خبری از پرداخت نیست . ظاهرا بهانه هم اینکه آموزش و پرورش سهم خودش را پرداخت نکرده لطفا رسیدگی کنید.

  • مصطفی

    من یه چیزی فهمیدم
    هرکجا گفتند خدمت برای فرهنگیان بدونید یه دزدی در راه است
    حدود۶میلیون دادم برا تکمیلی الان چند ماهه ویخوان۵۰۰تومن بریزن ،نریختن

  • ناشناس

    باسلام هشت ماه است هزینه ی عینک را که فاکتورهای آن را فرستادم بهم ندادن تازه میگن دوباره برو فاکتور بگیر

  • حسین هدایتی روشن

    خدا خیرش بدهد هر کسی که بیمه دانا را آورد و....و خدا هزاران بار لعنت کند کسی را که با دزدان آتیه سازان قرارداد بست و جیب مارو زدن این همه اذیت کردن ....خیر در دنیا و آخرت نبینن ...دزدان کثیف بی همه چیز حرام زادهای کثیف و خدا نشناس..

  • حسین هدایتی روشن

    آتیه سازان خوب دزدید و برد هیچ کس هم جوابگو نیس پیش هرکی میری به دیگری پاس میده..ما نفهمیدیم وزد کیه خدا فقط لعنتش کنه.

  • زاگرس

    خدمات ارائه نمی‌شود

  • ناشناس

    دربیشتر شهرها قرارداد ندارند

  • هدیه

    باتشکر ازبیمه دانا و خدمات ارائه شده
    اگر امکان داشته باشد بازنشستگان فرهنگی هم با بیمه دانا قرار دادببندند چون خدمات آتیه سازان مفت هم گران است. کاش، مسئولین صندوق بازنشستگی با بیمه دانا قراردادامضا می کردند آتیه سازان خدمات قابل عرضی ندارد. و واقعا ضعیف عمل می کند.

  • ازیتا

    سلام

    اصلا خدمات دهی بیمه ی تکمیلی مناسب نیست.



    بیشتر مراکز با این بیمه قرار داد ندارند.
    هزینه ی ویزیت پزشک و دارو پرداخت نمی شود.

    به هر مرکزی مراجعه می کنیم کل هزینه را نقدا پرداخت می کنیم



    و برای برگشت هزینه وقتی به اداره ی بیمه مراجعه می کنیم
    پس از گذشت چند ماه قطره چکانی. و با مبلغی کمتر بازگشت می کند

    هزینه های دندان فرزندم پس از گذشت سه ماه هنوز بازگشت نکرده

  • آرزو

    سلام من ازبیمه تکمیلی استفاده کردم
    خدماتش فقط فقط برای دندانپزشکی تقریبا خوبه
    برای دارو و .....خیلی مفید نبوده

  • ازیتا

    اکثر پزشکان نسخه ی الکترونیکی ارائه نمی دهند

    یا مدام عنوان می کنند اینترنت قطع هست ثبت سیستم نداریم

    تمام هزینه ها حتی با بیمه ی تکمیلی آزاد حساب می شود

  • ناشناس

    من هم فاکتور دندانپزشکی دادم الان ۶ ماهه هنوز ندادن
    فقط بی خودی پول از حقوقم کم میشه

  • مریم

    مدارک مربوط به دندانپزشکی من رو گم کردن

  • ج س

    سلام متاسفانه بیمه دانا اصلا خدماتی که میگن در سطح خیلی پایین ارائه میده ودرصد کثیری از فرهنگیان از آن ناراضی هستند متاسفانه مسولین فقط مصلحت وسود خود را می بینند .. هیچ کس هم جوابگو نیست فقط پول فرهنگیان را میگیره ودریغ از خدمات وجوابدهی

  • محمد

    چهار ماه مدارک دادم هنوز خبری نشده ، هیچ جا هم طرف قرارداد نیست ، در کل ارزش نداره

  • معلم‌

    توجیه ودروغ
    مطلق ورانت خواری و...

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر