اندیشکده بروکینگز؛

کاهش حمایت مردم آمریکا از جنگ اوکراین

کاهش حمایت مردم آمریکا از جنگ اوکراین

نظرسنجی های مختلف در آمریکا نشان می دهد حمایت مردمی از هزینه دولت آمریکا در جنگ اوکراین به شدت رو به کاهش است به طوری که این مساله باعث نگرانی مقامات کاخ سفید شده است.

گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه اندیشکده بروکینگز: حمایت مردم آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه روند رو به کاهشی را نشان می دهد و این مساله باعث نگرانی مقامات کاخ سفید شده است. 

نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه «مریلند» و «ایپسوس» درباره نگاه مردم آمریکا به جنگ اوکراین نشان می دهد که حمایت افکار عمومی از کاخ سفید برای کمک به اوکراین علیه روسیه کاهش یافته است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد:

1- سطح انتظار مردم آمریکا نسبت به شکست روسیه در مقابل اوکراین کاهش یافته است. تعداد افرادیی که می گویند اوکراین می تواند پیروز شود از 11% به 37%  کاهش یافته و درصد افرادیی که به پیروزی کی‌یف اطمینان دارند از 26% به 17% کاهش یافته است. 

2- به دلیل افزایش قیمت انرژی و تورم اقتصادی در آمریکا، تمایل مردم برای حمایت مالی از کی‌یف در حال کاهش است. 

3- 46 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، از پشتیبانی محدود آمریکا طی دوره 1 یا 2 ساله حمایت کردند. در حالی که 38 درصد از این افراد به ارائه کمک اوکراین تا زمانی که نیاز باشد رای داده اند.

یک دو دستگی حزبی مشخص در آمریکا وجود دارد، 62 درصد از جمهوری خواهان علاقه دارند تا رویکرد فعلی برای 1 تا 2 سال ادامه پیدا کند در حالی که 51 درصد دموکرات ها از حفظ این رویکرد تا زمانی که لازم است حمایت می کنند.

از طرف دیگر نظرسنجی مشترک خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقاتی «نورک» نشان می‌دهد که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با ارسال سلاح به اوکراین موافق هستند، اما این آمار نسبت به ماه می سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان میدهد، مردم آمریکا درباره تخصیص مستقیم بودجه دولتی به اوکراین اختلاف دارند. موافقین و مخالفین این امر به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درصد هستند و ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان هنوز موضع مشخصی ندارند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۱۹ درصد از مردم آمریکا به توانایی جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور در رسیدگی به وضعیت اوکراین اعتماد کامل دارند، اما ۴۳ درصد تقریبا هیچ اعتمادی ندارند و ۳۷ درصد تنها تا حدی به این توانایی باور دارند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها