فروشندگان: اجناس تکمیل است اما مشتری نیست

فروشندگان: اجناس تکمیل است اما مشتری نیست

تصاویر منتشر شده از بازارهای شب عید نوروز ۱۴۰۲ دچار نماهایی متفاوت از وضعیت خرید و فروش در این روزها است. تصاویری از شلوغی بازارها با حضور پرتعداد مردم خبر می دهد و تصاویری هم از رکورد بازار خبر می دهند.

شب عید فرا رسید. چند ساعت بیشتر به آغاز سال ۱۴۰۲ نمانده است. طبق سنت دیرینه، هرساله ایرانیان با رسیدن اسفندماه و بخصوص با گذر از نیمه آخرین ماه سال، خود را برای ورود بهار و عید نوروز آماده می کنند.

بخشی از این آماده شدن به تمیز کردن خانه به اصطلاح خانه تکانی بر می گردد و بخش دیگر به نوع کردن وسایل خانه و لباس و خرید آجیل و شیرینی و هفت سین و … مربوط است.

گزارش های ضد و نقیضی از وضعیت بازارهای شب عید در ایران از سوی رسانه های مختلف منتشر شده است. بعضی از رسانه ها با انتشار تصاویر بازارهای شلوغ از داغ بودن خرید و فروش می گویند و تصاویر دیگر از خلوتی مراکز خرید خبر می دهد.

در این میان وقتی اکثریت مردم ایران به جیب های خود رجوع می کنند، وضعیت زندگی خود را به تصاویری که از خلوتی بازار خرید و فروش حکایت دارد نزدیک تر می دانند.

خبرنگار رکنا با مراجعه شبانه به یکی از مطرح ترین پاساژ های شهرری که همیشه در شب عید شلوغ و پر هیاهو بوده است گزارشی را تهیه کرده است که می توانید ببینید. گزارشی از زبان فروشندگان که از وضعیت فروش خود در این روزها می گویند.

بازاری های زیادی بیان می کنند:"جنس ها تکمیل است، مردم تردد می کنند اما مشتری نیستند" یعنی قیمت ها به شکلی است که برای خرید می آیند اما توان خرید نیست.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار