شاه کلید تنظیم بازار مرغ / مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: تولید مرغ سایز از راهکارهای اساسی ارتقای کیفیت، توسعه صادرات و ایجاد تعادل در بازار محسوب می‌شود.

شاه کلید تنظیم بازار مرغ / مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، تولید مرغ سایز را کلیدی برای ارتقای کیفیت، افزایش صادرات و ایجاد تعادل در بازار عنوان کرد. ایشان در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کردند که تولید مرغ در سایزهای مختلف می‌تواند نیازهای متنوع مشتریان را به نحو احسن برآورده کند و از ضایعات مرغ نیز بکاهد.

مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۸ هزارتومان و مرغ گرم حداکثر ۸۵ هزارتومان است.

او قیمت هر کیلو ران مرغ بدون کمر را ۸۵ هزارتومان، سینه مرغ ۱۵۰ هزارتومان و فیله مرغ را ۱۸۰ هزارتومان اعلام کرد.

یوسف خانی با تاکید بر صادرات پایدار مرغ افزود: در سنوات اخیر بازار صادرات را بدلیل کمبود تولید از دست دادیم، در حالیکه اگر روند افزایش جوجه ریزی ها مستمر و تولید مرغ سایز در دستور کار قرار بگیرد، این موضوع در افزایش ارزآوری و تعادل بازار اثر می گذارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تولید مرغ سایز را یکی از راهکارهای رونق صادرات دانست و گفت: علی رغم آنکه وزن مرغ زنده سایز و استاندارد ۲.۴۰۰ گرم است، اما به سبب ضعف در فرهنگ سازی وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی، تمایل بازار به مرغ سنگین است.

او ادامه داد: وقتی تامین نهاده ها طی ۲ تا ۳ سال اخیر دچار مشکل شد و از طرفی جوجه یکروزه کافی برای تولید مرغ سایز نداشتیم، این موضوع اجرا نشد.

یوسف خانی گفت: اگر وزارت جهاد میزان جوجه ریزی و تامین نهاده به نحوه فعلی را ادامه دهد، مشکلی در تولید مرغ سایز نخواهیم داشت و از طرفی با تبلیغات باید مزایای تولید مرغ سایز در مقایسه با مرغ درست اطلاع رسانی شود چرا که کیفیت مرغ سایز زنده ۲.۴۰۰ و حتی در برخی کشورها ۲ کیلوگرم و حداکثر وزن کشتار ۱.۵ تا ۱.۸۰۰ است.

منبع: بازار
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها