حقوق فرهنگیان از کارمندان دولت بیشتر شد

بعد از ۱۱ سال انتظار رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد.

حقوق فرهنگیان از کارمندان دولت بیشتر شد

یکی از اهداف اصلی نظام رتبه بندی معلمان، بهبود وضعیت معیشتی این قشر و جبران کمبود حقوق آنها است. معلمان بر اساس رتبه ای که کسب می کنند، از حقوق و مزایای مختلفی از جمله افزایش حقوق پایه، فوق العاده رتبه، کمک هزینه های مختلف و ... برخوردار می شوند. این امر به ویژه برای معلمان با سابقه و تجربه بیشتر، که در رتبه های بالاتر قرار می گیرند، مزیتی قابل توجه محسوب می شود.

طبق گفته معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دریافتی معلمان جز بالاترین حقوق کارکنان دولت محسوب می شود.

حامد علامتی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و معلمان نمونه در خانه معلم اردبیل، اظهار داشت: بعد از ۱۱ سال در دولت سیزدهم اجرای رتبه‌بندی معلمان را شاهد بودیم تا دریافتی معلمان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و در این زمینه تأمین اعتبار نیز با هماهنگی مناسب مسئولان انجام شده است.

معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: دریافتی معلمان با اجرای رتبه‌بندی در سال‌های اخیر جز بالاترین حقوق کارکنان دولت محسوب می‌شود و در این زمینه ابراز رضایت مناسبی را شاهد هستیم.

وی از وزیر آموزش و پرورش به عنوان فرد دانا و توانمند در اجرای طرح‌های مختلف با رویکرد تحولی در نظام آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: جایگاه معلم با توجه به تاکیدات دین اسلام و ائمه اطهار جایگاه رفیع در دولت سیزدهم تعریف و تبیین شده و از هر فرصتی سعی می‌شود تا زمینه برای سپاسگزاری از تلاش‌ها و مجاهدت معلمان در عرصه تعلیم و تربیت فراهم آید.

معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: نسبت به سال‌های گذشته آرامش و امنیت خاطر بیشتری را در جامعه فرهنگیان شاهد هستیم و بسیاری از دغدغه‌های گذشته رفع شده و سعی بر کیفی‌سازی فعالیت‌ها و ارتقای جایگاه معلمان بر اساس رتبه‌بندی در شاخصه‌ها و ابعاد مختلف است.

علامتی افزود: مسئولیت اصلی معلم پرورش و هدایت دانش‌آموزان و نسل نوجوان و جوان است تا با مهارت‌های متنوع فکری، ذهنی، عقیدتی، تحصیلی، تربیتی و… آشنایی بیشتری پیدا کرده و بتواند برای جامعه مفید و مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تربیت‌یافتگان دامان معلمان امروز در قالب گروه‌های مختلف از کسبه و بازاریان گرفته تا پزشکان، مهندسان و متخصصان حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که همه آنها تربیت یافته مکتب معلم هستند.

معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشف استعدادها را در کنار تعالی اخلاقی و تربیتی از مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان توصیف کرد و ادامه داد: نقش ارزنده‌ای که معلمان در الگوسازی انجام می‌دهند، نقش ماندگار است چرا که تمام رفتار و سکنات معلمان خود الگویی برای نسل‌های آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: ما در حال حاضر در استان اردبیل ۱۹ هزار معلم فعال و ۱۵ هزار معلم پیشکسوت داریم که از ظرفیت این معلمان بازنشسته و پیشکسوت در سنگر تعلیم و تربیت بهره می‌گیریم.

کلام‌الله صفری اضافه کرد: در گرامیداشت هفته معلم برنامه‌های متنوعی با هدف پاسداشت جایگاه معلمان برگزار شد که مهمترین آن تجلیل گروه‌های مختلف جامعه از معلمانشان بود که با تاکید استاندار اردبیل این برنامه در سطوح مختلف برگزار و سعی شد تا گروه‌های مختلف جامعه از معلمان خود تجلیل و تکریمی ارزشمند داشته باشند.

در این مراسم از معلمان نمونه و بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • فرهنگی

    فرهنگیان زیربارفقروبدهی ووام های مختلف له شدن این چه برنامه ایه که یه ذره حقوقمون رفت بالا صداها دراومد ، حقوقمون بازهم جواب گرانی های نامردی رو نمیده.

  • سلام

    به خدا اگر راست بگن

  • محمدموسوی

    با سلام کسی که خواهرزاده وزیره اظهار نظر نکنه بهتره ساکت باش وبه کار پرورشی برس با این وضع اخلاقی دانشاموزان

  • ناشناس

    اره واقعا
    از مزایای سایر کارمندان و بانک ها خیلی بیشتر شده
    واقعا

  • ایرانی

    خدا گواه اعمال ماست پشت میزنشینان .

  • فرهنگی

    سلام
    به نظرم دروغ به این بزرگی باید حتما ثبت جهانی بشه🤔🤔🤔
    متاسفیم برای همچین مسئولینی

  • علی

    نه در معیشت معلمان بهبودی حاصل شد ونه قدرت خریدشون بالا رفته فقط جبران چند درصدنرخ تورم بالا بود .مهم دریافتی ماهانه ی کارمند پاداشها ورفاهیاتی که کارمندان دارند حقوقشون چند برابر فرهنگیان است

  • علی

    کاش یه کم خجالت میکشیدید و حداقل نمک رو زخم ما نمیپاشیدید .الان من با سی سال سابقه حقوقم فقط تا دهم ماه دوام میاره و بعدش مجبورم برم کارگری خب این افزایش که در واقع کاهشه چه سودی برا من معلم فلک زده داره.

  • امیر

    ایشون غلط زیادی کردن
    مسئولین بی مسئول، بی وجود

  • بهادر

    همکار محترم خبر از حقوق یه فرهنگی کم بیش نداری و یا اگر هم داری در مقابل این تورم بازار و افسار گسیخته چطور می‌تواند دوام بیاورد قیمت یه جفت کفش ورزشی شده ۵۰۰و۲ هزار تومن دوست عزیز ظاهرا یا در ایران زندگی نمیکنی یا خبر از قیمته رو نداری..در ضمن لزومی ندارد که شما در مورد حقوق معلملن اظهار نظر کنی نمیشه در مورد حقوق پرسنل هوا فضا سپاه و اداره گاز و برق و غیره هم نظر بدی

  • ناشناس

    سلام گناه معلمهاخیلی زحمتمکشن بایدحقوقهاشون هم اضافه بکنن زحمت معلمهای قدیم می کشیدن درس یادمامیدادن نه معلمهای حالاکه باپارتی میان معلم مدن نه مصاحبه ای نه گزینش میشن وقتی هم نهضت بودن بیست روزیکبارمیرفتم چهارتادورخودجمع می کردن می کنن شولی بپزن همین یکی ادم بیست وشش ساله آوردن اداره آموزش پرورش کردنش رییس که هنوزخودش نمی تونه خودهم جمع بکنه چهارتاهم همین تواداره آموزش پرورش اشکذرباپارتی معلمشون کردن که دوکلمه سوادندارن اگرراست می گیدگزینش مصاحبه بشن ببین سوادشون درچه حدهست

  • ناشناس

    خدا نابودتون کنه که فقط دروغ و دروغ و دروغ پراکنی میکنید و هدفتان فقط نابودی ملت و کشور است ...

  • بهمن غلامی

    اینقدر دورغ نگید بگو معلم نه فرهنگی با۲۵س ۱۰ت نیروی خدماتی رسمی از کدام وزارتخانه بیشتر خخخخخخبکش

  • ناصر

    سلام همین دزدهای بی چشم رو وتافته های جدا بافته ای که معلوم نیست از زیر کدام بوته دراومدند که با دریافتی های نجومی از دزدیدن اموال معلم جیبشان را پر کرده اند واز حال معلمین زحمت کش خبر ندارند و فقط زر اضافی میزنند وهیچ مسئولی جوابشان را نمیدهد تاهمه مطلع شوند آخه الاغ معلمی که بابیست سال سابقه وتازه با افزایش سنواتی امسال اگه حقوق اردیبهشت ماهش ازشانزده تومن تجاوز نمیکنه چطور بالاترین حقوق کارمندان دولت را میگیره ؟واقعا الاغی یا خودتو زدی به خریت؟ البته بلا نسبت خر که واقعا در حقش اجحاف میشه. همه باید بدانند که بزرگترین دشمن معلم البته نه فقط معلم بلکه بزرگترین دشمن علم وفرهنگ و عامل بدبختی این مملکت همیشه وزرای بی کفایت آموزش و پرورش ومعاونان مدیر کلان این وزارتخانه اند از مسئولین بزرگوار وبه خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی ورئیس جمهور انقلابی عاجزانه تقاضا دارم که دشمنان علم وفرهنگ وپیشرفت جمهوری اسلامی ایران را ازحساس ترین وکلیدی ترین وزارتخانه کشور پاک سازی بکنند تا بیشتر از این مملکت آسیب نبینند

  • مصطفی

    سلام خسته نشدند هی دروغ میگن من خودم ۳۲سال سابقه دارم حکمم ۲۷میلیون هست باکسرمالیات و....چی میمونه اصلا شما چرا این خبرهارومیذاریدخودتون درجریانید خداازگناه بعضیانگذره

  • ففه

    لعنت بر دروغگو

  • علی

    یکی بگه آدم..... آخه ار کدام ارگان بیشتره،یا خوابی یا خودته زدی به خواب

  • فریبرز

    همش مسخره بازی

  • حسین

    جناب مدیر کل عزیز،حقوق فرهنگیان زحمت کش جزو کمترین حقوق کارمندان دولت است.فیش حقوقی کارمندان پتروشیمی،بنیاد مستضعفان،شهرداری،..... رو مشاهده‌ کنید به این چندرغاز نمیگید حقوق بالا

  • بهروز

    این دروغ درکتابهای گینس ثبت خواهد شد
    اقای علامت ؟

  • دکتر معلم زیر خط فقر

    یعنی دروغ گوتر از شما لم یلد و لم یولد

  • خرد

    یک سوال
    چرا دراین سالها کسی در مورد حقوق ارگانهای دیگر مطلبی نمی نویسد و فقط در مورد معلم نوشته می‌شود؟
    معلوم است که همه ی این خبر نویس ها آدم های یک گروه هستند و هماهنگ هستند
    هدفشان فقط نابودی معلم است

  • ا

    بر هر چی دروغگوئه لعنت کارمندان دیگه ۵ درصد دیگه به جز رفاهیات و .. مخفیانه اضافه حقوق براشون صادر شده
    ان‌قت برای چنر غاز حقوق معلم فقط مانده. قبایل وحشی آمازون باخبر بشن

  • غلامرضا

    قابل قیاس نیست،
    معلمان در طول سال فقط حقوق ماهیانه دارند، کارمندان در طول سال به مناسبت‌های مختلف پاداش و مزایا دریافت می کنند.

  • Mohsen

    فقط موندم با این حرف چطور بقیه ارگان ها کارمندانشون خونه لاکچر و ماشین شاسی بلند می گیرن ولی معلمان نمی تونند دروغ گو

  • ناشناس

    بر پدر دروغگو هزاران لعنت
    بیشرف ....دریافتی معلم باسی سال سابقه حدود 20 تومانه، دریافتی خدمتگزاران مدرک دیپلم در ادارات دیگه حدود 28 تومان
    حداقل مرد باشید ....

  • آواره

    کارمندان دولت کلی اضافه کار، حق،لباس، مسکن وتسهیلات دارندمعلم بدبخت یک حقوق خشک وخالی....... توبوق کرنا کردید، بدبخت ترین یشرجامعه معلمه

  • ناشناس

    کمتر خبرهای دروغ به خورد مردم بدید لطفا

  • محمد کاظم موسوی

    سلام ، خوب بیایید جایمان را عوض کنیم

  • ناشناس

    هی چه داری بدهید بهمین فرهنگیان کل سال باد میاد برف میاد هوا الوده وجیزهای دیگه سه ماه هم تعطیل هستند بعد هم اعت اض دارن حقوق کمه اون نظامی سر مرز سب با ترس دشمن تا صبح نمیخواهد که نکند دشمن بیاد حمله ای بکند نمیخوابد واقایان اینجا اعتراض دارن نظامیان در رتبه حقوقی کشور جایی ندارن ببا حقوق کم صدایشان هم در نمیاد زمان قدیم یک نظامی از بقیه اقشار بیشتر حقوق میگرفت ولی الان در حد صدقه لطف میکنند

  • فرهنگی

    دروغ تو روز روشن .رسانه ها دارن با این دروغها به ریشه نظام ضربه میزنن.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر