عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اختلافنظراتی که در این باره وجود دارد مربوط به بودجه اجرای طرح رتبهبندی معلمان است که با تجیمع نظرات مجلس و دولت بزودی به جمعبندی خواهیم رسید.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه به طور جدی پیگیر اجرای رتبهبندی معلمان در سالجاری هستیم، گفت: آییننامه رتبهبندی معلمان آماده است اما باید در دولت بحث و بررسی شود و مراحلی دارد که باید طی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته رتبه بندی در دستورکار دولت قرار گرفت و به مجلس رفت، اما منابع پایدار برای آن پیش بینی نشده و از محل فروش اموال درنظر گرفته بودند و رقمی برای امسال تعیین نکرده بودند و فروش اموال هم نداشتیم، لذا رتبه بندی اجرا نشد.
گزارشها حاکی از آن است که مقامات کره شمالی یک معلم رقص و چند دانش آموز را در این کشور به اتهام استفاده از رسانههای خارجی با هدف آموزش دادن حرکات رقص کاپیتالیستی دستگیر کردهاند.
نماینده ولیفقیه در استان کردستان با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات صنفی معلمان برطرف میشود، گفت: این عزیزان انسانهای با شرافتی هستند که زحماتشان در زمینه تعلیم و تربیت جای قدردانی دارد.
ماجرای رتبهبندی معلمان بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز یکی از خواستههای معلمان است؛ چرا که نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در دستگاه تعلیم و تربیت پیدا کند!
احمد حسین فلاحی، ادامه داد: دولت قبل برای لایحه رتبه بندی معلمان ٥٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت که کافی نبود، لذا باید از همان ردیف بودجهای به اعتبارات لایحه اضافه شده و منابع جدید از سوی دولت دیده شود.
یک فعال صنفی معلمان گفت: در برنامه ششم توسعه یعنی از ابتدای سال ۹۶ دولت مکلف به اجرای رتبهبندی معلمان شده است، اما دولت وقت به گونهای رفتار کرد که اجرای آن به آخرین سال برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰ رسید.
یکی از معلمان حقالتدریسی میگوید: من با کارشناسی ارشد و بعد از ده سال سابقهی کارِ معلمی ۸۰۰هزار تومان حقوق میگیرم. قراردادهای ما کوتاه مدت است و آموزش و پرورش هیچ تعهدی در قبال ما برعهده نمیگیرد.