معاون آموزش متوسطه در مراسم پایانی مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره تدریس برتر دانشجو معلمان سراسر کشور افزود : مدرسه ، کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت است و معلمان ، عنصر اصلی و موثر ایجاد تحول در آموزش و پرورش هستند.
محمد مهدی کاظمی با بیان اینکه معلم صرفاً نقش آموزش دهنده ندارد بلکه مهمترین نقش او، اثر تربیتی است اضافه کرد : هنرنمایی معلم از طریق روشهای تدریس در مدرسه شکل میگیرد که میتواند زمینهساز اجرای سند تحول بنیادین باشد.
معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه برنامه اصلی آموزش و پرورش برگرفته از برنامه درسی ملی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی است، یادآور شد : معلمان باید در روش تدریس خود ، نگاه فطرت گرایی توحیدی را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه کلاسهای درس باید زمینه آموزش مناسبتر را براساس اقتضائات و ویژگیهای دانشآموزان و هویتبخشی آنان فراهم آورد، گفت : یکی از ویژگیهای دیگر روش تدریس مطلوب و مناسب برگرفته از سند تحول بنیادین ، تنوعبخشی در ارائه خدمات آموزشی و فرصتهای تربیتی است .
کاظمی با بیان اینکه پرداختن به آموزشهای حضوری و غیرحضوری را چهارمین ویژگی تدریس مطلوب دانست گفت : شیوه ارزشیابی و سنجش اصولی یکی از بحثهای مهم در امر آموزش است و سنجش و پیشرفت تحصیلی و شیوه ارزشیابی مطلوب باید برای یادگیری اتفاق بیافتد.