پرفروش ترین گیم تاریخ تا ۲۰ روز دیگر عرضه می شود؟

راکستار نشان داده که پیش از معرفی آثار بزرگ‌اش معمولا سکوت می‌کند و می‌توان گفت این در واقع آرامش‌اش پیش از طوفان است.

پرفروش ترین گیم تاریخ تا ۲۰ روز دیگر عرضه می شود؟

پرفروش ترین و مهمترین بازی در تاریخ دو دهه اخیر جهان بدون شک GTA بوده است. این گیم جنجالی و گران قیمت پس از معرفی چندین پروژه موفق اکنون به نسخه ششم رسیده و قرار است همه را شگفت زده کند. در حالی که راکستار گیمز همچنان درباره جدیدترین نسخه از مجموعه جی تی ای سکوت کرده، شایعات حاکی از این هستند که احتمالا بازی GTA ۶ قرار است به زودی معرفی شود. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

گفته می‌شود که راکستار گیمز قصد دارد در تاریخ ۴ آبان ماه (۲۶ اکتبر) بازی GTA ۶ را معرفی کند. کریس مارکس، اینسایدر مستقل صنعت بازی‌های ویدیویی، که با نام MarxxChris در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، در صفحه شخصی خود در پلتفرم X نوشت: «حالا می‌تونم تایید کنم که بازی جی تی ای ۶ قراره تو تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ معرفی بشه.»

کریس در زمینه انتشار اطلاعات بازی‌ها کم‌سابقه نیست. او پیش‌تر هم خبرهای موثقی درباره تاریخ عرضه بازی‌ها منتشر کرده است. فعلا مشخص نیست که گفته‌های او درباره بازی GTA ۶ صحت داشته‌اند یا نه، اما ما می‌دانیم که اطلاعات او درباره آثاری مثل Payday ۳ و Dragon’s Dogma II درست از آب درآمده‌اند. در نتیجه این خبر می‌تواند بسیاری از گیمرها را امیدوار کند.

اگر نگاهی به شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین بیندازیم، می‌بینیم که کاربران هم در این باره به دو بخش تقسیم شده‌اند. عده‌ای امیدوار هستند و آرزو دارند که راکستار بالاخره سکوت‌اش را بشکند. در واقع آن‌ها معتقدند که حالا بهترین زمان برای معرفی بازی GTA ۶ است، چرا که سازندگان ۵ سال موفق را با عرضه Red Dead Redemption ۲ تجربه کرده‌اند و زمان آن رسیده که دست به تبلیغ پروژه جدیدشان بزنند. در سوی دیگر گیمرهایی هستند که به این اتفاق خوش‌بین نیستند و می‌گویند انتظار ندارند به این زودی‌ها شاهد خبرهای رسمی درباره این اثر باشند.

خود راکستار یکی دیگر از دلایل گمانه‌زنی‌ها درباره بازی GTA ۶ است. فعلا حساب کاربری پلتفرم ایکس این سایت چیزی منتشر نکرده است. راکستار نشان داده که پیش از معرفی آثار بزرگ‌اش معمولا سکوت می‌کند و می‌توان گفت این در واقع آرامش‌اش پیش از طوفان است. با این وجود این شرکت ید طولایی در نوشته توییت‌های غیرمنتظره و حرکات پیش‌بینی نشده دارد و به همین خاطر هم نمی‌توان به این راحتی‌ها فهمید که سازندگان قرار است چه رویکردی را پیش بگیرند.

اما در خصوص بازی GTA ۶ باید بگوییم که شایعات حاکی از این هستند که مکانیک‌ها قرار است دست‌خوش تغییرات فوق‌العاده‌ای شوند و بازی به طور کلی متحول خواهد شد. ظاهرا سیستم تعقیب و گریز تغییراتی خواهد کرد و ما شاهد نقشه‌ای بزرگ با بیش از ۱۰۰ موقعیت مکانی منحصربه‌فرد خواهیم بود. سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا در این نسخه می‌توان شاهد سفرهای بین‌ایالتی بود؟ فقط زمان است که می‌تواند به سوالات‌مان پاسخ دهد.

بازی GTA ۶ در تاریخ ۴ آبان ماه معرفی می‌شود؟

یکی دیگر از نکات جذاب در خصوص بازی جی تی ای ۶ به بحث بازاریابی آن برمی‌گردد. بازی‌های GTA ۴ و GTA ۵ مارکتینگ طولانی‌مدتی را تجربه کردند. اما حالا که کل دنیا انتظار نسخه جدید را می‌کشد، آیا راکستار تصمیم گرفته کمپین بازاریابی خود را برای بازی GTA ۶ کوتاه‌مدت‌تر و پرجنب‌و‌جوش‌تر کند؟ این همه ماجرا نیست. بیایید رویکرد این شرکت در انتشار بازی روی پلتفرم‌های مختلف را از یاد نبریم. راکستار همیشه کنسول‌های خانگی را در مقابل کامپیوترهای شخصی در اولویت قرار داده و معمولا بازی‌های‌اش را ابتدا روی پلی استیشن و ایکس باکس عرضه می‌کند. این رویکرد شاید از دید طرفداران پی سی‌باز اصلا منصفانه نباشد، اما برای سازندگان حسابی سودآور بوده است.

در هر صورت باید بگوییم که صبور بودن خصیصه‌ای است که باید هر علاقمند به بازی‌های راکستار از آن بهره‌مند باشد. از Red Dead Redemption گرفته تا GTA V، انتظار تنها چیزی بوده که گیمرها بیش از هر چیزی تجربه کرده‌اند. این استودیو صرفا بازی نمی‌سازد، بلکه در واقع بلکه سعی می‌کند یک اثر هنری جذاب را ارائه داده و تجربه‌ای بی‌نقص را به ارمغان بیاورد. راکستار معمولا عجله‌ای برای انتشار بازی‌ها ندارد و تمام تلاش خود را می‌کند که گیمرها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی داشته باشند. با این که GTA ۶ بار دیگر صبر و تحمل گیمرها را محک می‌زند، اما باید بگوییم که احتمالا این انتظارها ارزش‌اش را خواهند داشت.

فرای بحث جی تی ای باید بگوییم که راکستار هم طی این سال‌ها تغییرات زیادی را به خود دیده است. افراد برجسته‌ای نظیر سم هوزر و مایکل آنسورث در سال‌های اخیر این استودیو را ترک کرده‌اند و این موضوع راکستار را دست‌خوش تغییرات متعددی کرده است. جدایی این دو شخص قطعا تاثیر زیادی روی پویایی استودیو گذاشته، اما به هر حال نباید سایر اعضای تیم را دست کم گرفت.

به طور کلی پس از این همه گمانه‌زنی باید بگوییم چیزی که قابل انکار نیست، این است که کل جامعه بازی‌های ویدیویی بی‌صبرانه منتظر بازی GTA ۶ هستند. امیدوار هستیم بالاخره این اثر در ماه آینده معرفی شود تا ببینیم راکستار چی چیزهایی برای ارائه دارد و می‌خواهد چه شاهکاری را به دست گیمرها برساند.

به هر حال فعلا باید منتظر عرضه بازی Red Dead Redemption ۲ روی نینتندو سوییچ هم باشیم و ظاهرا ریمستر بازی GTA ۴ هم قرار است عرضه شود. فراموش نکنید که سه گانه جی تی ای هم برای مشترکین GTA+ رایگان است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها