اختصاصی تیتر کوتاه

آموزش تصویری ثبت نام و استفاده از تردز / threads را از کجا دانلود کنیم؟

در نهایت، شرکت متا، اپلیکیشن شبکه اجتماعی تردز را در کنار اینستاگرام منتشر کرد.

آموزش تصویری ثبت نام و استفاده از تردز / threads را از کجا دانلود کنیم؟

در این متن، شما با روش عضویت در تردز و ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد.

اپلیکیشن تردز چیست؟

تردز، یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی جداگانه از اینستاگرام است که شباهت زیادی به توییتر دارد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا متن‌های کوتاه را به اشتراک بگذارند و همچنین امکان قرار دادن تصاویر و ویدئو در آن وجود دارد. کاربران می‌توانند پست‌های دیگران را لایک، بازنشر کنند و یا حتی یک ترد را در بخش استوری یا پست اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.

آموزش عضویت در تردز

آموزش عضویت در اپلیکیشن تردز بسیار ساده است. کافیست ابتدا این برنامه را از پلی استور برای دستگاه‌های اندرویدی و یا اپ استور برای آیفون دانلود کنید. آیکن این اپلیکیشن شبیه به حرف @ است که در آدرس ایمیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای عضویت در اپلیکیشن تردز، ابتدا برنامه را باز کرده و تردز به‌صورت خودکار اکانت اینستاگرام شما را شناسایی می‌کند. با لمس آن، می‌توانید به عضویت در تردز بپردازید. اگر چند اکانت اینستاگرام دارید، در پایین صفحه روی "Switch Accounts" کلیک کنید و اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تردز2

تنظیمات اکانت در اپلیکیشن تردز

در اپلیکیشن تردز، شما می‌توانید تنظیم کنید که اکانت شما به صورت عمومی یا پابلیک یا خصوصی یا پرایوت باشد. در صورتی که اکانت پرایوت داشته باشید، دیگران برای دیدن تردهای شما باید به شما درخواست داده و شما را فالور کنند.

تردز3

روند تکمیل عضویت در اپلیکیشن تردز

پس از ورود به اپلیکیشن تردز، در صفحه بعد، نام اکانت اینستاگرام شما به عنوان نام حساب تردز شما اضافه خواهد شد. شما می‌توانید بیوگرافی، لینک و تصویر پروفایل خود را نیز به آن اضافه کنید. همچنین، با لمس دکمه "Import from Instagram"، می‌توانید تمام این اطلاعات را به صورت خودکار از حساب اینستاگرام خود به تردز وارد کنید.

در صفحه بعد، تردز لیست فالویینگ‌های حساب اینستاگرام شما را نشان می‌دهد و شما می‌توانید به صورت تک تک به آن‌ها درخواست فالو بدهید. همچنین، با لمس دکمه "Follow All"، درخواست فالو به صورت خودکار به تمام افراد این لیست ارسال خواهد شد.

در صفحه بعد، تردز توضیح کوتاهی درباره ماهیت این شبکه اجتماعی می‌دهد و پس از تکمیل آن، عضویت شما به‌طور کامل تکمیل خواهد شد.

تردز4

محیط کاربری اپلیکیشن تردز

محیط کاربری اپلیکیشن تردز شامل ۵ صفحه اصلی است که می‌توانید بین آن‌ها با جابجایی به پایین صفحه دسترسی پیدا کنید.

تردز5

اپلیکیشن تردز برای اشاره به پست‌های کوتاه و متن‌هایی که کاربران به اشتراک می‌گذارند، از واژه "ترد" (Thread) به معنای رشته استفاده می‌کند. هر ترد در واقع یک رشته از نوشته‌هاست.

روش نوشتن ترد جدید در اپلیکیشن تردز

برای نوشتن ترد جدید در اپلیکیشن تردز، با لمس دکمه وسط در نوار ابزار، به صفحه نوشتن ترد جدید وارد می‌شوید. در اینجا می‌توانید متن دلخواه خود را بنویسید و یا به ترد خود تصویر اضافه کنید.

در پایین صفحه نیز، با لمس گزینه "Anyone can reply"، می‌توانید تنظیم کنید که همه کاربران (Anyone)، فقط افرادی که فالو می‌کنید (Profiles you follow) یا فقط افرادی که منشن کرده‌اید (Mentioned only)، امکان پاسخ به ترد شما را داشته باشند.

تردز6

تنظیمات حریم شخصی در اپلیکیشن تردز

قبل از هر کاری، بهتر است تنظیمات حریم شخصی خود را در اپلیکیشن تردز طبق علاقه خود تنظیم کنید. برای این کار، به صفحه پروفایل خود بروید و با لمس دکمه دو خط در بالای صفحه، وارد تنظیمات شوید. در این مرحله، می‌توانید گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:

Private Profile: تغییر حساب کاربری بین حالت شخصی و عمومی (برای حالت شخصی، این گزینه را روشن کنید).

Mentions: تعیین افرادی که می‌توانند در تردهای شما به شما با @ منشن کنند؛ همه، افرادی که فالو می‌کنید یا هیچ کس.

Muted: مشاهده حساب‌هایی که آن‌ها را میوت یا بی‌صدا کرده‌اید.

Profiles you follow: نمایش لیست افرادی که در تردز فالو می‌کنید.

تنظیمات حریم شخصی دیگر در اپلیکیشن تردز با اینستاگرام یکسان است. به این معنی که این تنظیمات با یکدیگر تغییر می‌کنند و با لمس گزینه‌هایی مثل "Hide likes" به همان تنظیمات در اپلیکیشن اینستاگرام هدایت خواهید شد.

تردز7

پاسخ به سوالات متداول درباره اپلیکیشن تردز در اینستاگرام

چرا تردهای متفرقه در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند؟

در حال حاضر، تردز در صفحه خانگی ابتدا تردهای افرادی که فالو کرده‌اید و سپس علاقمندی‌های شما و یا فالوینگ‌های دوستانتان را نمایش می‌دهد. هیچ راهی برای تغییر تایم لاین در حال حاضر وجود ندارد.

چگونه می‌توان پیام خصوصی دایرکت را در تردز ارسال کرد؟

در حال حاضر، تردز قابلیت ارسال پیام خصوصی ندارد. با این حال، شما می‌توانید روی دکمه اینستاگرام شخص مورد نظر کلیک کنید و در اینستاگرام به او پیام بدهید.

چگونه می‌توان یک شخص یا ترد را در اینستاگرام ریپورت کرد؟

شما می‌توانید روی دکمه سه نقطه ضربه بزنید و گزینه "Report" را انتخاب کنید. برای آشنایی با گزینه‌های ریپورت و کاربرد هر کدام، می‌توانید آموزش ریپورت در اینستاگرام را مطالعه کنید.

ریپوست یا بازنشر چیست؟

مشابه توییتر و برخلاف اینستاگرام، اگر از ترد یا تصویری خوشتان آمد، می‌توانید دکمه ریپوست (دو فلش) را فشار داده و آن را (با حفظ نام منتشر کننده اصلی) بازنشر کنید.

کوت کردن چیست؟

اگر نظری درباره ترد فرد دیگری دارید، می‌توانید آن را کوت یا نقل قول کنید. به این ترتیب، متن یا نظر شما به همراه ترد کوت شده برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد.

 

مقایسه امکانات توییتر و تردز

توییتر-تردز۱

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها