اوجی: قراردادهای خوبی در سفر به آمریکای لاتین داشتیم

وزیر نفت گفت: بیش از دو میلیون کالا در حوزه صنعت نفت و گاز به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادرات داشتیم. این کشور بیشترین ذخایر نفتی دنیا را دارد و بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد اما به‌دلیل تحریم‌ها بخش اعظمی از ظرفیت‌شان زمین مانده بود.

اوجی: قراردادهای خوبی در سفر به آمریکای لاتین داشتیم

به گزارش تیترکوتاه؛ جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حوزه وزارت نفت در بخش‌های بالادستی و پایین دستی قراردادهای خوبی را در سفر به سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا کردیم.

وی افزود: از شروع دولت کارمان را با کشورهای آمریکای لاتین شروع کردیم؛ بحث صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و به پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کردیم.

وزیر نفت گفت: بیش از دو میلیو ن و800 هزار کالا در حوزه صنعت نفت و گاز به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادرات داشتیم. این کشور بیشترین ذخایر نفتی دنیا را دارد و بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد اما به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت‌شان زمین مانده بود.

اوجی با بیان اینکه با ورود همکارانمان و نیروهای متخصص در حوزه صنعت نفت به ونزوئلا بخشی از این ظرفیت احیاء شده است، تصریح کرد:  ما هیچ‌گونه پرداخت مالی بین دو کشور نداریم بلکه از طریق تهاتر کار می‌کنیم و یک بازی برد _ برد با ونزوئلا داشتیم. همچنین در کوبا نیز در حوزه تهاتر نفت با دارو، اقدام خوبی انجام شد و به احیای ظرفیت پالایشگاهی کوبا ورود کردیم.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها