اتوموبیل رانی | خودروسازی | خودروسازی فراری

نسخه جدید فراری همه را شگفت زده کرد

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا به کاهش وزن خودروی جدید دست یافت و محدودیت این شاخص فدراسیون جهانی اتومبیلرانی را رعایت کرد.

نسخه جدید فراری همه را شگفت زده کرد

شرکت خودروسازی فراری یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس و اسپرت در جهان است. با بیش از ۷۰ سال تجربه در تولید خودروهای مسابقه ای و خیابانی، فراری به عنوان یک نماد از عملکرد بالا، زیبایی و فناوری پیشرفته شناخته می‌شود. از معروف‌ترین مدل‌های فراری می‌توان به ۳۰۸، ۳۶۰ مودِنا، ۴۵۸ ایتالیا، ۷۲۸ اسکودریا و لافراری اشاره کرد. همچنین، شرکت فراری نقش فعالی در مسابقات فرمول ۱ دارد و موتورهای تولید شده توسط این شرکت برای خودروهای مسابقه ایِ ارزشمندی محسوب می‌شوند. 

خودروی جدید فراری در فصل ۲۰۲۴ برای نخستین بار از محدودیت وزنی برخوردار شد. به گفته این منبع؛ مهندسان تیم موفق شدند وزن خودرو را به ۷۹۸ کیلوگرم کاهش دهند که مطابق با محدودیت فعلی تعیین شده است. خودروی فراری در سال گذشته ۶ کیلوگرم بیشتر از وزن مجاز بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که کاهش وزن خودرو کار اصلی تیم فراری پیش از شروع فصل جدید بوده است. انتظار می‌رود که چنین اقدامی فراری را به یک و نیم دهم ثانیه زمان دور به دست آمده نسبت به نتیجه قبلی خود برساند. همچنین یک خودروی سبک وزن بهتر از لاستیک‌ها محافظت می‌کند که برای تیم ایتالیایی نیز  یک مشکل محسوب می‌شد.

فراری در رده‌بندی تیم فصل اخیر فرمول یک مقام سوم را کسب کرد. این جام زودتر از موعد مقرر توسط تیم اتریشی ردبول فتح شد.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها