صفر تا صد تیزینگ در تبلیغات

تبلیغاتی پیچیده که باید از آن رمزگشایی کرد، به صورت خلاصه تیزینگ به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که در مرحله اول کل پیام تبلیغاتی را به بیننده انتقال نمی‌دهد، یا به عبارتی دیگر تنها بخشی از محتوا برای مخاطب به نمایش در می‌آید.

صفر تا صد تیزینگ در تبلیغات

هدف شرکت‌ها از این کار ایجاد کنجکاوی و جلب توجه بیشتر مخاطب است. تبلیغ‌کننده با این روش می‌خواهد بیننده بقیه پیام آن تبلیغ را جست و جو کند و یا حداقل ذهن بیننده درگیر تبلیغ صورت گرفته شود تا زمانی که معما حل شود.

روش تیزینگ در ابتدای ورود به صنعت تبلیغات با بازخوردهای بسیار خوبی روبرو شد. مخاطبین به این روش عکس‌العمل‌های جذابی نشان دادند و معمولا پیگیر سناریوی در حال اجرا شدند.اما سوال مهم اینست که آیا تیزینگ همچون گذشته اثر بخشی خود را دارد؟

با توجه به دنیای شلوغ امروز، حجم زیاد تبلیغات، ترافیک بصری و کمبود وقت به نظر می‌رسد که این روش تبلیغاتی برای روزگار فعلی و علی‌الخصوص شهرهای شلوغ کشور روشی ناکارآمد باشد یا حداقل کارایی آن نسبت به قبل کمرنگ‌تر شده باشد. هر چند هنوز هم برخی از بینندگان به این نوع تبلیغات توجه می‌کنند و مورد هدف این نوع از تبلیغات قرار می‌گیرند اما با توجه به موارد فوق‌الذکر و بالاتر بودن هزینه این روش نسبت به سایر روش‌های مستقیم، تیزینگ روش تبلیغاتی منسوخی به نظر می‌رسد. اما چیزی که قابل چشم‌پوشى نیست ایجاد خلاقیت در تبلیغات است. اگر تیزینگ با خلاقیت همراه باشد می‌توان گفت که هنوز هم این روش می‌تواند اثر بخشی خود را داشته باشد. در حقیقت خلاقیت عنصری جدایی ناپذیر از تبلیغات است که ترکیب آن با هر یک از روش‌ها اثر بخشی آن روش تبلیغاتی را تضمین خواهد نمود.

منبع: ویرگول
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها