تبلیغات | تبلیغات اصولی | وزارت فرهنگ

فعالان تبلیغاتی زیر ذره بین وزارت ارشاد / صدور مجوز برای تبلیغات الزامی شد

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: کانال‌ها و انسان‌رسانه‌های فعال تبلیغاتی با بیش از ۵ هزار نفر دنبال‌کننده، در این طرح بر اساس مقررات عمومی و اختصاصی و به منظور حفظ حقوق مخاطبان، شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شود.

فعالان تبلیغاتی زیر ذره بین وزارت ارشاد / صدور مجوز برای تبلیغات الزامی شد

مجوز تبلیغات در فضای مجازی یکی از مسائل مهم در حوزه تجارت الکترونیکی است. در بسیاری از کشورها، افراد و شرکت‌ها می‌بایست قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند. این مقررات ممکن است شامل مواردی مانند مجوزهای لازم برای انجام تبلیغات، رعایت کردن استانداردها و محدودیت‌هایی برای نوع و محتوای تبلیغات و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باشد. هدف این مقررات این است که از اجرای تبلیغات نادرست جلوگیری کرده و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و شفافیت در تبلیغات را تضمین کنند.

عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی با اعلام این مطلب، افزود: این طرح به منظور حفظ حریم قانونی افراد و انجام مناسب امور تبلیغاتی در فضای مجازی و در راستای وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست از تمامی فعالان این حوزه اعم از پیام‌‌رسان‌‌ها، سکوها، واسطه‌‌های تبلیغاتی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه خواسته شده است مجوز فعالیت‌‌های تبلیغاتی خود را اخذ و در چارچوب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور فعالیت نمایند.

وی با اشاره به لزوم و تبعیت تمامی تولیدکننده‌‌ها، واسطه‌‌ها و رسانه‌‌های تبلیغاتی از قانون افزود: محتوای تبلیغات تجاری مطابق با مقررات عمومی و سیاست‌ها و اسناد بالادستی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین و تنظیم شده و نظارت بر حسن انجام آن نیز از مسیر همراهی و هم‌‌افزایی با فعالان این حوزه میسر خواهد شد. در همین ارتباط، نشست‌‌های تخصصی با فعالان و ذی‌ن‌فعان این حوزه برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی هم‌چنین، بر لزوم حفظ انضباط تبلیغاتی در فضای رسانه‌‌ای کشور، اظهارکرد: ساز و کار و زیرساخت‌‌های لازم برای ثبت انسان‌رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار ‌دنبال‌‌کننده تبلیغاتی در سامانه الکترونیک تبلیغات فراهم شده و خدمات لازم به این افراد تنها با ثبت مشخصات و به صورت آنی، انجام‌‌پذیر شده است.

محمدیان در پایان افزود: در این طرح، پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی با هم تفاوت ندارند و هر فعال تبلیغاتی در هر یک از بسترها و شبکه ‌های اجتماعی مشمول این طرح خواهد شد.

منبع: انتخاب
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد