تکلیف سهام عدالت جاماندگان نهایی شد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سال گذشته بسته سهامی که برای واگذاری به نومشمولان تدارک دیده شده بود از سوی سازمان خصوصی تهیه شد و اسامی نومشمولان هم تهیه شد اما مانع حقوقی انتقال سهام وجود داشت.

تکلیف سهام عدالت جاماندگان نهایی شد

تخصیص سهام عدالت به جاماندگان یکی از مهم ترین و چالشی ترین موضوعات دولت در سال جدید است. امروز وزیر اقتصاد تکلیف پرونده سهام عدلت جاماندگان را مشخص کرد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولتی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص اختصاص سهام عدالت به نو مشمولان گفت: سال گذشته بسته سهامی که برای واگذاری به نومشمولان تدارک دیده شده بود از سوی سازمان خصوصی تهیه شد اسامی نومشمولان هم تهیه شد اما مانع حقوقی انتقال سهام وجود داشت.

وی افزود هفته گذشته جلسات جدیدی را به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور شروع کردیم تا امسال به توافق حقوقی در داخل دولت برسیم که خبر آن به زودی اعلام می‌شود.

در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت:  قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود و ابلاغ آن ظرفیت‌های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می‌دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.

وی اظهار کرد: اجرای این قانون نقش بسیار موثری را در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد چراکه پیش از این در فصل اجاره با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم اما با اجرای این مصوبه وزارت راه و شهرسازی با اقتدار بیشتر و با ضمانت اجرایی بیشتری آن را اجرا می‌کند.

خاندوزی گفت: در اجرای قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن تشویق‌های بسیار زیادی از جمله معافیت‌های از مالیاتی را در نظر گرفته شده است.

 او اظهار کرد: موضوع اتمام واحدهای مسکن مهری که از ۱۲ سال گذشته راکد مانده بودند را دولت در دستور کار خود قرار داده است همچنین عرضه زمین به متقاضیان از جمله موارد اجرایی دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن بوده است.

خاندوزی گفت: یکی دیگر از موارد این قانون ساماندهی مشاوران املاک غیر مجاز که از سال گذشته شروع شده بود و امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

او گفت: رسمیت پیدا کردن و شفافیت قرارداد‌ها در بازار اجاره مسکن از دیگر موارد در بهبود وضعیت بازار مسکن بوده است.

** استقبال وزیر اقتصاد سعودی از پیشنهادات طرف ایرانی

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی درباره علت کندبودن روند ازسرگیری روابط اقتصادی ایران و عربستان گفت: توقف ۸ ساله روابط بین ایران و عربستان موجب شده از سر گیری روابط کمی زمانبر شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی مثل ازسرگیری فعالیت سفارت خانه‌ها خیلی سریعتر به سرانجام می‌رسد اما از نظر اقتصادی مقداری زمان بر است گفت: در سفر اخیری که به عربستان داشتم فضای تعاملات اقتصادی را بسیار مثبت دیدم. در نشستی که با وزیر اقتصاد عربستان داشتیم چند پیشنهاد مشخص را مطرح کردیم و تقریبا همه پیشنهادات ایران را همتای عربستانی پذیرفت و دو هیات مقرر شد این پیشنهادات را پیگیری کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر