لوازم خانگی|بازار لوازم خانگی|

سهم ۹۰ درصدی تولیدات داخلی در بازار لوازم خانگی / صادرات لوازم خانگی جان می گیرد

مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت گفت: صنعت لوازم خانگی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از نیاز داخل را تولید می‌کند.

سهم ۹۰ درصدی تولیدات داخلی در بازار لوازم خانگی / صادرات لوازم خانگی جان می گیرد

صنایع لوازم خانگی یکی از صنایع مهم کشور است که نیاز کالایی کشور را در زمینه لوازم خانگی تامین می کند، در شرایط تحریم  هم که واردات محصولات خارجی نیز محدود شده، توجه بیشتری به سمت برندهای داخلی جلب شده است.

محسن شکرالهی مدیرکل صنایع لوازم خانگی در حاشیه لوازم‌خانگی گفت: خوشبختانه صنعت لوازم خانگی در کشورمان به نقطه مطلوب رسیده است و توانسته‌ایم بازار خوبی در این زمینه داشته باشیم.

او گفت: در حال حاضر باتوجه به ممنوعیت لوازم‌خانگی در سال‌های گذشته شکوفایی در این بخش افزایش یافت به طوری که امروز چیزی بالغ بر ۶۵ درصد عمق داخلی سازی محصولاتمان است.

شکرالهی گفت: ما در برخی از قطعات که مقرون به صرفه نیست مجبور به واردات هستیم در این راستا با گمرک و بانک مرکزی مکاتباتی برای تسهیل قطعات وارداتی انجام شده است.

به گفته مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت، مشکلات تامین ارز مورد نیاز برای واردات این قطعات هم بزودی رفع می‌شود.

شکرالهی اظهار کرد: خوشبختانه صنعت لوازم‌خانگی کشورمان امروز ۹۰ درصد بازار داخل را تولید می کند و از این رو مشکلی نداریم،همچنین یکی از برنامه ها ما افزایش کیفیت لوازم‌خانگی است.

او در خصوص ضمانت کالا بیان کرد: در بحث ضمانت نامه‌ها را به حداقل ۲۴ ماه رسانده اند و برخی محصولات حتی تا ۳۶ ماه ضمانت می‌شوند. این یعنی محصول لوازم خانگی ایرانی می‌تواند پس از تامین بازار داخل، سهم خوبی از بازار‌های صادراتی را خود اختصاص دهد.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بهروز

    خواهیم دید.بازار بی رقیب.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر