وضعیت نامطلوب صندوق بازنشستگی کشوری

فصلنامه آماری بهار ۱۴۰۲ صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شد.

وضعیت نامطلوب صندوق بازنشستگی کشوری

 فصلنامه آماری بهار ۱۴۰۲ صندوق بازنشستگی کشوری به همت دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی این صندوق منتشر شد که براساس آن نسبت پشتیبانی این صندوق به ۰.۵ کاهش یافته است یعنی به ازای هر ۰.۵ نفر بیمه‌شده، یک نفر بازنشسته از این صندوق حقوق دریافت می‌کند.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، براساس آمار فصلنامه آماری بهار ۱۴۰۲ صندوق بازنشستگی کشوری نسبت پشتیبانی (تعداد شاغلان کسورپرداز به تعداد حقوق‌بگیران) این صندوق در پایان این فصل آماری، به حدود ۰.۵ کاهش یافته که کمتر از عدد ۰.۷ اعلام شده در انتهای سال ۱۳۹۹ است.

این درحالی است که تحقیقات داخلی و بین‌المللی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی حکایت از آن دارد که یک صندوق بازنشستگی پایدار باید دارای نسبت پشتیبانی حداقل ۳ و در سطح مطلوب نیز ۶ تا ۷ باشد.

براساس آخرین آمار منتشر شده، مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران و در مجموع حقوق بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در پایان بهار ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷نفر افزایش یافته که از این تعداد، یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ نفر ازکارافتاده، ۶۱هزار و ۹۸۵ نفر شاغل متوفی (ورثه یا وظیفه بگیر) و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱نفر نیز بازنشسته متوفی (ورثه یا همان وظیفه‌بگیر) هستند.

بر اساس این گزارش، استان تهران همچنان با ۳۲۵هزار و ۸۳نفر «بیشترین» و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۹۲۴نفر «کمترین» تعداد بازنشستگان و حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را به خود اختصاص داده اند. از جمعیت حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری، ۶۶ درصد مرد و ۳۴درصد زن هستند.

وزارت آموزش و پرورش بیش از ۶۲.۳۸ درصد از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری (یک میلیون و ۲۲ هزار و ۵۳۰ نفر) را به خود اختصاص داده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حدود ۱۳.۱۸ درصد (۲۱۶ هزار نفر) و وزارت جهادکشاورزی با ۴.۸۳ درصد (۷۹هزار نفر) در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر