آموزش و پرورش | فرهنگیان | دانش آموزان

ترسیم صحرایی از تصویر واقعی آموزش و پرورش

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام اعتکاف امسال این است که دهه هشتاد و نودی‌ها، گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر از گام اول برداشته‌اند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویر واقعی نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: تصویر واقعی آموزش و پرورش را باید در همین اعتکافها، ۱۳ آبان‌ها و ۲۲ بهمن‌ها دید و عظمت کار معلمان در مدارس را درک کرد.

ترسیم صحرایی از تصویر واقعی آموزش و پرورش

مراسم معنوی اعتکاف یکی از مراسم مهم در اسلام است. اعتکاف به معنای انزوا و عبادت مخصوص در مسجد است. طی این مراسم، مسلمانان به مدت سه روز  با حضور در مسجد به عبادت  پروردگار می پردازند. این مراسم فرصتی مناسب برای تفکر، تدبر و ارتباط مستقیم با خداست و در طول اعتکاف، شرایط زندگی روزمره به حداقل محدود می‌شود تا فرد بتواند به زیارت و عبادت بپردازد. این مراسم به عنوان یک زمان مناسب برای تجدید عهد با خدا و افزایش ایمان و تقوا شناخته می‌شود و برخی مردم در طول این مراسم سعی در حفظ قرآن و انجام عبادات و زیارت‌های خاص دارند. 

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش به حضور دانش آموزان در مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: پیام اعتکاف امسال این است که دهه هشتاد و نودی‌ها، گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر از گام اول برداشته‌اند.

 رضامراد صحرایی، در جمع دانش آموزان، دانشجومعلمان و فرهنگیان معتکف در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران، اظهار کرد: برگزاری باشکوه اعتکاف و حضور نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و دهه نودی در این مراسم جلوه‌های کم نظیری از تجلی انقلاب اسلامی در میان نسل های جدید است.

وی در ادامه افزود: قطعا حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم نشان از گام دومی مقتدرانه تر، هوشمنداته تر و مدبرانه‌تر از گام اول داشته که بدست این فرزندان ایران اسلامی برداشته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویر واقعی نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: تصویر واقعی آموزش و پرورش را باید در همین اعتکافها، ۱۳ آبان‌ها و ۲۲ بهمن‌ها دید و عظمت کار معلمان در مدارس را درک کرد.

وی در پایان، حضور در اعتکاف را یک فرصت مهم برای نوجوانان و جوانان دانست و افزود: دعوتنامه حضور در اعتکاف ویژه است و دعوتی است که از سوی خداوند متعال برای افراد ارسال می‌شود در نتیجه این فرصت عظیم را غنیمت شرمنده و برای سربلندی ایران اسلامی دعا کنید.

منبع: انتخاب
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر