فرهنگیان | آموزش و پرورش

فرهنگیان حق انجام همچین کاری ندارند / خط قرمز آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با بیان اینکه تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است، گفت: پرونده معلمی که مرتکب چنین عملی شده است به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش ارجاع شده است.

فرهنگیان حق انجام همچین کاری ندارند / خط قرمز آموزش و پرورش

تنبیه دانش‌آموزان توسط معلمان می‌تواند به شکل‌های مختلفی اتفاق بیفتد و عوارض مختلفی برای دانش‌آموزان داشته باشد. تنبیه‌های بدنی یا انتقادی شدید می‌تواند احساسات منفی، خجالت و کاهش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان ایجاد کند. عواقب روانی ممکن است شامل افسردگی، اضطراب، یا حتی از دست دادن اعتماد به خود باشد. همچنین، تأثیر بر روی روابط اجتماعی دانش‌آموزان و عملکرد تحصیلی آنها نیز می‌تواند ناگوار باشد. بهتر است از روش‌های اثباتی و مثبت برای تربیت و راهنمایی دانش‌آموزان استفاده شود تا عواقب منفی تنبیه‌های سنتی کاهش یابد.

 به دنبال انتشار خبری مبنی‌بر تنبیه بدنی یک دانش‌آموز توسط معلم ورزش در یکی از مدارس ناحیه ۳ شیراز، سید عبد الصمد موسوی با بیان اینکه تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است، گفت: ۲۳ آذرماه در حین برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی در یکی از مدارس روستاهای اطراف  شیراز، معلم ورزش این مدرسه که در حال مراقبت از آزمون بوده با یکی از دانش آموزان که احتمال انجام تخلف داشته بحث لفظی پیدا می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: این درگیری لفظی منجر به تنبیه بدنی این دانش آموز از سوی معلم ورزش شده است و مسوولان آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز پس از اطلاع از این ماجرا موضوع را از طریق مدیر مدرسه، معلم ورزش خاطی و اولیاء دانش آموز پیگیری کرد.

موسوی گفت: طی دیداری باحضور مدیر مدرسه، اولیاء دانش آموز و معلم ورزش و دلجویی و عذرخواهی موضوع خاتمه یافت.

وی تصریح کرد: با این حال به دلیل رفتار خارج از شأن شغلی و اداری این معلم ورزش پرونده او به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش معرفی شد.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر