اختصاصی تیتر کوتاه:

مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد + جزییات

سرعت و فراوانی مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل یا کار در دهه اخیر افزایش پیدا کرده است و این موضوع نشان دهنده این است که فضای دانشگاهی و کسب و کار به مرور از سرمایه اجتماعی خالی می‌شود.

مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد + جزییات

مهاجرت به معنای ترک وطن و سکونت در کشور دیگری است. این فرآیند می‌تواند به صورت داوطلبانه یا ناخواسته اتفاق بیفتد. دلایل مهاجرت می‌تواند عبارت باشد از به‌دست آوردن بهترین شرایط و کیفیت زندگی، کار، تحصیل، فرار از شرایط نامناسب سیاسی یا اجتماعی و یا شرایط اقتصادی ناپایدار. مهاجرت می‌تواند موقت یا دایمی باشد.

مهاجرت عبارت است از حرکت افراد از یک منطقه به منطقه دیگر به منظور سکونت موقت یا دائم در مقصد جدید. بر اساس علت و هدف مهاجرت، مدل‌های مختلفی برای آن وجود دارد. مهاجرت کاری، تحصیلی، خانوادگی، پناهندگی از انواع مهاجرت هستند.

افزایش شدید آمار مهاجرت

 فرار مغزها و نخبه‌های علمی، همواره محل بحث و نگرانی بوده است. اما مسئله مهم کاهش سن مهاجرت است بسیاری از دانش آموزان در سال‌های آخر دبیرستان و قبل از ورود به دانشگاه تمایل به مهاجرت به خارج از کشور دارند. طبق بررسی‌های سالنامه مهاجرتی ( که در سال گذشته منتشر شد) از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ میلادی، در اروپا و امریکای شمالی و ترکیه، به طور متوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان صادر شده است. بدون احتساب کشور ترکیه، جریان مهاجران ایرانی به دیگر مقاصد مورد اشاره سالانه در حدود ۶۵ هزار نفر بوده است. از سوی دیگر در ۱۲ سال اخیر، در مقاصد امریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا، که از جمله مقاصد اصلی مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شوند، سالانه به طور متوسط حدود ۱۲ هزار ویزا یا اجازه اقامت موقت و دائم کاری صادر شده است.

هزینه های مهاجرت

موضوع مهاجرت به هر کشوری فارغ از پیشینه‌ای که افراد دارند می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد. مهاجران کم و بیش با مسائلی مثل تفاوت‌های فرهنگی، زبان کشور مقصد، پیدا کردن محل سکونت مناسب و هزینه‌های بالای زندگی رو به رو می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مسائل، تامین هزینه‌ها است.

هزینه مهاجرت به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول مربوط به هزینه‌های قبل از مهاجرت است که شامل: هزینه اخذ ویزا، ارزیابی مدارک، انگشت نگاری، وکیل مهاجرتی، معاینات پزشکی، ترجمه مدارک و تهیه بلیط هواپیما یا مسیرهای دیگر مهاجرت است.

بخش دوم شامل هزینه‌های زندگی در کشور مقصد مانند: هزینه مسکن، خوراک و پوشاک، پرداخت قبوض مختلف و مالیات است.

هزینه مهاجرت برای هر فرد و موقعیت ممکن است متفاوت باشد و برای اینکه بتوان هزینه‌های مهاجرت به کشورهای خارجی را تخمین زد باید شرایط زندگی در کشور مورد نظر را بررسی کرد. به علاوه برای دریافت ویزا، تمکن مالی شخص بررسی می‌شود تا بعد از مهاجرت به مشکلات مالی برخورد نکند.

آشنایی با هزینه‌های مهاجرت و اطلاع از حداقل سرمایه یکی از مسائل مهم در روند مهاجرت است. حداقل سرمایه برای مهاجرت در کشورهای مختلف یکسان نیست و هر کشور بر اساس قوانین خود میزان متفاوتی را به عنوان حداقل سرمایه مشخص می‌کند و افرادی که متقاضی مهاجرت به آن کشور هستند، باید سرمایه خود را بر اساس مقدار مشخص آماده کنند. البته نوع مهاجرت در تعیین حداقل سرمایه بی‌تاثیر نیست. بعضی از انواع مهاجرت، هزینه و سرمایه بیشتری نیاز دارند.

قیمت ویزا برای کشورهای مختلف به متغیرهای بستگی دارد، از جمله نوع ویزای مورد نظر، مدت اعتبار ویزا، هزینه پرداختی به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد، هزینه مراجعه به بنگاه خدمات مسافرتی و هزینه‌های متغیر دیگر مانند مصاحبه و تست‌های پزشکی.

در ادامه به توضیح درباره حدود هزینه‌های لازم برای مهاجرت به چند کشور پر متقاضی برای مهاجرت می‌پردازیم:

سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای اصلی برای مهاجرت به خصوص توسط ایرانیان است. نرخ مهاجرت به این کشور در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است که این مسئله به دلیل هزینه‌های نسبتا مناسب مهاجرت به آن نیز هست. حداقل سرمایه برای مهاجرت به کشور کانادا بسته به اینکه کدام روش را برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، اعضای خانواده چند نفر است و کدام ایالت را برای مهاجرت انتخاب می‌شود، متفاوت است.

هزینه‌‌های صرف شده برای اقامت در کانادا

به طور کلی حداقل سرمایه‌ای که هر فرد برای مهاجرت به کانادا باید از آن برخوردار باشد چیزی حدود ۱۳ هزار دلار است که در بعضی روش‌ها مانند مهاجرت سرمایه‌گذاری این مبلغ بیشتر می‌شود و در روش‌هایی مانند مهاجرت کاری کمتر خواهد شد. البته هزینه اجاره مسکن، خورد و خوراک، حمل‌ونقل و… نیز به این هزینه اضافه می‌شود و سرمایه لازم را به چیزی حدود ۲۳ هزار دلار در سال افزایش می‌دهد. البته این هزینه برای زندگی در ایالت‌های متوسط کانادا است.

حداقل سرمایه برای مهاجرت به کشور استرالیا

کشور دیگری که در چند سال اخیر آمار مهاجرت به آن توسط ایرانیان بالا بوده، استرالیا است. این کشور نیز نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی هزینه مناسب‌تری برای زندگی دارد که در افزایش نرخ مهاجرت به آن بی‌تاثیر نیست. اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را داشته باشید هزینه مهاجرت برای شما کمتر است چون بخشی از هزینه‌ها با حقوق جبران می‌شود و اگر سایر روش‌ها مانند مهاجرت تحصیلی را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب می‌کنید، باید سرمایه لازم برای بیشتر هزینه‌ها را داشته باشید.

هزینه‌‌ها و سرمایه لازم برای زندگی در استرالیا

برای درخواست ویزا، ارزیابی و بررسی وضعیت متقاضیان مهاجرت به استرالیا چیزی حدود ۶۵۰۰ دلار سرمایه نیاز است که در روش‌های مختلف بسته به مدارک اضافه شده، متفاوت است. به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت تحصیلی و کار بعد از تحصیل در این کشور را داشته باشید چیزی حدود ۵۰۰۰ دلار به این مبلغ اضافه می‌شود.

جزییاتی مانند معاینه پزشکی در سفارت، آزمون و… در ابتدای درخواست مهاجرت و مسائلی مانند اجاره خانه، هزینه‌های رفت و امد و خوراک و… حداقل سرمایه برای مهاجرت به استرالیا را به چیزی حدود ۱۵-۲۰ هزار دلار تبدیل می‌کنند.

کشور ترکیه و حداقل سرمایه برای اقامت در آن

یکی دیگر از کشورهای مهاجرپذیر، کشور ترکیه است. این کشور به دلیل نزدیکی فرهنگ با ایران و امکانات اروپایی این‌روزها توسط بیشتر متقاضیان مهاجرت، مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از مزایای مهم مهاجرت به ترکیه حداقل سرمایه پایین‌تر نسبت به بسیاری از کشورهاست.

حداقل سرمایه برای اقامت در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است اما در شهری مانند استانبول که یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور از نظر امکانات، رفاه اجتماعی و… می‌باشد، یک خانواده با چیزی حدود ۵۰۰۰ لیر می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند. این مبلغ، هزینه یک ماه زندگی در این شهر گران ترکیه است که در شهرهای متوسط‌تر به چیزی حدود ۳۰۰۰ لیر می‌رسد. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند نیاز به سرمایه‌ای حدود ۲۵ هزار لیر برای اقامت در این کشور دارند.

سرمایه لازم جهت مهاجرت به آلمان

آلمان از دیگر انتخاب‌های افرادی است که قصد مهاجرت با سرمایه مناسب را دارند. یکی از ویژگی‌های مهم این کشور نرخ پایین بیکاری در آن است، بنابراین متقاضیان مهاجرت تحصیلی یا کاری شانس خوبی برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور را دارند. سرمایه لازم برای اقامت در آلمان در هر روش متفاوت است.

هزینه‌‌ها و سرمایه مورد نیاز در آلمان

هزینه‌های ویزای آلمان بسته به نوع ویزا مانند کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت بودن آن از ۳۵ تا ۶۰ یورو متغیر است و هزینه‌های زندگی در این کشور نیز در سال چیزی حدود ۹۲۰۰ یورو برای هر نفر است، البته این هزینه شامل مسکن نمی‌شود و اجاره‌ خانه را که چیزی حدود ۱۰۰۰۰ یورو در سال است را باید به این مبلغ اضافه کرد. با در نظر گرفتن این هزینه‌ها یک فرد برای اقامت در آلمان نیاز به سرمایه حداقلی معادل ۲۰ هزار یورو دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • کریم

    ببین
    اومدی نوشتی مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد بعد یدونه عدد توی قسمت کاناداش نیست

  • س د

    اکثر دفاتر و افرادی که اسم خودشون رو وکلای مهاجرت گذاشتن به کلی کلاهبردار هستند.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها