همه‌چیز درباره‌ هزینه تحصیل در کانادا

همه‌چیز درباره‌ هزینه تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای آینده است. هر ساله، افراد زیادی از سراسر دنیا، این کشور را به‌عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند. موقعیت‌های شغلی مناسب، دانشگاه‌های برتر در سطح جهان، فرهنگ مهاجرپذیر و فراهم‌ کردن کیفیت بالای زندگی، کانادا را به مقصد بسیار هیجان‌انگیزی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

با اینکه هزینه تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا، استرالیا و انگلستان کمتر است اما کانادا همچنان در دسته کشورهای نسبتا گران‌قیمت برای مهاجرت تحصیلی‌ قرار می‌گیرد. البته امکان کار‌ کردن در طول مدت تحصیل برای دانشجویان فراهم است که این امر، می‌تواند کمک بزرگی برای پرداخت هزینه‌ها باشد. کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها نیز در هموارتر ‌کردن مسیر مهاجرت تحصیلی، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با هزینه های تحصیل در کانادا از به این صفحه از مای آرمان مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف چقدر است؟

فاکتورهای متفاوتی در میزان هزینه تحصیل در این کشور تاثیرگذار هستند. این فاکتورها شامل مقطع مورد نظر شما برای ادامه تحصیل و دانشگاه مقصد می‌شوند. مدرسه دوره ابتدایی تا دبیرستان، مدرسه زبان، کالج و دانشگاه، مقاطعی هستند که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در ادامه به جزئیات هزینه‌های هر مقطع می‌پردازیم.

هزینه تحصیل در کانادا از ابتدایی تا دبیرستان

بسیاری از مدارس کانادا، سالانه پذیرای دانش‌آموزان از سراسر دنیا هستند. کیفیت آموزشی و امکانات بالای این مدارس، آن‌ها را به انتخاب اول تعداد زیادی از والدین تبدیل کرده است. کودکان می‌توانند دوره مهدکودک را از سن 4 سالگی آغاز کنند. البته 6 سالگی شروع رسمی دوره ابتدایی در کاناداست. دوره دبیرستان نیز تا 18 سالگی ادامه دارد. فعالیت مدارس هر سال، از پایان ماه آگوست آغاز می‌شود و تا اواخر ماه جون ادامه دارد؛ همچنین در بیشتر مدارس، مطالب به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شوند.

هزینه یک سال تحصیل در مدارس دولتی حدود 9500 تا 17000 دلار است. این عدد در مدارس غیر دولتی به حدود 15000 تا 30000 دلار افزایش پیدا می‌کند. مدارس شبانه‌روزی نیز بین 63000 تا 83000 دلار در سال دریافت می‌کنند. بیشتر دانش‌آموزان وعده غذایی نهار و میان‌وعده را از خانه به مدرسه می‌برند؛ اما مدارسی نیز هستند که کافه و سلف‌هایی برای سرو غذای گرم دارند.

هزینه مدارس زبان انگلیسی در کانادا

یادگیری زبان کشور مقصد، اولین اقدام برای مهاجرت است. داشتن پایه زبان انگلیسی و فرانسوی نسبتا قوی، می‌تواند کمک بزرگی برای یافتن فرصت‌های شغلی و تحصیلی مناسب در کشور کانادا باشد. دوره‌های آموزش زبان بسیار خوبی در این کشور تحت عنوان مدرسه زبان برگزار می‌شوند. مدت‌زمان‌ هر دوره متفاوت است؛ اما به‌طور معمول، مبلغی بین 340 تا 425 دلار در هفته هزینه دارد.

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا

برخلاف کالج‌های کشور آمریکا که برگزارکننده دوره‌های کارشناسی هستند، کالج در کانادا محلی برای افزایش مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار است. به همین جهت، انتخاب میان کالج و دانشگاه به اهداف شما برای مهاجرت، وابستگی بسیار زیادی دارد.

کانادا 213 کالج دارد که هزینه تحصیل در هر کدام از آن‌ها متفاوت است؛ اما حدودا بازه‌ای بین 7000 تا 22000 دلار را در بر می‌گیرد. به‌صورت تقریبی، هزینه تحصیل در کانادا برای یک دانشجوی کالج، حدود 15000 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

مهاجرت برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا، هدف بسیاری از دانشجویان ایرانیست. این کشور 223 دانشگاه دارد و 9 دانشگاه آن، رتبه‌های زیر 300 در رتبه‌بندی جهانی دنیا را دارند.

هزینه تحصیل در کانادا برای هر دانشگاه و مقطع متغیر است. به‌طور میانگین، هزینه دانشگاه و زندگی برای یک دانشجو حدود 15000 دلار در سال است. طبق داده‌های رسمی سال 2022، برای تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 31000 دلار و تحصیلات تکمیلی 21000 دلار در سال هزینه می‌شود.

رشته‌های علوم انسانی، دوره‌های کارشناسی ارزان‌قیمت‌تری نسبت به رشته‌های مهندسی و پزشکی برگزار می‌کنند. بر اساس آمار سال 2020، هزینه هر سال برای رشته‌های علوم انسانی حدود 5000 دلار است؛ در حالی که دانشجویان رشته‌های مهندسی، حدود 16000 دلار پرداخت می‌کنند. دوره‌های MBA نیز در کانادا نسبت به سایر کشورها پرهزینه‌تر است. این دوره در سال 42000 دلار هزینه دارد؛ در صورتی که در سایر کشورها، این مبلغ حدود 21000 دلار است.

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، می‌توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در مورد جزئیات هزینه‌ها در هر دانشگاه و انتخاب دانشگاه مناسب، با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل در کانادا

میانگین هزینه زندگی در کانادا

شهر مقصد و استانداردهای زندگی شما، نقش بسیار پررنگی در میزان هزینه‌های زندگیتان دارند. شهرهای کانادا از لحاظ شرایط اقتصادی و هزینه‌ها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. طبق آمار رسمی سال 2019، شهر تورنتو گران‌‌قیمت‌ترین شهر کاناداست و ونکوور در رده دوم این دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

به‌طور میانگین، هزینه زندگی یک نفر در کانادا، بدون پرداخت اجاره، حدود 944 دلار است. برای مثال، هزینه یک وعده غذا در رستوران حدود 16 دلار برای هر نفر و هزینه بلیط وسایل نقلیه عمومی تقریبا 2 دلار است. مبلغ اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر به ازای یک ماه حدود 1200 دلار است.

بهتر است بدانید که دانشجویان در طول ترم تحصیلی، اجازه 20 ساعت کار در هر هفته را دارند. در حین تعطیلات، امکان انجام کار تمام‌وقت بدون نیاز به ویزای کاری وجود دارد. همچنین دولت کانادا و بسیاری از دانشگاه‌ها، به‌طور سالانه برنامه‌هایی برای پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و تخفیف به دانشجویان بین‌المللی دارند که باعث کاهش هزینه تحصیل در کانادا می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این کمک‌هزینه‌ها، می‌توانید با مشاوران موسسه مای آرمان در ارتباط باشید.

هزینه درخواست پذیرش دانشگاه‌‌ها

یکی از نگرانی‌های دانشجویان در مورد هزینه تحصیل در کانادا، مبلغ درخواست پذیرش (application fee) است. هزینه این درخواست، برای هر دانشگاه متفاوت است. برای مثال، هزینه درخواست پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا برای مقطع کارشناسی، 90 دلار است. البته امکان پرداخت‌ نکردن این مبلغ، برای دانشجویان کشورهای در‌حال‌ توسعه وجود دارد.

 

تحصیل در کانادا

سخن پایانی

دریافت سریع ویزا، شرایط ساده تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و تنوع دوره‌ها و دانشگاه‌ها از جذابیت‌های کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور به دلیل داشتن امنیت، فرهنگ و خدمات رفاهی و سلامتی مناسب، کشور مقصد بسیاری از افراد در سراسر جهان برای مهاجرت است. امیدواریم در این مطلب، به تعدادی از سوالاتتان در مورد هزینه تحصیل در کانادا پاسخ داده‌ باشیم. آنچه خواندید، درباره هزینه تحصیل در کانادا بود اما اگر می‌خواهید در این‌باره بیشتر بدانید یا برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنید، با مشاوران موسسه مای آرمان در ارتباط باشید.

 

رپرتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها