اختصاصی تیترکوتاه؛

با پاسپورت ایران راحت به این کشورها بروید

مسافرت به کشورهای دیگر نیازمند دریافت ویزا و گواهی برای ورود به آن کشور است و این مورد در برخی موارد برای ما ایرانیان بسیار سخت است. با این حال تعدادی از کشورها هستند که در راه رسیدن به یک گردشگری مناسب درب های خود را به روی گردشگران ایرانی باز کرده اند و این روند را بسیار تسهیل کرده اند.

با پاسپورت ایران راحت به این کشورها بروید

به گزارش تیترکوتاه، ۳ نوع از ویزای ساده وجود دارد که برای گردشگران ایرانی در دسترس خواهد بود. نوع اول، کشورهای بدون ویزا هستند، به این معنا که برخی کشورها امکان سفر بدون ویزا برای ایرانیان را فراهم آورده اند.

از جولای ۲۰۲۳، امکان سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ۱۶ کشور و منطقه به وجود آمده است.

بدون ویزا

لازم به ذکر است که برای سفرهای بدون ویزا، داشتن یک پاسپورت معتبر که تا شش ماه پس از تاریخ سفر اعتبار داشته باشد، ضروری است. همچنین خرید بیمه مسافرتی بنا بر قانون کشوری که قصد سفر به آن را دارید، از الزامات است.

نوع دوم، کشورهایی با ویزای الکترونیکی هستند. این نوع ویزا به صورت سنتی و از طریق سایت سفارت یا کنسولگری درخواست داده می شود اما دیگر نیازی به مراجعه به سفارت به صورت حضوری نیست. دریافت ویزای الکترونیکی به طور آنلاین انجام می شود و شما باید مراحل درخواست را از طریق اینترنت انجام دهید. معمولاً مدارک مورد نیاز برای این نوع ویزا به صورت تصاویر اسکن شده در سایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد بارگذاری می شود. این روش به دلیل سرعت، راحتی و کارآمدی، برای مسافران جهانی جذابیت ویژه ای دارد.

ویزای الکترونیکی

نوع سوم کشورهایی هستند که به محض ورود به خاکشان به شما ویزا می دهند. در این حالت شما به فرودگاه یا ترمینال مقصد که رسیدید توسط ماموران گذرنامه برای شما ویزا صادر و در پاسپورت شما قرار می گیرد. 

ویزای فرودگاهی

همچنین باید در نظر داشته باشید که ورود شهروندان ایرانی به لیبی ممنوع است. 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها