عربستان موفق در عرصه باشگاهی، ناکام مطلق در رده ملی؛

ریخت‌ و پاش سعودی‌ها در فوتبال این بار جواب نداد

هر چقدر تیم‌های باشگاهی عربستان با جذب بازیکنان بزرگ قدرتمندتر شده‌اند، تیم ملی این کشور با وجود استخدام یک مربی مطرح رو به افول است.

ریخت‌ و پاش سعودی‌ها در فوتبال این بار جواب نداد

به گزارش تیترکوتاه، مسئولان ورزش عربستان همزمان با حضور فوق ستاره‌ها در تیم‌های باشگاه این کشور اقدام به جذب روبرتو مانچینی سرمربی مطرح ایتالیا کردند تا به وضعیت تیم ملی خود سر و سامان دهند.

قرارداد فدراسیون فوتبال عربستان با مانچینی طبق اعلام رسانه‌های معتبر، چهار ساله و سالیانه ۳۰ میلیون یورو است که او را تبدیل به گران‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال کرده است.

مانچینی که به جای هروه رنار سرمربی عربستان شد، پیش از سفر به ریاض برای عقد قرارداد اعلام کرد که با ایتالیا در یورو (قهرمانی در ۲۰۲۰) تاریخ‌ساز شده و حالا وقت آن رسیده که با عربستان سعودی هم تاریخ‌سازی کند با این حال تا الان اوضاع اصلا برای او و سبزپوشان خوب پیش نرفته است.

وی نخستین هدف خود را قهرمانی در جام ملت‌های آسیا پس از ۲۷ سال عنوان و تاکید کرد که جادوگر نیست اما استعدادهای فوق‌العاده‌ای در تیم ملی عربستان حضور دارند و با کار مستمر به اهداف ترسیم شده خواهند رسید.

عربستان اما بعد از انتصاب سرمربی ایتالیایی چهار بازی انجام داده که نتیجه‌اش سه شکست و یک تساوی بوده است! سعودی‌ها ابتدا سه بر یک مغلوب کاستاریکا شدند و در ادامه با یک گل بازی را به کره جنوبی واگذار کردند. تساوی ۲ بر ۲ مقابل نیجریه می‌توانست کمی اوضاع را بهتر کند اما در آخرین بازی مقابل مالی هم با نتیجه سه بر یک شکست خوردند تا انتقادها از مانچینی اوج بگیرد چرا که این نتایج برای تیمی که در جام جهانی گذشته تنها شکست آرژانتین به عنوان قهرمان جام را رقم زد، کاملا ناامیدکننده است.

این نتایج ضعیف قبل از انتصاب مانچینی هم ادامه داشت و در حالی که تیم‌هایی مثل ژاپن و ایران در مسابقات پیاپی دوستانه اخیرشان موفق به کسب پیروزی شده‌اند، سعودی‌ها در هشت بازی اخیر متحمل هفت شکست و یک تساوی شده و حتی یک برد هم کسب نکرده‌اند.

روزنامه سعودی اسپورت در همین خصوص گزارشی منتشر و اعلام کرد هر چقدر باشگاه‌های عربستانی پر از بازیکن مهم و کارآمد هستند، بازیکنان تیم ملی معمولی بوده و نمی‌توانند در آسیا از پس رقبای بزرگ بربیایند و نباید منتظر درخشش این تیم در جام ملت‌ها بود چرا که به عنوان تیم پنجم آسیا و تیم ۵۷ فیفا فاصله نسبتا زیادی با چهار تیم اول آسیا(ژاپن، ایران، کره جنوبی و استرالیا) دارند.

البته سعودی‌ها میزبان دوره بعدی جام ملت‌ها(۲۰۲۷) هستند و احتمالا برنامه‌ریزی اصلی‌شان برای موفقیت در دوره بعدی است و باید دید اگر مانچینی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ نتیجه مناسبی نگیرد، به او فرصت داده می‌شود یا برنامه‌ریزی‌ها هم تغییر کرده و مدیران عربستان مانند همیشه تصمیم به تغییر در کادر فنی می‌گیرند.

گفتنی است تیم فوتبال امید عربستان نیز در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به عنوان تیم دوم گروه B (بعد از ایران) به مرحله حذفی رسید اما مقابل تیم ازبکستان دو بر یک شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی مسابقات باز بماند.

 

مهدی محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها