دوری پورعلی‌گنجی از میادین؛ حداقل دو ماه، حداکثر تا پایان فصل

پرسپولیسی‌ها انتقاد از یحیی بابت یک تصمیم را پس گرفتند

مدافع ملی‌پوش پرسپولیس مدت زیادی دور از میادین خواهد بود و این مسئله باعث شده خیلی‌ها بابت انتقاد اول فصل از یحیی گل‌محمدی بابت یک خرید تجدیدنظر کنند.

پرسپولیسی‌ها انتقاد از یحیی بابت یک تصمیم را پس گرفتند

به گزارش تیترکوتاه، پرسپولیس فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای در فاز دفاعی با زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی داشت و پیش‌بینی می‌شد در فصل جدید نیز شاهد حضور این دو بازیکن در ترکیب اصلی قرمزها باشیم.

یحیی گل محمدی اما در نقل و انتقالات پیش فصل سراغ خرید محمدحسین کنعانی زادگان رفت تا یک مدافع ملی پوش دیگر به تیمش اضافه شود و از همان موقع ابهاماتی ایجاد شد که قرار است پرسپولیس با کدام بازیکنان در خط دفاعی به میدان برود.

برخی پیش‌بینی کردند یحیی با تغییر سیستم از سه مدافع میانی به طور همزمان استفاده کند اما آنها که شناخت کافی از سرمربی قرمزها داشتند، تاکید کردند که او هیچ علاقه‌ای به استفاده از سیستم سه دفاعه ندارد و طبعا یکی از این مدافعان باید روی نیمکت بنشیند یا تغییر پست دهد.

در نهایت مشخص شد که زوج پورعلی‌گنجی و کنعانی انتخاب اول گل محمدی است و مدافع گرجستانی با وجود درخشش فوق‌العاده در فصل گذشته نیمکت نشین شد تا تنها دقایقی کوتاه فرصت حضور در میدان را به‌دست بیاورد و البته شانس دعوت دوباره به اردوی تیم ملی کشورش را هم از دست بدهد.

این مسئله انتقادهای زیادی از گل‌محمدی را به دنبال داشت و عنوان شد که بهتر بود سرمربی پرسپولیس با توجه به حضور مدافعان کارآمد، به جای کنعانی سراغ خرید بازیکن در دیگر پست‌ها می‌رفت اما حالا نظرها تغییر کرده است.

پورعلی‌گنجی در دیدار شب گذشته تیم ملی ایران مقابل قطر در فینال تورنمنت اردن که با برتری چهار بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به اتمام رسید، در یک صحنه دچار مصدومیت بسیار شدید شد و جای خود را به کنعانی داد.

نحوه مصدم شدن شماره ۸ تیم ملی نشان می‌دهد که او مدت نسبتا زیادی دور از میادین خواهد بود و میزان دقیق آن بستگی به نوع مصدومیت دارد. اگر رباط او آسیب جدی دیده باشد ممکن است تا پایان فصل بازی‌های لیگ را از دست بدهد اما این امیدواری هم وجود دارد که مصدومیت او به گونه‌ای باشد که بعد از دو تا سه ماه شرایط بازگشت به میادین را پیدا کند.

خبر قطعی اما این است که او پرسپولیس در بازی‌های زیادی امکان استفاده از این مدافع را ندارد با این حال هواداران این تیم تا حدی خیال‌شان از خط دفاعی راحت است چرا که گولسیانی آماده را در اختیار دارند.

حالا دیگر منتقدان پرسپولیسی از گل‌محمدی بابت خرید کنعانی ایراد نمی‌گیرند و برعکس، خوشحالند که تیم‌شان در خط دفاعی با مشکل کمبود مدافع میانی کارآمد مواجه نمی‌شود چرا که علی نعمتی گزینه اول برای سمت چپ خط دفاعی است و فرشاد فرجی هم به اندازه سه مدافع میانی اصلی قابل اعتماد نیست.

پرسپولیس با یک لشگر مصدوم مقابل پیکان

پرسپولیس در حالی با مصدومیت شدید مرتضی پورعلی‌گنجی مواجه شده که پیش از این یاسین سلمانی، وحید امیری، میلاد سرلک، مهدی ترابی، علیرضا عنایت‌زاده و علیرضا خدادادی نیز دچار مصدومیت شدند که از این بین سلمانی، عنایت‌زاده و خدادادی به خاطر پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل دور از میادین هستند و شاید این اتفاق برای پورعلی‌گنجی هم رخ دهد. مهدی ترابی احتمالا زودتر از امیری و سرلک شرایط بازی را به‌دست آورد با این حال گل محمدی در بازی این هفته قرمزها مقابل پیکان بازیکنان زیادی در اختیار ندارد.

مسابقه دو تیم پیکان تهران و پرسپولیس از هفته ششم لیگ برتر ساعت ۱۶: ۵۰ روز پنجشنبه ۲۷ مهر در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین برگزار خواهد شد.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها