رقبای ضعیف، بازیکنان مسن و عدم اعتماد به جوان‌های لیگ؛

قلعه‌نویی راه کی‌روش را در تیم ملی ادامه می‌دهد!

امیر قلعه‌نویی بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی، وعده تحول و عبور از یک نگرش ۱۰ ساله را داده بود اما هر چه جلوتر می‌رویم با خلف وعده‌ها مواجه می‌شویم.

قلعه‌نویی راه کی‌روش را در تیم ملی ادامه می‌دهد!

به گزارش تیترکوتاه، تیم ملی فوتبال ایران امشب در حالی در فینال تورنمنت قطر به مصاف قطر می‌رود که تقابل امیر قلعه نویی با کارلوس کی روش نکته جذاب این مسابقه است.

قلعه‌نویی خصوصا در زمانی که سرمربی استقلال بود با کی‌روش به عنوان سرمربی وقت تیم ملی ایران اختلاف شدیدی داشت و طرفین بارها علیه هم مصاحبه کردند و حالا باید در لباس سرمربیگری ایران و قطر با هم روبه‌رو شوند.

تیم همچنان پیر

امیر قلعه‌نویی یکی از منتقدان کی‌روش به خاطر عدم اعتماد به جوانتر و استفاده از بازیکنان مسن بود و بعد از انتخاب به عنوان سرمربی اعلام کرد که نگرش ۱۰ ساله حاکم بر تیم ملی را تغییر خواهد داد و تاکید کرد که باید جوان‌های خوب لیگ را ببینیم چرا که تیم ملی ما بالاترین میانگین سنی را در جام‌جهانی داشت.

سرمربی تیم ملی اگرچه طی این مدت بازیکنان جوان زیادی را به اردوهای تیم ملی دعوت کرد اما نفراتی که در مسابقات مهم اخیر به میدان فرستاد، میانگین سنی بالایی داشتند به طوری که تیم ملی با میانگین ۳۰ سال به مصاف اردن رفت که نسبت به میانگین سنی تیم ملی در جام جهانی هم بالاتر بود!

قلعه‌نویی هم مانند کی‌روش برخی جوانترها را از تیم‌های باشگاهی داخلی برای نشستن روی نیمکت به تیم ملی دعوت کرده و حاضر نیست برای استفاده از آنها ریسک کند و تیم اصلی او تقریبا با همان نفراتی به میدان می‌روند که در دوران کی‌روش بازی می‌کردند.

جالب اینکه قلعه نویی زمانی که سرمربی گل‌گهر بود به میانگین سنی بالای تیم کی‌روش ایراد گرفت در حالی که تیم خودش با میانگین سنی نزدیک به ۲۹ سال در لیگ برتر حضور داشت!

آمارسازی با رقبای ضعیف تدارکاتی

سرمربی تیم ملی اعتقاد داشت که باید با حریفان قدرتمند بازی کنیم و تاکید کرد که دنبال بهبود رنکینگ با بردن تیم‌های ضعیف نیست. این اتهامی بود که در دوران کی‌روش به سرمربی پرتغالی زده می‌شد با این حال طی این مدت تیم ملی ایران با رنک ۲۱ فیفا به جز بازی با روسیه (تیم ۳۹ فیفا) آن هم به خاطر اینکه این تیم (به دلیل جنگ اوکراین) تحریم شده و خیلی از تیم‌های جهان حاضر به مسابقه دادن با آنها نیستند، با تیم‌های قدرتمندی روبه‌رو نشده و به مصاف کنای(۱۰۹)، افغانستان(۱۵۸)، قرقیزستان(۹۶)، ازبکستان(۷۵)، بلغارستان(۷۸)، آنگولا(۱۱۷) و اردن(۸۴) رفته و امشب هم در فینال تورنمنت اردن با قطر(۶۹) روبه‌رو می‌شود.

دفاع متزلزل، حمله نه چندان زهردار

«من بازی دفاعی را دوست ندارم و به دنبال بازی هجومی و زیبا هستم. این نوع بازی‌ها هزینه دارد و من حاضرم که این هزینه را پرداخت کنم» این بخشی از صحبت‌های قلعه‌نویی و کنایه او به بازی‌های دفاعی تیم ملی در دوران کی‌روش بود. با این حال تیم ملی در این مدت مقابل تیم‌های قدرتمند قرار نگرفته تا عملکرد هجومی‌اش ارزیابی شود و طبعا زدن ۶ و ۵ گل به تیم هایی در سطح افغانستان و قرقیزستان نشان‌دهنده یک فوتبال هجومی نخواهد بود ضمن اینکه تیم ملی در بازی با روسیه (بدون حضور بیشتر لژیونرهایش) به تساوی یک بر یک رسید و مقابل بلغارستان و ازبکستان که تا حدی بهتر از دیگر رقبای ما بوده‌اند هم با یک گل به برتری رسیده که نشان دهنده فوتبال هجومی نیست.

در مجموع شواهد نشان می‌دهد قلعه‌نویی نیز ادامه دهنده راه کی‌روش است و تغییر چندانی نه در نحوه بازی تیم ملی و نه در انتخاب بازیکنان و میانگین سنی‌شان دیده نمی‌شود و شاید تنها تغییر به تزلزل خط دفاعی تیم فعلی مربوط باشد، معضلی که حداقل در دوران کی‌روش کمتر درگیرش بودیم!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    والا کی روش بهتر بود. حداقل یه ساختار دفاعی داشت تیمش. این تیم که کلا رو هواس

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها