سهرابیان: ۵ مدال گرفتیم اما باز هم عذرخواهی کردیم/خوشحالم دختران قایقران در هانگژو درخشیدند

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: اینکه دختران ما در بازی های آسیایی عملکرد خیلی خوبی داشتند باعث خرسندی ما و جامعه ورزش است.

سهرابیان: ۵ مدال گرفتیم اما باز هم عذرخواهی کردیم/خوشحالم دختران قایقران در هانگژو درخشیدند

علیرضا سهرابیان، در خصوص عملکرد فدراسیون قایقرانی در بازی های آسیایی اظهار کرد: ورزشکاران ما تمام تلاش خودشان را کردند و با اینکه انتظاراتم خیلی بیشتر از این بود اما به آنها خسته نباشید میگویم. مقام چهارمی ما، روی کاغذ مدال بود اما برنامه‌ریزی کشورهای دیگر خیلی خوب بود و ما را سورپرایز کرد؛ به همین خاطر به جای ۱۰ مدال، ۵  مدال گرفتیم. با همه اینها تنها فدراسیونی بودیم که بعد از گرفتن ۵ مدال، از مردم و علاقه‌مندان واقعی به قایقرانی و معدود افرادی به ما کمک کردند، عذرخواهی کردیم.

وی افزود: در بحث اسلالوم رکسانا رازقیان نتیجه خوبی گرفت و آنهایی که با چم و خم این رشته آشنا هستند می دانند، کسب عنوان چهارم یک اتفاق با ارزش و تکرار نشدنی است چون چنین نتیجه ای در تاریخ این رشته بی سابقه بوده است. به هر حال رقیبان روی ما حساب ویژه ای باز می کنند و اگر به درستی عملکردمان را آنالیز کنیم ، در رقابت های بعدی بهتر عمل می کنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص اینکه عملکرد پدرو سنا مربی برزیلی را چطور ارزیابی میکند؟ گفت: مربی برزیلی را با هماهنگی خود ورزشکاران آوردم. پدرو سنا مربی بدی نیست اما مدیر نبود و نتوانست کارایی یک مربی شش دانگ را انجام دهد. من مربی می‌خواستم که مدیریت هم انجام دهد و بتواند تیم خود را محکم حفظ کند اما متاسفانه نتوانستیم مدیریت خاصی را در این زمینه از او ببینیم. به همین دلیل یک بازنگری در بخش مربی این رشته خواهیم داشت.

وی در واکنش به اینکه اکثر مدال های قایقرانی توسط دختران به دست آمد، توضیح داد: خوشبختانه ما هیچ فرقی بین دختران و پسران قائل نبودیم و از تمامی ورزشکاران به یک شکل حمایت کردیم چون تمام هدف و رویکرد ما کسب مدال بود و خوشبختانه این امر محقق شد. از اینکه روی درخشش بانوان قایقرانی مانور داده شد بسیار خرسند هستم.

سهرابیان درباره برنامه های این فدراسیون برای حضور در بازی های انتخابی المپیک اظهار کرد: برای مسابقات انتخابی المپیک از چند روز آینده دوباره تمرینات را آغاز خواهیم کرد تا در پاریس شرمنده علاقه مندان به ورزش قایقرانی نشویم. المپیک برای ما بسیار حائز اهمیت است و باید روز به روز پیشرفت کنیم تا در پاریس حضور داشته باشیم و نتایج خوبی هم کسب کنیم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره ارزیابی اش از نتیجه کاروان ایران در هانگژو گفت: سوال اصلی این است در این سالیان اخیر چه چیزی کاشته ایم که توقع برداشت داشته باشیم؟ سایر کشورهای آسیایی از چهار سال پیش برای این رویداد برنامه ریزی کرده بودند و اگر ما هم می خواهیم موفق عمل کنیم و برای آینده کاسه چه کنم چه کنم نداشته باشیم باید از همین امروز برای بازی های آسیایی ۲۰۲۸ برنامه ریزی انجام دهیم. بهتر است یک ستاد عالی تشکیل شود و روی فدراسیون ها بحث نظارتی داشته باشد.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره عدم اعزام تیم دراگون بت به هانگژو گفت: رشته ای مانند دراگون بت چه بسا می توانست به مدال برسد و اگر در این امر موفق نمی شد باز می شد مانند یکسری رشته هایی که به اسم کیفی رفتند اما نتیجه نگرفتند خودمان را محک بزنیم. باید از همین امروز استارت کار را زد تا دوره آینده شرمنده علاقه مندان به ورزش نشویم.

انتهای پیام/

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها