صعود چشمگیر هندی‌ها همزمان با افت ما بعد از گوانگجو؛

پیش‌بینی رتبه ایران در هانگژو / تکرار عنوان ششمی بعید است

کاروان ورزشی ایران بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو در هر دوره با یک پله سقوط مواجه شد و به نظر می‌رسد دوباره این اتفاق رخ دهد.

پیش‌بینی رتبه ایران در هانگژو / تکرار عنوان ششمی بعید است

به گزارش تیترکوتاه، ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو توانست بهترین رتبه بعد از انقلاب را کسب کرده و در رده چهارم آسیا قرار بگیرد و همان زمان نیز مدیران وقت از رئیس‌جمهوری گرفته تا مسئولان ورزش از برنامه‌ریزی برای کسب رتبه بهتر و حتی رسیدن به پله دوم آسیا صحبت کردند.

در بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون اما نه تنها کاروان ورزشی ایران به رتبه بهتر نرسید بلکه در تکرار عنوان چهارم نیز ناکام ماند و با ۲۱ مدال طلا در رده پنجم قرار گرفت و رده چهارم با ۲۸ طلا به قزاقستان رسید. ناگفته نماند در این دوره ایران از نظر تعداد مدال طلا پیشرفت داشت و یک طلا بیشتر از گوانگجو کسب شد.

بعد از این مسابقات بار دیگر مسئولان ورزش ایران از تلاش و برنامه‌ریزی برای بازگشت به رتبه چهارم آسیا صحبت و تاکید کردند کاروان ورزشی ما در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا عملکرد بهتری نسبت به اینچئون خواهد داشت. در این دوره رکورد تعداد شرکت‌کننده از ایران نیز شکست و کاروان پرجمعیتی عازم اندونزی شد و به همین دلیل رکورد تعداد مدال‌های کسب شده نیز جابه‌جا شد و ورزشکاران ایران توانستند ۶۲ مدال به‌دست بیاورند اما هم در تعداد طلا نسبت به دوره گذشته افت داشتیم (۲۰ طلا) و هم بار دیگر با یک رده سقوط مواجه شدیم و بعد از چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان در رده ششم آسیا قرار گرفتیم.

هفتمی در هانگژو؟

اگرچه بعد از مسابقات جاکارتا هم مسئولان از برنامه‌ریزی برای کسب رتبه بهتر در هانگژو (یا پنجم و یا چهارم) خبر دادند اما مدیران جدید پیش از اعزام کاروان ۲۸۹ نفره ایران تاکید کردند که هدف، حفظ رتبه ششم دوره گذشته است با این حال شواهد نشان می‌دهد که حتی حفظ رده ششم نیز کار ساده‌ای نیست و شاید در رده هفتم بازی‌های هانگژو قرار بگیریم. درحال‌حاضر ایران با ۹ طلا در رده یازدهم جدول قرار گرفته و با توجه به ۴ فینالیست در کشتی آزاد احتمالا چند پله صعود خواهیم داشت با این حال با توجه به اینکه درحال‌حاضر ازبکستان و چین تایپه با ۲۰ و ۱۸ طلا در رده‌های پنجم و ششم هستند و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ایران کمتر از ۲۰ طلا کسب خواهد کرد، می‌توان گفت که در بهترین حالت می‌توانیم امیدوار به کسب عنوان هفتم مسابقات هانگژو باشیم. فعلا تایلند با ۱۲ طلا عنوان هفتم را به خود اختصاص داده است.

صعود خیره‌کننده هند

یکی از کشورهایی که در دوره‌های اخیر بازی‌های آسیایی همواره با صعود در کسب مدال طلا همراه بود، هندوستان است که در مسابقات ۲۰۱۴ موفق به کسب ۱۱ مدال طلا و عنوان هفتم شد و در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا این تعداد را به ۱۵ طلا رساند و البته در رده هشتم قرار گرفت. هندی‌ها در هانگژو اما تا این لحظه موفق به کسب ۲۵ مدال طلا شده و در رده چهارم قرار دارند و این مسئله کار ایران برای کسب رتبه بهتر را سخت کرده است.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها