تاریخ به زودی در فوتبال ایران تکرار می‌شود؛

از var عاریه‌ای تا آماده نبودن برای حضور ستاره‌ ها

هر چند حضور بنزما و نیمار در ایران هر دو با اما و اگر همراه است ولی چیزی که مشخص است این است که ضعف زیرساختی ورزش ایران عریان‌تر از همیشه شده و اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود باز هم میلیاردها هزینه روی دست ورزش ایران خواهد گذاشت.

از var عاریه‌ای تا آماده نبودن برای حضور ستاره‌ ها

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: حضور کریستیانو رونالدو در ایران گرچه سرشار از شور برای علاقه‌مندان به فوتبال بود ولی زیرساخت‌ها و ضعف مدیریتی در ورزش ایران را به وضوح به نمایش گذاشت. از زمین چمن بهترین استادیوم ایران که بازیکنان النصر جرات بازی در آن را نداشتند و بازیکن ایرانی را مصدوم و بیرون از ترکیب نگه داشت و البته شرمندگی فوتبالی‌ها از استادیومی که زمانی فخر ایران بود و حالا فرسوده و پیر.

گرچه زخم تخریب در ورزش ایران مشهود است و همیشه از توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خود رنج می‌برد، این موضوع را می‌توان در تمام استان‌های ایران هم مشاهده کرد، سالن‌ها و استادیوم‌هایی که ساخته می‌شوند و به دلیل نبود رسیدگی میلیاردها هزینه هدر می‌رود و مکانی فرسوده، در شرف تخریب و در عمل بدون کارایی روی دست مردم ورزش دوست ایران می‌ماند که دیگر هیچ شباهتی به آن‌چه که باید ندارد. این ادعا گواهش ورزشگاه آزادی است.

رونالدو1

ورزشگاهی که دریاچه‌اش روز به روز خشک‌تر می‌شود و هرلحظه ممکن است قایق‌های قایقرانان که این‌روزها در بازی‌های آسیایی هانگژو در حال رقابت با ورزشکارانی هستند که به لحاظ امکانات حداقل یک سر و گردن از آن‌ها بالاترند، به گل بنشیند و یا استادیومی که نه سکویی برایش مانده و نه چمنی و آن‌قدر دیر به فکر بازی‌سازی و تعمیر درست و حسابی‌اش افتادند که حالا حالاها زمان و هزینه لازم است تا این ورزشگاه تا حدی از این ویرانی بیرون بیاید. ورزشگاهی که فخر ایران بود و به خاطر نبود مدیریت صحیح حالا باعث شرمندگی ایران.

نیمار

گرچه این شرمندگی فقط به استادیوم بی تقصیر برنمی‌گردد. از وی ای آر عاریه‌ای تا نوع حمل کردنش و نبود مدیریت صحیح در استقبال هواداران پرشور فوتبال ایران همه‌اش نشان‌گر ضعف مدیریتی است که این‌بار در فوتبال نقاب افتاد و مسئولان رفوزه شدند. این‌بار مدیران پرسپولیس هم به هواداران باختند تا حالا ببینیم این اولین حضور ستاره فوتبال دنیا در ایران درس عبرتی برای سایر باشگاه‌ها و مسئولان فوتبال و ورزش ایران شد و یا همچنان باید منتظر نبود مدیریت در مسیر استقبال و دیگر موارد باشیم. آیا حضور رونالدو در ایران که عجیب و غریب گذشت و چند رکورد شکنی هم برای ایرانی‌ها به جا گذشت باعث شده تا مسئولان به فکر آمدن دیگر ستاره‌های فوتبال جهان چون کریم بنزیما، انگولو کانته، فابیو هنریکه تاوارس برابر تیم سپاهان ایران، مالکوم فیلیپه سیلوا داولیویرا ، کالیدو کولیبالی، روبن نوس، سرگی میلینکویچ-ساویچ ، یاسین بونو، نیمار داسیلوا سانتوس جونیور و الکساندر میتروویچ برابر تیم نساجی مازندران باشند و یا تاریخ به زودی در روزهای نرسیده به اواسط مهر این‌بار برای آمدن نیمار و شاید بنزما تکرار خواهد شد.

بنزما

هر چند حضور هر دو این بازیکنان در ایران هر دو با اما و اگر همراه است ولی چیزی که مشخص است این است که ضعف زیرساختی ورزش ایران عریان‌تر از همیشه شده و اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود هم میلیاردها هزینه روی دست ورزش ایران خواهد گذاشت و هم شور ورزش را به اضطراب ورزشی تبدیل خواهد کرد. حال باید دید بازی‌های سپاهان و نساجی مقابل دو حریف خود الاتحاد و الهلال در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر مهر می‌توانند روی دیگری از مدیریت ورزشی را حتی با نقاب به نمایش بگذارند و یا آنچه گذشت دوباره تکرار می‌شود!

به هر حال در چهارچوب رقابت‌های مرحله گروهی تیم نساجی مازندران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی مقابل بمبئی‌سیتی هند کارش را آغاز کرد و یازدهم مهر ماه اگر کمیته انضباطی تصمیمی برای محرومیت نیمار نگیرد مقابل نیمار و یارانش در الهلال قرار خواهد گرفت و تیم سپاهان که در مصاف با نیروی هوایی، حریف عراقی خود متوقف شده بود در صورت حضور بنزما مقابل او و یارانش که البته شرایط خوبی را از لحاظ مصدومیت بازیکنانش ندارد قرار می‌گیرند و به مصاف الاتحاد خواهند رفت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حمید

    واقعا متاسفم که کشور دست عده دزد و دلال افتاده ای کاش هیچ وقت انقلابی نمیشد و شاه می ماند الان ایران بهترین ورزشگاهها رو داشت وحیف بر پدران ما که رفتن ما یتیمی 40 سال کشیدیم هیج آثاری از پیشرفت نیست جزء خوردن پول بیت المال و زندگی فرزندانشان در آمریکا و کانادا و... جای سووال این تحریم فقط شامل مردم هست یا اینها اساسا دروغگوی ماهر ودزدو حروم خورن

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها