مسابقه کاراته قهرمانی کشور یک روز مانده به برگزاری لغو شد

هزینه‌ای که روی دست تیم‌ها ماند

مسابقه کاراته قهرمانی کشور یک روز مانده به برگزاری لغو شد و هزینه بسیاری روی دست تیم ها گذاشت.

هزینه‌ای که روی دست تیم‌ها ماند

 گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی – مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کاراته در بخش کومیته در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال قرار بود ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه در استان همدان برای دختران و ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه برای پسران برگزار شود که مسابقات با تصمیمی غافلگیرکننده برای تیم‌های اعزامی لغو شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است در حالی که قرار بود ۱۴ اسفند ماه وزن‌کشی بخش پسران انجام شود درست ظهر سیزدهم اسفند خبر لغو شدن مسابقات را به تیم‌ها دادند و ۱۴۷۵ ورزشکار پسری که برای حضور در این مسابقه ثبت‌نام کرده و احتمالا یا راهی همدان شده بودند و یا به محل برگزاری رسیده بودند با این تصمیم مجبور به بازگشت به استان‌شان شدند. این آمار جدا از از ۱۵۹۵ دختری است که تمرینات سخت را برای حضور در این مسابقات پشت سر گذرانده و مشغول آماده سازی برای عزیمت به همدان بودند.

این درحالی است که به گفته برخی از سرپرستان و مربیان تیم‌های اعزامی با گلایه از این موضوع اذعان داشتند که برای صرفه جویی در هزینه‌ها تقریبا تمام استان‌ها به خصوص استان‌هایی که فاصله بیشتری با همدان دارند بلیت اتوبوس و یا قطار را از قبل خریداری کرده و همه با هم در قالب تیم اعزامی آن استان راهی مسابقات شده بودند و در حقیقت این لغو شدن فقط باعث از بین رفتن هزینه های ضرف شده برای اعزام تیم پسران نبوده است بلکه اگر همه‌ی تیم‌ها ورزشکاران‌شان را اعزام کرده باشند این هزینه برای ۳۰۷۰ ورزشکار به همراه کادر اعزامی هدر رفته است!

طبق صحبت سرپرست برخی تیم‌ها آن‌ها حتی برای اسکان هم هزینه محل اقامت را پرداخت کرده و بعضی ها هم خانه و اتاق گرفته بودند و هزینه‌ی مسابقات هم به صورت شخصی و بدون احتساب برگشت وجه محاسبه شده است یعنی ورزشکاران حتی هزینه حضور در مسابقات را اگر فدراسیون کاراته فکری برای این موضوع نکند دریافت نخواهند کرد و این مبالغ خرج شده برگشتی نخواهد داشت!

این در حالی است که مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور بالاترین سطح مسابقات در کشور را دارد که کاراته‌کاها روزهای سخت و پرفشار تمرینی را برای حضور پشت سر گذاشته‌اند و حالا این مسابقات که به دلیل استعلام از هواشناسی و ورود سامانه بارشی جدید به سال آینده موکول شده است و این در حالی است که مربیان نگران تعطیلات عید و کم‌تمرینی ورزشکاران‌شان در این روزها هم هستند.

 

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها