جدایی هندرسون، درگیری بنزما و مصاحبه لاپورت تاثیر خاصی نداشت؛

خیز سعودی‌ها برای حمله دوم به فوتبال اروپا با دلارهای نفتی

مدیران عربستان سعودی به جذب فوتبالیست‌هایی که هم اکنون در لیگ این کشور توپ می‌زنند بسنده نکرده‌اند و قصد دارند با صرف هزینه‌ای قابل توجه، تعداد بازیکنان خارجی را افزایش دهند.

خیز سعودی‌ها برای حمله دوم به فوتبال اروپا با دلارهای نفتی

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه- حضور کریستیانو رونالدو در النصر راه را برای حضور پرتعداد ستاره‌های تیم‌های اروپایی در لیگ عربستان باز کرد و ۳۵ بازیکن از چهره‌های شناخته شده به عضویت تیم‌های سعودی در آمدند تا به پروژه بزرگ بن سلمان برای افزایش تولید ناخالص داخلی و پیشرفت اقتصادی بدون اتکا به فروش نفت کمک کنند، پروژه ای که قصد دارد درآمد سالیانه و ارزش لیگ فوتبال عربستان را افزایش داده و باعث پیشرفت فوتبال این کشور تا سال ۲۰۳۰ برای کسب میزبانی جام جهانی در آن سال شود.
 

شروع اعتراض‌ها

در میانه های راه اما برخی نفرات ساز جدایی کوک کردند؛ کریم بنزما با مدیران الاتحاد به مشکل خورد و اگرچه به تمرینات تیمش برگشت اما گفته می‌شود در تلاش برای بازگشت به فوتبال اروپاست و شاید به زودی راهی تیمی در لیگ برتر انگلیس شود.

جردن هندرسون کاپیتان سابق لیورپول که به الاتفاق عربستان پیوست تا شاگرد استیون جرارد شود از حضور در تیمی نسبتا ضعیف نسبت به سایر مدعیان در فوتبال عربستان رضایت نداشت و در نیم فصل قراردادش را فسخ کرد و به هلند رفت تا لباس آژاکس را به تن کند.

فیرمینو ستاره پیشین لیورپول دیگر بازیکن سرشناسی است که در الاهلی نتوانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و اخباری درباره احتمال جدایی‌اش از این تیم منتشر شده است ضمن اینکه اخباری درباره احتمال جدایی ژوتا از الاتحاد و حضورش در لیگ برتر انگلیس نیز منتشر شده است.

از سوی دیگر آیمریک لاپورت، مدافع ۲۹ ساله و اسپانیایی سابق منچسترسیتی که این فصل برای النصر بازی می‌کند، در گفتگو با «آس» اسپانیا از سختی‌های زندگی در عربستان صحبت و نوعی از انتخابش ابراز پشیمانی کرده است. وی گفت: «بازیکنان اروپایی زیادی را در اینجا پیدا می‌کنید که از شرایط خود رضایت ندارند. تقریبا در تمام زمینه‌ها کمبود و مشکلاتی وجود دارد اما زندگی روزمره از همه بیشتر خسته‌کننده است. برای به خدمت گرفتن‌تان تلاش زیادی می‌کنند اما وقتی آمدید شما را در روزمرگی‌های خودشان رها می‌کنند و همین تفاوت بزرگ با اروپاست. همه از وضعیت اقتصادی راضی هستیم اما من شخصا به دنبال چیزی فراتر از مزایای مالی هستم. از نظر سطح زندگی هم توقع دیگری داشتم. شما اینجا باید روزی ۳ ساعت را در ترافیک بگذرانید. در همین مدت کم از تصمیم خود ناراحت و پشیمان شده‌ام. هنوز لحظه تصمیم برای ترک تیم از راه نرسیده اما اگر شرایط در آینده همین شکل پیش برود، احتمال گرفتن چنین تصمیمی وجود دارد.»
 

ضدحمله به سبک عربستان

انتشار چنین اخباری باعث شد تا حدی وجهه فوتبال عربستان خدشه‌دار شود و خیلی‌ها از شکست پروژه بن سلمان سخن گفتند اما سعودی‌ها نگران این مسائل نیستند و به آینده نگاه می‌کنند.

یک روزنامه‌نگار عربستانی (ولید الفراج) در واکنش به انتقادهای لاپورت تاکید کرد که پروژه بزرگ فوتبال عربستان توسط ۵۰۰ نفر دنبال می‌شود و طبیعی است که همه راضی نباشند و این پروژه با انتقاد یا جدایی برخی بازیکنان به مشکل نمی خورد.

تازه ترین اخبار هم حاکی از آن است که عربستان می‌خواهد دوباره بازار فوتبال اروپا را به هم بریزد. صحبت از تخصیص بودجه‌ای بیش از ۲ میلیارد یورو برای جذب ستاره‌های جدید است آن هم در حالی که بودجه تیم‌های سعودی برای خرید بازیکنان سرشناس در تابستان قبلی به یک میلیارد یورو هم نرسید!

مهم ترین ستاره‌هایی که نام شان در این خصوص مطرح شده، محمد صلاح ستاره مصری لیورپول، کوین دیبروینه هافبک بلژیکی منچسترسیتی، ویکتور اوسیمن مهاجم نیجریه‌ای ناپولی، کاسمیرو هافبک برزیلی منچستریونایتد، لوکا مودریچ ستاره کروات رئال مادرید، لواندوفسکی مهاجم لهستانی بارسلونا، سون هیونگ مین کاپیتان کره‌ای تاتنهام، پائولو دیبالا ستاره آرژانتینی رم، برونو فرناندز هافبک پرتغالی منچستریونایتد هستند ضمن اینکه عربستانی ها قصد استخدام مربیان سرشناسی چون خوزه مورینیوی پرتغالی - که به تازگی از رم ایتالیا اخراج شد – و لوپتگی سرمربی اسبق تیم ملی اسپانیا را نیز دارند.

مهدی محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها