نمایشگاه تهران | شهر آفتاب | فرماندار تهران

فرماندار تهران: شهرآفتاب آماده برگزاری نمایشگاه نیست / خط مترو نمایشگاه تهران چه شد؟ + فیلم

برخی عنوان می کردند برویم شهر آفتاب! مگر شهر آفتاب آماده است که بخواهیم به آنجا برویم؟ از این گذشته شهر آفتاب یک پنجم مساحت و عرصه و اعیان نمایشگاه بین المللی را دارد و از نظر امکانات اصلا قابل قیاس با آنجا نیست و شرایط آنها متفاوت است.

فرماندار تهران: شهرآفتاب آماده برگزاری نمایشگاه نیست / خط مترو نمایشگاه تهران چه شد؟ + فیلم

احمد قیومی فرماندار تهران بزرگ با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در شهر تهران ه پایتخت و ام‌القرای کشور است، مورد توجه قرار گیرد این است که بحث تولید و اشتغال از بحث های مهم در این حوزه است.

وی تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی مرکزیتی برای حضور صنعتگران، تبادل آنها، شناسایی ظرفیت های کشور و نحوه بهره‌مندی از امکانات و توانمندی های موجود در این زمینه است. بنابراین مسأله تعطیلی و جابه‌جایی نمایشگاه بین‌المللی تهران و نقش این مرکز در شدت حجم ترافیک باید به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم ترافیک منطقه ای که در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی در ایامی که نمایشگاه برگزار نیست چقدر روان تر است؟ آیا تغییری در ترافیک محدوده چمران، پارک وی و سئول رخ می‌دهد؟

معاون استاندار تهران همچنین افزود: پاسخ به این سوالات نیازمند مطالعات مستند و پژوهش است. نمی‌توان فقط به طرح مسأله اکتفا کرد، باید ببینیم زمانی که نمایشگاه برقرار است آنجا شلوغ می‌شود یا اینکه آن منطقه به دلایل هندسی، شلوغ است؟

وی سپس با اشاره به وضعیت نامناسب شهرآفتاب تصریح کرد: موضوع نمایشگاه شهر آفتاب مطرح شد که من گفتم نه موافق و نه مخالف این تعطیلی بودم چون برخی عنوان می کردند برویم شهر آفتاب! مگر شهر آفتاب آماده است که بخواهیم به آنجا برویم؟ از این گذشته شهر آفتاب یک پنجم مساحت و عرصه و اعیان نمایشگاه بین المللی را دارد و از نظر امکانات اصلا قابل قیاس با آنجا نیست و شرایط آنها متفاوت است.

قیومی افزود: در نمایشگاه شهر آفتاب یک مشابه سازی صورت گرفته و امکانی تسهیلی برای برپایی نمایشگاه هست اما کاملا متفاوت از نمایشگاه بین المللی است. آیا زمانی که آنجا نمایشگاه برگزار می شود با معضل ترافیک روبه رو نمیشویم؟ آیا فرق می کند ترافیک در جنوب تهران باشد با شمال آن؟

او سپس ادامه داد: همان طور که گفتم ما از این موارد مطلع نیستیم و همه این موارد باید مورد مطالعه قرار گیرد اگر هم دوستان در این خصوص بررسی انجام داده اند نتایجش را به ما ارائه کنند. در هر صورت تصمیم گیری در این خصوص در حیطه اختیارات شورای اسلامی شهر تهران نیست

فرماندار تهران در پایان تاکید کرد: موارد بسیاری قابل طرح است به عنوان شهروند بیان میکنم مگر قرار نبود خط ۷ مترو به نمایشگاه بیاید چرا این اتفاق نیفتاد و خط عوض شد؟ برخی خواستار جابه جایی نمایشگاه بین المللی هستند اما پاسخ به این ابهامات مهم است. باید بدانیم این نظر فلانی است که نمایشگاه تعطیل شود با کار کارشناسی در این خصوص صورت گرفته و مشخص شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها