گزارش تیتر کوتاه از یک اقدام غیرقانونی:

شبیخون شورای شهر به توسعه اقتصادی تهران!/ دست از سر نمایشگاه برنداشتند + سند

شورای شهر تهران در تصمیمی عجیب دستور پایین کشیدن بنرهای تبلیغاتی مربوط به نمایشگاه تهران در سطح شهر را صادر کرد.

شبیخون شورای شهر به توسعه اقتصادی تهران!/ دست از سر نمایشگاه برنداشتند + سند

در ادامه سیاست های ضداقتصادی مدیریت شهری و در تقابل با فعالیت های نمایشگاه بین الملی تهران، دستور جدیدی مبنی بر عدم درج بنرهای تبلیغاتی نمایشگاه های بین تهران در سطح شهر صادر شده است.

در بخشی از متن این نامه آمده است:

«با توجه به مشکلات و معضلات ترافیکی ناشی از فعالیت نمایشگاه بین المللی تهران در خیابان سئول طی سال های گذشته و همچنین فراهم بودن امکانات و زیرساخت های مربوطه در محل نمایشگاه آفتاب تهران به اطلاع می رسانیم هر گونه تبلیغ برای رویدادهایی که در نمایشگاه بین المللی تهران (واقع در خیابان سئول) برگزار می گردد ممنوع می باشد. لذا خواهشمند است به نحوی برنامه ریزی گردد که کلیه اکران های مربوط به این موضوع سریعا جمع آوری گردد. »

حکم-لغو-تبلیغات

 از آنجایی که نمایشگاه ها آیینه تمام قد اقتصاد و تولید در کشور به حساب می آیند این دستور دقیقا در تضاد با شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به نام رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده، قرار دارد.

این دستور البته در حالی صادر شده که بر اساس قانون موافقت فرمانداری تهران نیز باید در این خصوص جلب شود که بنا بر پیگیری های رسمی تیتر کوتاه، تا کنون فرماندار تهران این حکم را تایید نکرده است. بنابراین ابلاغ و اجرایی شدن این دستور قانونی به نظر نمی رسد.

اینگونه اتفاقات البته مسبوق به سابقه است. مهدی چمران رئیس شورای شهر چندی پیش نیز در اظهاراتی عجیب عنوان کرده بود که قصد ریختن زباله در ورودی نمایشگاه تهران یا ایجاد زنجیره انسانی در این مکان را دارد.

معلوم نیست این تصمیمات بر چه مبنایی گرفته می شود اما بی شک این تصمیم گیری ها و تخریب قدیمی ترین برند نمایشگاهی خاورمیانه یعنی نمایشگاه بین المللی تهران به صورت مستقیم، تولید و تجارت را هدف گرفته و هیچ عایدی برای شهر تهران و اقتصاد کشور نخواهد داشت. از این رو انتظار می رود دولت و حاکمیت سریعا به این موضوع ورود کرده و مخالفت خود نسبت به این گونه سیاستگذاری ها را صریحا اعلام و تصمیمات منطقی در این خصوص را اتخاذ کنند.

میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها