برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

مزیت های بی نظیر جشنواره پوسترها برای صنعت نمایشگاهی

نوروزی گفت: از آنجایی که خلق یک پوستر حرفه ای نیاز به ایده پردازی و طرحی خلاقانه و اصولی دارد استفاده از طراحان برجسته و خلاق امری اجتناب ناپذیر است تا زمانی که از طراحان مبتدی برای خلق یک پوستر استفاده شود شاهد آثاری خیلی خوب نخواهیم بود.

مزیت های بی نظیر جشنواره پوسترها برای صنعت نمایشگاهی

سومین جشنواره پوسترهای نمایشگاهی پس از حدود ۵ سال وقفه اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. این جشنواره با هدف نمایش هر چه بیشتر اهمیت پوسترها در صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون اهمیت برگزاری این جشنواره گفتگویی را با مسلم نوروزی فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده  است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

تاثیر پوستر بر رونق کسب و کارها

نوروزی در این گفتگو با بیان اینکه قطعا ارتباط تصویری از اصلی ترین راه های ارتباط و انتقال مفهموم و موضوع به مخاطب است،عنوان کرد:  پوستر به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی و رونق کسب و کار مخصوصا در صنعت نمایشگاهی مورد استفاده قرارد می گیرد. از آنجایی که پوستر ویترین یک رویداد نمایشگاهی محصوب می شود سطح کیفی یک پوستر از لحاظ ایده پردازی و طراحی و انتقال پیام رویداد به مخاطب مخصوصا در عصری که عصر ارتباطات در فضای مجازی محصوب می شود و یک اثر بعد از اکران از سرعت انتشار بالایی برخوردار است، یقینا طراحی و اکران یک پوستر که از محتوای و مفهوم بالایی برخوردار است میتواند نقش بسزایی در معرفی نمایشگاه داشته باشد.

مسلم-نوروزی

نیاز به ایده پردازی و طرحی خلاقانه

وی افزود: سطح کیفی پوسترها بستگی به نوع نگرش و میزان بودجه اختصاص یافته به آن موضوع بستگی دارد. چراکه برخی از برگزارکنندگان با اختصاص مبلغی قابل توجه و استفاده از طراحان برجسته آثار خوبی را خلق می کنند، اما متاسفانه برخی از برگزار کنندگان به علت عدم توجه به اهمیت و نقش پوستر در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی از نظر کیفیت و برگزاری آن رویداد  اهمیتی به سطح کیفی پوسترها نمی دهند و آثاری با کیفیت نا مطلوب منتشر می کنند.

این برگزارکننده و فعال نمایشگاهی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که خلق یک پوستر حرفه ای نیاز به ایده پردازی و طرحی خلاقانه و اصولی دارد استفاده از طراحان برجسته و خلاق امری اجتناب ناپذیر است تا زمانی که از طراحان مبتدی برای خلق یک پوستر استفاده شود شاهد آثاری خیلی خوب نخواهیم بود.

مزیت های برگزاری جشنواره پوسترها

نوروزی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری سومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت:  اهمیت برگزاری جشنواره پوستر های نمایشگاهی می توان به چند مورد مهم اشاره کرد که معرفی پوستر ها و طراحان برجسته فعال در این حوزه، ایجاد رقابت بین طراحان (که سبب رشد کیفیت در طراحی پوسترهای سال های آتی می شود) و ایجاد یک پل ارتباطی بین برگزارکنندگان و طراحان عمده موارد آن هستند.

وی در پایان به برگزارکنندگان این جشنواره پیشنهاد داد که این رویداد بصورت سالانه برگزار شود و گفت: با توجه به اینکه شرکت آرتانمانگر اردبیل سالانه بیش از ۴۰ عنوان رویداد نمایشگاهی در سطح کشور برگزار می کند با پوسترهای متعدد و مختلف در این جشنواره شرکت خواهد کرد. از همین رو از انجمن های مرتبط از جمله انجمن سایت داران، برگزارکنندگان و غرفه سازان دعوت می کنم که پای کار بیایند و حمایت خود از این رویداد مهم را اعلام کنند تا شاهد برگزاری هرچه با شکوه تر این جشنواره فرهنگی – صنعتی باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها