برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی انگیزه ای برای دیده شدن حرفه ای ها

ساجدی گفت: برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی انگیزه ای برای مجریان و طراحان خواهد شد تا برای بهتر دیده شدن تلاش بیشتری کرده و پوسترهای حرفه ای تری طراحی کنند.

جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی انگیزه ای برای دیده شدن حرفه ای ها

جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی در حالی اسفندماه سال جاری و همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد که از روزهای ابتدایی فراخوان این جشنواره با استقبال خوب فعالان این صنعت روبرو شده است.

خبرنگار نمایشگاه تیتر کوتاه پیرامون اهمیت جایگاه پوسترها در صنعت نمایشگاهی و تاثیر برگزاری این جشنواره بر این صنعت گفتگویی را با مرتضی ساجدی فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

پوسترها هویت بصری نمایشگاه ها

ساجدی در این گفتگو با بیان اینکه پوسترها هویت بصری یک نمایشگاه هستند، عنوان کرد: با توجه به این موضوع پوسترهای نمایشگاهی باید یک سری ویژگی ها داشته باشند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین پیام را به مخاطب انتقال دهد. متاسفانه برخی از همکاران ما در صدد این هستند که هر آنچه در نمایشگاه ارائه می شود از هر طریق ممکنی در پوستر جای دهند. به عقیده من این باور بسیار اشتباهی است. پوسترها باید با تصاویر گرافیکی یا واقعی و بدون اضافه کاری و شلوغ کردن بیش از حد موفق شودپیام خود را به مخاطب برساند. به عبارتی ما باید در پوسترها کلی گویی کرده  و از بیان جزییات پرهیز کنیم. نباید فراموش کنیم که ما پوستر نمایشگاهی طراحی می کنیم نه یک طومار.

مرتضی-ساجدی

وی افزود: دنیا به سمت مینیمال در حرکت است؛ بنابراین باید پیام خود را که همان محتوای اصلی نمایشگاه است به صورت ساده به مخاطب برسانیم. من در این میان نمایشگاه تاسیسات تهران را مثال می زنم. پوستر این نمایشگاه طی سال های متوالی برگزاری این رویداد از نماد بادگیر ایرانی استفاده می کند. این بادگیر در حال حاضر به برند این نمایشگاه تبدیل شده و حتی در مجامع بین المللی نیز این نماد به رسمیت شناخته شده است. این نماد هم هویت نمایشگاه را ثابت می کند و هم ریشه هایی از تاریخ کشور را به نمایش می گذارد.

رقابتی سازنده برای صنعت نمایشگاهی

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه به برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد فرهنگی – صنعتی تاثیر بسیار خوبی در صنعت نمایشگاهی کشور خواهد داشت. اینکه مرجعی برای مقایسه و رقابت میان پوسترها وجود داشته باشد به خودی خود موجب بهبود وضعیت طراحی پوستر در این صنعت خواهد شد. پایش و رصد پوسترها و همچنین تشویق  پوسترهای برتر باعث خواهد شد که فضای رقابتی ایجاد شده و در نتیجه هر رقابت ما شاهد  پیشرفت خواهیم بود.

ساجدی در ادامه گفت: به عقیده من سایت های نمایشگاهی باید در چارچوبی تعریف شده مجریان برگزاری رویدادها را مکلف به رعایت برخی اصول در طراحی پوسترها کنند. متاسفانه بیشتر سایت های نمایشگاهی کشور دغدغه پوستر ندارند و هر آنچه که مجری به آنها ارائه کند مدیران مراکز نمایشگاهی قبول خواهند کرد. فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی پوستر برای اکثر مدیران سایت های نمایشگاهی کشور فاقد اهمیت است. در مواردی مشاهده می شود که برگزارکننده حتی پوستر نمایشگاه خود را طراحی نکرده و به  انتشار یک فراخوان بسنده می کند. این موارد موجب ضربه زدن به صنعت نمایشگاهی و عقب ماندن برگزارکنندگان داخلی از همکاران بین المللی خود در زمینه پوستر نمایشگاهی می شود.

وی در پایان گفت: برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی انگیزه ای برای مجریان و طراحان خواهد شد تا برای بهتر دیده شدن تلاش بیشتری کرده و پوسترهای حرفه ای تری طراحی کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها