فرصت ویژه نمایشگاه زنجان برای توسعه صادرات

استاندار زنجان در خصوص برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان توضیحاتی ارائه کرد.

فرصت ویژه نمایشگاه زنجان برای توسعه صادرات

استاندار زنجان در پاسخ به اهمیت برگزاری نمایشگاه های بین المللی به ویژه نمایشگاه صادرات به روسیه در استان زنجان، گفت: یکی از مهمترین مسائل در ارتباطات اقتصادی بین الملل این است که بتوانیم خود را به نحو احسن در محتوا و فرم معرفی کنیم، یعنی باید دقیق و درست دارایی ها گفته شود، در چه مواردی تقویت شده اید و در کجا قوی هستید، چه توان صادرات و مهندسی دارید و همینطور در ارتباط با فرم باید بدانید به چه زبانی و به چه فرمی ارائه دهید.

محسن افشارچی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وقتی این چنین مسئله ای به وجود می آید نمایشگاه هم در ذیل آن تعریف می شود. یعنی شما می توانید در نمایشگاه به درستی و با دقت بگویید که چه توانمندی های صادراتی و چه نیازهای‌ وارداتی و یا اینکه چه امکانات و فرصت های سرمایه گذاری دارید و در نمایشگاه عرضه نمائید و تجار خارجی را از توانایی های خود آگاه نمائید تا تجار از این توانائی های شما استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله ای است که شخصا در صحبت با سفرای خارجی به صورت مشخص مشاهده کرده ام، افزود: گلایه سفرا از تمام استان ها و تمام تجارت بین الملل کشور این بود که استان ها در معرفی توانمندی های خود خیلی دقیق و جدی نیستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان نیز خارج از این اصل نیست، اظهار کرد: باید شرکت ها شناسایی شوند، چقدر و در چه حوزه هایی توانایی دارند، هم باید این توانایی را به صورت کلی نمایش داد و هم کیفیت عرضه را (بسته بندی و استاندارد سازی) در محصولات خود بالا ببرند.

وی افزود: صنایع تبدیلی، صنایع کشاورزی، صنایع سبک و سنگین، صنایع دستی و … باید به نحو احسن معرفی شوند، چه از لحاظ بسته بندی و چه از لحاظ کیفیت و مسائل دیگر تا بتوان در رشد اقتصادی و صادرات قدم های بزرگ برداریم.

افشارچی تاکید کرد: الحمدلله در زنجان حرکتی شروع شده و انشاالله کم کم در کیفیت نمایشگاه و شرکت در نمایشگاه ها خودش را نشان خواهد داد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها