تاثیر مهم برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان، گفت: نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان موجب همکاری های بلند مدت می شود.

تاثیر مهم برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان

مجید گلشنی منفرد با بیان اینکه نمایشگاه های بین المللی ابزار کارآمد و توانمند برای توسعه صادرات و مراودات تجاری برای هر کشور و استانی محسوب می شود. این نمایشگاه ها زمینه مناسبی برای ارائه توانمندی های صادراتی استان زنجان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کالاهایی که در استان زنجان تولید می کنیم و مزیت رقابتی و نسبی خوبی در آن داریم در این نمایشگاه قابل ارائه و عرضه خواهد بود، افزود: باید تلاش کنیم در بستر نمایشگاه های بین المللی بتوانیم کالاهایی که توان رقابتی در آن ها داریم را به سمت صادرات سوق دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجانبا اشاره به اینکه زمانی می توانیم این مهم را محقق کنیم که شناخت صحیح از نیازها، سلایق و بازار کشورهای هدف داشته باشیم، یادآور شد: این نمایشگاه برای تجار روسی برگزار می شود و باید افرادی که در آن شرکت می کنند را به سمت هدف ها و نیازهای مشتریان و تجار روس هدایت کنیم و نقطه زنی درستی داشته باشیم. باید تلاش کنیم توانتمندی های خودمان را به طور موثری در معرف نمایش و دید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ها امروزه ابزار نمایش و ارائه مناسب به مصرف کننده هستند و نقش کلیدی و مهم در حوزه تجارت و صادرات دارند، تاکید کرد:ضعف برگزاری این رویدادها تاثیر مثبتی ندارد و بلکه باعث کم رنگ شدن نگاه تجار و کاهش مراودات به آن کشور نیز می شود. باید بسیار هوشندانه در برگزاری این رویداد عمل کنیم. برای رهایی از اتکای زیاد به درآمدهای نفتی و تامین مناسب ارز برای کشور نیازمند توسعه صادرات و اتکا به تولید داخل است و چاره ای نیست این صنایع داخلی و تولیدات داخل را برای صادرات به کشورهای دیگر فعال کنیم.

گلشنی منفرد اظهار کرد: بدون تردید ارزش برگزاری هر نمایشگاه صرفا به ارزش قراردادهای نمایشگاه ارزیابی نمی شود. برگزاری این نمایشگاه ها در استان ما دستاورد زیاد دارد. یکی از آن ها ارتباط موثر و پایداری است ک شکل می گیرد منجر به همکاری گسترده ودرازمدت می شود. در استان زنجان رویدادهای بین المللی کم داریم و باید با افزایش آن زمینه لازم برای توسعه تجارت فعالان اقتصادی را فراهم کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها