صاحب دومین سهمیه ایران در المپیک پاریس در گفت‌و‌گو با تیترکوتاه:

مدال المپیک هم به تصویرسازی‌هایم اضافه شده است

دومین سهمیه پاریس را "شرمینه چهل‌امیرانی" باز هم از تیراندازی بعد از "هانیه رستمیان" برای کاروان ورزشی ایران به‌دست آورد تا گفت‌وگوی رئیس این فدراسیون ورزشی و نوید ۱۶ سهمیه تیراندازی در صورت حمایت بیشتر یادآوری شود.

مدال المپیک هم به تصویرسازی‌هایم اضافه شده است

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: دومین سهمیه‌ی کاروان ورزشی ایران را نیز یک دختر دیگر از رشته‌ی تیراندازی به‌دست آورد تا هر دو سهمیه‌ی اول ایران برای حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی دنیا را تا الان دو دختر تیرانداز به دست آورده باشند. شرمینه چهل‌امیرانی که دومین رقابت برون‌مرزی‌اش را با حضور در مسابقات قهرمانی جهان تجربه می‌کرد، همان‌طور که قبل از مسابقه جهانی برای رفتن روی سکوی اهدای جوایز تصویرسازی کرده بود این روزها خود را روی سکوی المپیک تصور می‌کند. گفت‌وگوی تیترکوتاه را با دختر تیراندازی که تنها دوسال است این رشته را به طور حرفه‌ای شروع کرده است در ادامه می‌خوانید.

 

سال ۱۴۰۰ تیراندازی را شروع کردی و سال ۱۴۰۲ سهمیه المپیک گرفتی. فقط دو سال زمان برای ورود به تاریخی‌ترین رویداد ورزشی دنیا که رویای تمام ورزشکاران است لازم داشتی. چطور توانستی در این زمان کم امتیازاتت را به تیم‌ملی و بعد حضور برای پاریس برسانی؟

در این دو سال تمام سعیم را انجام دادم تا بتوانم هر روز بیشتر از روز قبلش با تمرین تجربه کسب کنم و از مربیان خوبی که داشتم یاد بگیرم و هدفم از ابتدای ورودم به دنیای حرفه‌ای تیراندازی پیشرفت بود. تیراندازی کاری است که خیلی دوست دارم و به آن علاقه دارم و این علاقه‌ام به پیشرفت دو ساله‌ام کمک کرد تا به این جایگاه برسم.

تجهیزات در تیراندازی بحث بسیار مهمی است، حالا که قرار است به المپیک بروی دغدغه‌ی تجهیزات داری؟

بله خب تیراندازی خیلی تجهیزات محور است که تجهیزات فعلی من برای رقابت در سطح جهانی خوب است اما به طور حتم تجهیزات باید به روز شود تا بتوانم بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشم چرا که رقبا در همه‌ی کشورها با بهترین تجهیزات به میدان می‌آیند.

با توجه به این‌که اعزام تیراندازان به یک سری از مسابقات لغو شده بود خودت قبل از کسب سهمیه چه تعداد تجربه‌ی حضور در مسابقات برون‌مرزی را داشتی و با توجه به تجربه‌ات نیاز بیشتری به حضور در رویدادهای برون مرزی داری؟

تقریبا ده روز یا یک هفته قبل از کسب سهمیه‌ام در رقابت‌های یونیورسیاد که المپیک دانشجویان هست شرکت داشتم که آن رقابت اولین تجربه‌ی برون مرزی من بود و به‌طورحتم هرچقدر تجربه‌ی حضور من در رقابت‌ها بیشتر باشد برای مقابله با استرسم و در شرایط رقابت‌های بزرگ قرار گرفتنم خیلی خوب خواهد بود و به گرفتن نتایج بهتر حتما کمک می‌کند.

قبل از المپیک، مسابقات و بازی‌های آسیایی را در پیش داری، فکر می‌کنی بتوانی روی سکوی این مسابقات قرار بگیری؟

تا الان هم درگیر نتیجه نبودم و تمام تلاشم را انجام دادم تا بتوانم بهترین عملکردم را انجام دهم و به وظیفه‌ی خودم به خوبی عمل کنم، هیچ‌فردی از آینده خبر ندارد و نمی‌توانم دراین‌باره چیزی بگویم ولی می‌توانم بگویم که تمام تلاشم را انجام خواهم داد و با تلاش من و زحمات کادر فنی امیدوارم بتوانم در آینده‌ نتایج خوبی را هم کسب کنم.

پس با توجه به صحبت‌هایت در مورد کسب مدال المپیک هم نظرت همین است؟

بله، هرچند کسب مدال المپیک هم به تصویرسازی‌هایم اضافه شده است ولی تمام تمرکزم روی تلاش و عملکردم هست و خواهد بود و امیدوارم در آینده به آن جایگاه هم دست پیدا کنم.

تیراندازان به خاطر مشکل تهیه فشنگ خیلی وقت‌ها مجبورند خشک تمرین کنند، این موضوع روی عملکردت تاثیر نگذاشته است؟

به‌خاطر تحریم‌ها قطعا یک‌سری مشکلات برای تهیه‌ی فشنگ داریم که البته کادر فنی و فدراسیون تمام سعی‌شان را انجام داده‌اند که این مشکلات به حداقل برسد ولی بله این کمبودها هست و تمام بچه‌ها، کادر فنی و فدراسیون در تلاش هستند تا با وجود همه‌ی این‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

انتظارت از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک؟

هر چقدر حمایت از ورزشکاران و رشته‌ های ورزشی بیشتر شود ما با تمرکز بیشتری تمرین خواهیم کرد و نتایج بهتری هم کسب می‌کنیم.

رئیس فدراسیون گفته بود می‌توانیم ۱۶ سهمیه‌ی المپیکی در تیراندازی داشته باشیم، تیم ملی تیراندازی پتانسیل این تعداد را دارد؟

استعدادهای خیلی زیادی در جامعه‌ی تیراندازی ما هست و همین‌طور کادرفنی خیلی زحمت می‌کشند و تمرینات خوبی داریم و معتقدم با این پتانسیل چیزی غیرممکن نیست چرا که بچه‌ها خیلی زحمت می‌کشند و ما امیدواریم به این نتیجه برسیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها