وعده قالیباف برای تعیین تکلیف کنکور ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی درخصوص تعیین تکلیف کنکور گفت: امروز بعدازظهر با حضور وزرای محترم و دبیر محترم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای خواهیم داشت.

حجم ویدیو: ۲.۸۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۰ دانلود ویدیو

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با اشاره به طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور اظهار کرد: مدتی است که این طرح در نوبت رسیدگی است و مدتی است که زمانی آن نیز گذشته است و هر بار که ما درخصوص آن تذکر دادیم، گفته شد شورای انقلاب فرهنگی نظراتی در این خصوص دارد.

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: من می‌دانم که شما نیز نسبت به این موضوعات حساس هستید و امروز چندصد هزار نفر جوان در آستانه کنکور نمی‌دانند که برای کنکور سال آینده براساس چه قانونی باید آزمون دهند و حق دارند که از الان تکلیف خود را بدانند و اگر خانواده این افراد را نیز لحاظ کنیم، چند میلیون نفر جمعیت منتظر تعیین تکلیف هستند و سوال من این است که آسیب دیدن سرمایه اجتماعی مگر به کجا ارتباط دارد؟ قطعاً یکی از مصادیق آن همین است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر این طرح از ابتدا اشکال اساسی داشت، نباید در نوبت رسیدگی قرار می‌گرفت، اما حالا که گزارش کمیسیون به آن الصاق شده و آماده طرح است، باید تعیین تکلیف شود و صرف نظر از اینکه کدام نظر صحیح و یا غلط است، لازم است این موضوع روشن شود و با توجه به سوابق طرح یک فوریتی این موضوع می‌تواند در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بحث گندم را که از هفته قبل مطرح بود پیگیری کردیم و ان شاء الله به زودی مطالبات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بعدازظهر ساعت ۳ و نیم، جلسه این در این خصوص داریم و قطعا آنجا تصمیم گیری خواهد شد و در صحن مجلس در مسیر خود قرار خواهد گرفت و امروز بعدازظهر جلسه‌ای با حضور وزرای محترم و دبیر محترم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت و ان شالله تصمیم اتخاذ خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها